AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Jeg har selv slitt med div ting og de gangene jeg har backet ut av dating og sagt "det er meg ikke deg" (i litt andre ord) så har jeg ment det. Jeg har dumpet bra menn på denne måten som jeg skulle ønske jeg fikk følelser for, men hvor noe i meg selv stod i veien for det. Det sagt så har det skjedd at jeg har fått umiddelbar tiltrekning til noen og hoppet i det og ikke hatt denne sperren i det hele tatt. Nå har jeg nylig fått "det er meg ikke deg" av en mann jeg datet. Han forteller hvor mye han sliter og at ingenting av grunnene for å ikke ville bli kjærester har med meg å gjøre. Alikevel har det fått meg til å bli ekstremt usikker på meg selv, for selvom jeg har dratt den samme til menn selv og det ikke har handlet om at de ikke er bra nok så har det jo vært disse enkelte andre jeg har fått følelser for og blitt på tuppa etter og jeg sitter nå å lurer på om jeg bare har brukt den unnskyldningen for å avvise på en høflig måte der følelser ikke har oppstått. Hvordan er "det er meg ikke deg" for dere? Hva er deres erfaring med å si eller høre det? Er det bare en mildere måte å si "du er ikke min type" eller er det på ekte det at man sliter og ikke har kapasitet til noe kjæreste akuratt nå? Er det verdt å vente på en som bruker denne unnskyldningen og som sier han går i terapi eller er det en klar avvisning om at man ikke er pen nok eller passer for han? Anonymkode: 4c7a1...4b9 1
Scoops Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Visst jeg har sagt det så er det fordi jeg mener det, da er det noe jeg sliter med for tiden og tenker det er det beste for motparten og slippe det. Har jeg fått høre det selv så tror jeg med engang det er en unnskyldning og at det såklart er meg det er noe gale med 1
Antiviruset Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har jeg nylig fått "det er meg ikke deg" av en mann jeg datet. Han forteller hvor mye han sliter og at ingenting av grunnene for å ikke ville bli kjærester har med meg å gjøre. Alikevel har det fått meg til å bli ekstremt usikker på meg selv, for selvom jeg har dratt den samme til menn selv og det ikke har handlet om at de ikke er bra nok så har det jo vært disse enkelte andre jeg har fått følelser for og blitt på tuppa etter og jeg sitter nå å lurer på om jeg bare har brukt den unnskyldningen for å avvise på en høflig måte der følelser ikke har oppstått. Gå i deg selv da! Tenk deg om! Er det deg? Selvfølgelig er det ikke deg, du kan finne en annen som finner deg veldig interessant og digger deg. Så da er det jo ikke deg det er noe galt med. Men da kan det være at du ikke synes han er noe stort funn, og det stemmer nok for deg, men ikke for andre. Så jeg har aldri sagt noe slikt, at det er meg det er noe galt med fordi jeg ikke har de rette følelsene for noen. Passer man ikke sammen? Det er ikke galt med noen av de to. De passer bare ikke sammen. Så når man treffer noen man passer sammen med ? Da faller alt på plass. Hvorfor si den idiotiske frasen der ? Det er så klisjeaktig at man kan le seg skakk av det. Vær ærlige og si sannheten! " Jeg har ikke de rette følelsene for deg" når du faktisk ikke har det.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 Antiviruset skrev (17 minutter siden): Gå i deg selv da! Tenk deg om! Er det deg? Selvfølgelig er det ikke deg, du kan finne en annen som finner deg veldig interessant og digger deg. Så da er det jo ikke deg det er noe galt med. Men da kan det være at du ikke synes han er noe stort funn, og det stemmer nok for deg, men ikke for andre. Så jeg har aldri sagt noe slikt, at det er meg det er noe galt med fordi jeg ikke har de rette følelsene for noen. Passer man ikke sammen? Det er ikke galt med noen av de to. De passer bare ikke sammen. Så når man treffer noen man passer sammen med ? Da faller alt på plass. Hvorfor si den idiotiske frasen der ? Det er så klisjeaktig at man kan le seg skakk av det. Vær ærlige og si sannheten! " Jeg har ikke de rette følelsene for deg" når du faktisk ikke har det. Hei jeg skjønte ikke helt svaret ditt. Ja jeg kan få andre menn ja, men det betyr ikke at jeg er den rette matchen for alle så derfor kan det tenkes at han som brukte denne unnskyldningen ikke syns jeg er rette matchen eller bra nok for han. Selvom når jeg selv har brukt den unnskyldningen når jeg har dumpet menn så har det vært fordi jeg har slitt med noe i meg selv som ikke handler om de og at jeg skulle ønske jeg fikk følelser men klarte ikke, da har jeg skylt på egne issues for dette har vært bra menn jeg ikke har hatt noen grunn til å avvise. Men med de samme problemene jeg har slitt med har det også skjedd med andre menn at jeg har fått følelser for de (men ikke de andre), så kanskje det å skylde på egne issues har vært en ubevisst måte å si "sorry du er ikke min type" på. Jeg vet ikke. Nå prøver jeg å tolke hva mannen som brukte den unnskyldningen til meg egentlig mener. Det er best som du sier å være ærlig å si at man ikke er interessert eller at en ikke er sin type, da kan man gå fort videre. Men hvordan vet jeg om han er ærlig når han sier det er pga egne problemer og ikke meg, eller om han pynter på sannheten og egentligs syns jeg er for stygg eller ikke passer han? Anonymkode: 4c7a1...4b9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 Jeg har sagt det til noen damer gjennom årene, og alltid har jeg ment det oppriktig. For meg har det vært en måte å uttrykke at avslutningen ikke har hatt sammenheng med oppførsel eller egenskaper hos mine partnere/kjærester, men med at jeg alltid går lei etter en stund og at det dessverre skyldes et eller annet ved min egen personlighet. Anonymkode: b67a6...493 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 Jeg hr også fått høre det. For min del så spiller det ikke så stor rolle hva som ligger bak. Når noen gjør det slutt med meg så er de ikke interessante lenger. Og det er ingen måte å finne ut hva som egentlig ligger bak. Det er nytteløst å spekulere og personen angår meg ikke. Anonymkode: 40fd2...46f 3
Antiviruset Skrevet 27. februar 2023 #7 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er best som du sier å være ærlig å si at man ikke er interessert eller at en ikke er sin type, da kan man gå fort videre. Men hvordan vet jeg om han er ærlig når han sier det er pga egne problemer og ikke meg, eller om han pynter på sannheten og egentligs syns jeg er for stygg eller ikke passer han? Det kan du aldri vite! Uansett. Men du kan jo ikke la han definere din verdi! Verken på utseende eller verdier. Det er jo bare hans subjektive smak, og en annen kan ha stikk motsatt mening om deg. Det var poenget mitt. Om han er ærlig med deg får du aldri vite, og det betyr heller ikke noe.
Antiviruset Skrevet 27. februar 2023 #8 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hr også fått høre det. For min del så spiller det ikke så stor rolle hva som ligger bak. Når noen gjør det slutt med meg så er de ikke interessante lenger. Og det er ingen måte å finne ut hva som egentlig ligger bak. Det er nytteløst å spekulere og personen angår meg ikke. Anonymkode: 40fd2...46f Akkurat vedkommende har tatt sitt valg, du forholder deg til det. Og det bør alle gjøre og aldri snu seg tilbake. De får den ene sjansen, og man bør aldri gi en ny en er min mening. Uansett grunn. Sørge ja om det er nødvendig, furte om det er nødvendig, men aldri ta vedkommende tilbake. Så komme seg videre i livet og finne noen som er genuint interessert, som har kraft i seg selv til å stå i vanskeligheter som garantert kommer på ferden videre, og som ikke bare stikker ved første og beste anledning når det oppstår problemer. For det gjør det alltid i forhold.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #9 Skrevet 27. februar 2023 Jeg har sagt dette til noen for ikke lenge siden.. Jeg har noen personlige problemer som jeg ikke vil dele eller dra noen inn i, men jeg tror egentlig ikke at jeg ville avvist om jeg hadde vært overbevist..altså at at det er en kombinasjon av dårlig timing og feil person. Anonymkode: cfb67...00a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #10 Skrevet 28. februar 2023 Tenk litt over det 😊 det er jo ikke "deg". Selvom han (regner med dere) ikke føler det lilleekstra for. Men, skjønner å at det er litt leit at en du liker ikke kjenner den kjemien som man helst vil ha. MEN det har jo ingenting med deg som person å gjøre... , Du finner den med det lille ekstra senere, nestemann kanskje 😊👌👌 Anonymkode: 205f2...5f2
exictence Skrevet 28. februar 2023 #11 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenk litt over det 😊 det er jo ikke "deg". Selvom han (regner med dere) ikke føler det lilleekstra for. Men, skjønner å at det er litt leit at en du liker ikke kjenner den kjemien som man helst vil ha. MEN det har jo ingenting med deg som person å gjøre... , Du finner den med det lille ekstra senere, nestemann kanskje 😊👌👌 Anonymkode: 205f2...5f2 Jo, noen ganger tenker jeg at det er meg det handler om at jeg ikke vil ha kontakt mer. Kanskje har jeg mye kaos i livet mitt, kanskje føler ikke jeg det rette for ham pga tid og sted. Noen ganger kan jeg føle at jeg virkelig liker personen godt, men at jeg likevel føler at jeg ikke klarer å ha ham så tett inn på livet mitt f.eks. Da er det meg 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #12 Skrevet 28. februar 2023 exictence skrev (52 minutter siden): Jo, noen ganger tenker jeg at det er meg det handler om at jeg ikke vil ha kontakt mer. Kanskje har jeg mye kaos i livet mitt, kanskje føler ikke jeg det rette for ham pga tid og sted. Noen ganger kan jeg føle at jeg virkelig liker personen godt, men at jeg likevel føler at jeg ikke klarer å ha ham så tett inn på livet mitt f.eks. Da er det meg Sånn har det vært for meg også. Anonymkode: 4c7a1...4b9
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #13 Skrevet 28. februar 2023 Spørsmålet her bunner vel ned i om det er noe poeng i å vente på han og være der for han, eller om det bare er å glemme han og ta forklaringen som at han ikke er interessert i meg? Anonymkode: 4c7a1...4b9
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #14 Skrevet 28. februar 2023 Det kan selvfølgelig være "deg", men det betyr ikke at det er noe galt med deg. Det betyr kun at du ikke var rett for akkurat DENNE mannen, og det handler jo også om hva han liker, så i den forstand er det også "meg". Personlig synes jeg det er merkelig når folk tar en avvisning fra noen de har datet en kort stund så hardt. Om ting ikke klaffer, så betyr ikke det automatisk at det er noe galt med deg selv eller den andre. Det betyr kun at man ikke klaffer, og det er helt greit. Anonymkode: c0a3a...d13 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #15 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan selvfølgelig være "deg", men det betyr ikke at det er noe galt med deg. Det betyr kun at du ikke var rett for akkurat DENNE mannen, og det handler jo også om hva han liker, så i den forstand er det også "meg". Personlig synes jeg det er merkelig når folk tar en avvisning fra noen de har datet en kort stund så hardt. Om ting ikke klaffer, så betyr ikke det automatisk at det er noe galt med deg selv eller den andre. Det betyr kun at man ikke klaffer, og det er helt greit. Anonymkode: c0a3a...d13 Ja er det det det handler om? At han ikke syns jeg er rett for han? Eller at han generelt ikke har kapasitet til å ha dame akuratt nå pga alt han oppgir han sliter med og går i terapi for? Lettere å gå videre hvis det var meg eller matchen vår som ikke var rett for han.. Anonymkode: 4c7a1...4b9
Gjest EmKay Skrevet 28. februar 2023 #16 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja er det det det handler om? At han ikke syns jeg er rett for han? Eller at han generelt ikke har kapasitet til å ha dame akuratt nå pga alt han oppgir han sliter med og går i terapi for? Lettere å gå videre hvis det var meg eller matchen vår som ikke var rett for han.. Anonymkode: 4c7a1...4b9 Det kan jo være begge deler, både at du kanskje ikke er helt den rette, og at han kanskje ikke er klar for et seriøst forhold akkurat nå. Og på den annen side, er du klar for å innlede et forhold med en som akkurat nå sliter så mye som det høres ut som han gjør? Ikke bruk tid på å spekulere i om han mener det på den ene eller andre måten. Han ønsker ikke innlede noe forhold nå, det betyr ingenting for din verdi for du er fortsatt awesome, og du kan gå videre og finne en som synes du er den eneste ene. Og kanskje ta litt lærdom av dette: "Det er ikke deg, det er meg" er en klisje setning som ikke sier noe som helst. Dropp den, og si ting rett ut neste gang du ønsker å avslutte et potensielt forhold.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #17 Skrevet 28. februar 2023 exictence skrev (1 time siden): Jo, noen ganger tenker jeg at det er meg det handler om at jeg ikke vil ha kontakt mer. Kanskje har jeg mye kaos i livet mitt, kanskje føler ikke jeg det rette for ham pga tid og sted. Noen ganger kan jeg føle at jeg virkelig liker personen godt, men at jeg likevel føler at jeg ikke klarer å ha ham så tett inn på livet mitt f.eks. Da er det meg Ja, men det er helt normalt. Det er ikke noe spesielt, sånn sett ved akkurat deg. Om du skjønner hva jeg mener? Men, man kan jo alltids prøve øve og forbedre livet sitt. Men, gjør det for din del da😊 Anonymkode: 205f2...5f2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #18 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja er det det det handler om? At han ikke syns jeg er rett for han? Eller at han generelt ikke har kapasitet til å ha dame akuratt nå pga alt han oppgir han sliter med og går i terapi for? Lettere å gå videre hvis det var meg eller matchen vår som ikke var rett for han.. Anonymkode: 4c7a1...4b9 Ja, jeg tolker det slik. Er man drit forelsket så gir man ikke opp den man er med. Med mindre han sliter med og slippe folk inn. Men, man må bare ta ta imot det folk sier. For om tilfellet er at han ikke klarer og slippe folk inn, og det blir for nærme, så er det uansett ikke noe man kan gjøre. Sliter han "kun" med angst og diverse så er ikke det utgangspunktet for å droppe noen. Han startet jo tydligvis å date deg. Men, han mangler nok de ekstra følelsene man behøver, men det er ikke en refleksjon av deg som menneske. Jeg kjenner mange menn, som helt oppriktig er skikkelig bra på mange måter. Men, jeg vil ha gnist og "magisk" øyekontakt. Finnes ikke det, så blir det ikke noe mere, fra min side. Anonymkode: 205f2...5f2
exictence Skrevet 28. februar 2023 #19 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, men det er helt normalt. Det er ikke noe spesielt, sånn sett ved akkurat deg. Om du skjønner hva jeg mener? Men, man kan jo alltids prøve øve og forbedre livet sitt. Men, gjør det for din del da😊 Anonymkode: 205f2...5f2 Du har rett. Det er lett å tenke at det er noe feil med meg selv som ikke får frem de rette følelsene.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #20 Skrevet 28. februar 2023 Jeg pleide å ta det ekstremt personlig og tenkte jeg ikke var pen nok og ikke verdig nok. Men så tenkte jeg over alle de fine og attraktive mennene som faktisk har ønsket forhold med meg, som på mange måter har vært «bedre», både snillere og ofte kjekkere enn de som ikke ønsket forhold som sa det var dem og ikke meg. Tenker du deg nøye om har du nok noen slike du også ts? En liten digresjon syns jeg det er en giftig holdning i disse tider der kvinner alltid får svar at man ikke er pen nok om mannen ikke ønsker å gå videre. Vær så snill å ikke ta til deg slike utsagn Anonymkode: 3cb15...ab9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå