AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Hei. Lurer på noe fra dere reisevandte😅 Skal reise på ferie i sommer, og skal bestille flybilletter nå. Ser at flyet lander kl 2.30 om natten. Noen som har erfaringer med dette? Hvordan gjør jeg det? Er det bare å ta taxi til hotellet og sjekke inn? Står på booking.com at hotellet har døgnåpen resepsjon, men innsjekk fra 14.00-00.00. Anonymkode: 9af97...887
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Dette kommer jo helt an på destinasjon og hvordan flyplass er plassert i forhold til hotellet du skal bo på. Anonymkode: 6e56b...0a6 2
Snok1 Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei. Lurer på noe fra dere reisevandte😅 Skal reise på ferie i sommer, og skal bestille flybilletter nå. Ser at flyet lander kl 2.30 om natten. Noen som har erfaringer med dette? Hvordan gjør jeg det? Er det bare å ta taxi til hotellet og sjekke inn? Står på booking.com at hotellet har døgnåpen resepsjon, men innsjekk fra 14.00-00.00. Anonymkode: 9af97...887 Da må du nok leie fra kvelden før ankomst. Sjekk spesifikt med hotellet for sikkerhets skyld. De kan ha tilbud som er tilpasset reisemønsteret på flyplassen. 5
Jaytee Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 Taxi er jo mest sannsynlig alltid tilgjengelig på flyplassen, så lenge det ankommer fly. Du kan sende en e-post til hotellet at du ankommer med et sent fly og dermed ikke vil være på hotellet før over midnatt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette kommer jo helt an på destinasjon og hvordan flyplass er plassert i forhold til hotellet du skal bo på. Anonymkode: 6e56b...0a6 Flyplassen ligger 30 km fra hotellet. Burgas. Anonymkode: 9af97...887
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 Snok1 skrev (1 minutt siden): Da må du nok leie fra kvelden før ankomst. Sjekk spesifikt med hotellet for sikkerhets skyld. De kan ha tilbud som er tilpasset reisemønsteret på flyplassen. Ja, det er helt greit😊 Har bare ikke lyst å bli stående uten noen plass å sove med barn og baggasje😅 Får sende de en Mail😊 Anonymkode: 9af97...887 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #7 Skrevet 27. februar 2023 Jaytee skrev (1 minutt siden): Taxi er jo mest sannsynlig alltid tilgjengelig på flyplassen, så lenge det ankommer fly. Du kan sende en e-post til hotellet at du ankommer med et sent fly og dermed ikke vil være på hotellet før over midnatt. Takk, skal gjøre det😊 Anonymkode: 9af97...887
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #8 Skrevet 27. februar 2023 Dette har jeg opplevd flere ganger selv, men har aldri vært et problem så lenge jeg har sagt ifra til hotellet hotellet kan sikkert også være behjelpelige med å skaffe transport fra flyplassen for deg. Anonymkode: 5087f...7ba
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #9 Skrevet 27. februar 2023 Dette opplevde jeg for noen år siden også. Vi ankom hotellet i 2 tiden på natta. Da var det en person i resepsjonen som utleverte nøkler. Ellers stengte de hotellet klokken 23. Vi hadde egen nøkkel inn på hotellet om vi var ute lengre enn 23. Jeg har vært mange ganger i utlandet og har opplevd å se flere hoteller har «sovende vakt». De ligger eller sitter i sofaen ved resepsjonen. Bare å banke på så åpner de. Anonymkode: eb15c...6f7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #10 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hei. Lurer på noe fra dere reisevandte😅 Skal reise på ferie i sommer, og skal bestille flybilletter nå. Ser at flyet lander kl 2.30 om natten. Noen som har erfaringer med dette? Hvordan gjør jeg det? Er det bare å ta taxi til hotellet og sjekke inn? Står på booking.com at hotellet har døgnåpen resepsjon, men innsjekk fra 14.00-00.00. Anonymkode: 9af97...887 Du må, før du lander, ha en konkret plan om å komme deg fra flyplassen til hotellet. Du kan (og bør!) ikke satse på at det står en taxi utenfor flyplassen. Det er uansett i så mange land veldig utrygt å ta taxi fra flyplasser at du bør gjøre det til en rutine å kun ta offentlig transport eller bestille transport fra flyplasser. Selv i Europa. Utenfor Europa bør du aldri finne på å ta en tilfeldig taxi på en flyplass. Ta buss, tog, trikk - ikke taxi. Uansett: 1. send en e-post til hotellet og si når dere tenker sjekke inn. Forklar at dette er fordi flyet lander sent. Spør om det er ok at du sjekker inn etter midnatt (de trenger ikke godta dette, og de kan ta betalt for tjenesten. Så vær hyggelig. Ikke ta for gitt at et hotell yter ubegrenset service. Det er ikke deres jobb. Å anta de «er på jobb» er helt utenfor normal folkeskikk. 2. etter at du har avklart at du kan sjekke inn - spør om de har henteservice eller avtale med en sjåfør. Be om pris. 3. enten bestill henting eller ordne deg selv. Oppgi flightnr og navn til sjåføren. Anonymkode: 0b199...559
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Skrevet 5. mars 2023 On 2/27/2023 at 3:30 PM, AnonymBruker said: Hei. Lurer på noe fra dere reisevandte😅 Skal reise på ferie i sommer, og skal bestille flybilletter nå. Ser at flyet lander kl 2.30 om natten. Noen som har erfaringer med dette? Hvordan gjør jeg det? Er det bare å ta taxi til hotellet og sjekke inn? Står på booking.com at hotellet har døgnåpen resepsjon, men innsjekk fra 14.00-00.00. Anonymkode: 9af97...887 Hadde kontaktet hotellet på forhånd og gitt beskjed, ikke alle hotell som har innskjekk selv om de har døgnåpen resepsjon Anonymkode: 9db63...e3f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #12 Skrevet 5. mars 2023 Kontakter hotellet og hører om innsjekk, slik at du ikke møter lukket dør. Forhandsbestill bil, gjerne via hotellet eller reiseoperatør. Jeg tar veldig sjeldent taxi lenger, da bransjen mange steder er uregulert, og det er mye rart som kjører, særlig om natta. Innimellom velger jeg bare fyplasshotell første natta for å slippe å orientere i mørket, og å få 1-2 timer mer søvn. Anonymkode: 97704...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå