AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Hei. Det ble slutt mellom meg og eksen for et halvt år siden. Han dumpa meg. Vi var sammen i 3 år. Jeg har siden hatt et håp om at han skulle ombestemme seg og komme tilbake, ettersom vi har hengt sammen siden, oppført oss som kjærester, sovet sammen, feiret nyttår sammen, osv. Snakker daglig. Det har selvfølgelig vært nedturer også på denne tiden, hvor jeg har blitt lei av det mellomstadiet når han aldri kan gi meg noe konkret svar på hvor vi står, så da har jeg prøvd å gå videre. Men så er han der igjen, så fort han merker at interessen min dabber litt av virker det som og jeg biter på, for jeg her jo det håpet… Han er ikke helt typen man kan «stille til veggs» og kreve et svar av, da blir han heller irritert og sur. Men noe må jeg jo foreta meg nå. Ønsker ikke å måtte blokkere han og gå til de drastiske og barnslige tingene der for å få en reaksjon. Vi har jo ikke noe usnakka sånn sett og har ingen grunn til å være uvenner. Det er bare en veldig energitappende situasjon. Så jeg lurer egentlig bare på om noen der ute har vært i en lignende situasjon hvor eksen ikke ser ut til å forsvinne, men heller ikke vil forplikte seg. Hva måtte til? Anonymkode: 3643f...764
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Du må jo slutte å gjøre alle disse tingene med ham. Du bare seigpiner deg selv. Anonymkode: dfcc0...063 1 3
Hjelpsom Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 Har ikke noe direkte erfaring å dele. Men ville det ikke vært best for deg om du ber om et klart svar? Gi beskjed om at du må vite om han vil starte opp igjen for det er slitsomt for deg å være i limbo. Han må jo ta et valg, akkurat nå er han jo "friend with benefits" og kanskje han synes det er behagelig, noe som ikke er så greit for deg.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 Har vært i akkurat samme situasjon som deg! Meg og min eks var sammen i 2 år. Det ble slutt for snart 3 år siden. Tiden etter klarte vi ikke helt å gi slipp på hverandre. Vi sov sammen, lå sammen, gjorde mye, dro på turer, ferie og var på fest sammen. Hadde fortsatt det lille håpet inne i meg at det skulle bli oss to igjen, men ting ble etterhvert sårt. Vi begge datet andre, og jeg fikk meg etterhvert en ny kjæreste. Vi forsøkte å være venner, men Vennskapet ble etterhvert toxic. Han var sjalu og savnet meg. Han var såpass så sjalu at jeg fikk slengt stygge ord fra han til meg. De stygge ordene fra han sin side stoppet aldri og jeg måtte etterhvert bryte vennskapet, og blokkere han overalt. Valget med å avslutte vennskapet og blokke han var ikke lett, men det måtte til. Jeg fikk aldri fred Anonymkode: e1ac2...a34
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 Jeg reiste bort til venninner i annen by noen uker, koste meg, fikk avstand og fikk på en måte kjenne på at livet kunne være godt og gå videre uten ham. Så reiste jeg hjem igjen med en beslutning om å faktisk gå videre. Da han tok kontakt igjen sa jeg at jeg hadde truffet en annen. Løgn, men det fikk ham til å ikke ta kontakt igjen på en stund, så jeg fikk mer tid på å bygge meg sterkere. Når han så tok kontakt igjen etter en tid var det ganske enkelt å bare avvise ham. Anonymkode: d0f9c...c79 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Det ble slutt mellom meg og eksen for et halvt år siden. Han dumpa meg. Vi var sammen i 3 år. Jeg har siden hatt et håp om at han skulle ombestemme seg og komme tilbake, ettersom vi har hengt sammen siden, oppført oss som kjærester, sovet sammen, feiret nyttår sammen, osv. Snakker daglig. Det har selvfølgelig vært nedturer også på denne tiden, hvor jeg har blitt lei av det mellomstadiet når han aldri kan gi meg noe konkret svar på hvor vi står, så da har jeg prøvd å gå videre. Men så er han der igjen, så fort han merker at interessen min dabber litt av virker det som og jeg biter på, for jeg her jo det håpet… Han er ikke helt typen man kan «stille til veggs» og kreve et svar av, da blir han heller irritert og sur. Men noe må jeg jo foreta meg nå. Ønsker ikke å måtte blokkere han og gå til de drastiske og barnslige tingene der for å få en reaksjon. Vi har jo ikke noe usnakka sånn sett og har ingen grunn til å være uvenner. Det er bare en veldig energitappende situasjon. Så jeg lurer egentlig bare på om noen der ute har vært i en lignende situasjon hvor eksen ikke ser ut til å forsvinne, men heller ikke vil forplikte seg. Hva måtte til? Anonymkode: 3643f...764 Skulle tro jeg skrev denne selv, for sånn har jeg det også. Bare at jeg har vært kald hele veien, slengt med leppa og gjort det klart og tydelig at jeg kommer til å date andre nå. Uansett hva jeg sier å gjør så blir jeg ikke kvitt han. Anonymkode: d15a9...077
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #7 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skulle tro jeg skrev denne selv, for sånn har jeg det også. Bare at jeg har vært kald hele veien, slengt med leppa og gjort det klart og tydelig at jeg kommer til å date andre nå. Uansett hva jeg sier å gjør så blir jeg ikke kvitt han. Anonymkode: d15a9...077 Blokker? Anonymkode: 779e7...3ff
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #8 Skrevet 27. februar 2023 Dette er eiesyken. Han vil ikke ha deg, men ingen andre skal få deg heller. Anonymkode: e6659...207 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #9 Skrevet 27. februar 2023 Hvis ikke du kan stille noen krav til han så er han vel ikke noe å satse på å bygge et forhold med heller? Kjæresten min slo opp med meg etter nyttår og vi var fortsatt venner som lå sammen etter det. Så angrer han og vil prøve på nytt. Da sa jeg at vi kan prøve igjen, men da må det skje noen endringer først. Vi gikk til parterapeut og la noen planer for hvordan vi skulle unngå å havne i sanne situasjon på nytt. Å bare fortsette å ligge sammen I månedsvis hadde vært uaktuelt for meg. Det dere driver med virker veldig usunt over så lang tid. Tenker at det er helt greit å kreve at man enten går for det ene eller det andre hvis det er slitsomt for deg. Anonymkode: 15256...4f6
orkide1 Skrevet 27. februar 2023 #10 Skrevet 27. februar 2023 Hahaha. Grunnen til at du ikke blir ferdig med fyren er jo fordi du aldri har prøvd... 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #11 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er eiesyken. Han vil ikke ha deg, men ingen andre skal få deg heller. Anonymkode: e6659...207 Mange er sånn. De klarer ikke å ta inn over seg hva brudd betyr. Anonymkode: 154f3...99c
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #12 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Det ble slutt mellom meg og eksen for et halvt år siden. Han dumpa meg. Vi var sammen i 3 år. Jeg har siden hatt et håp om at han skulle ombestemme seg og komme tilbake, ettersom vi har hengt sammen siden, oppført oss som kjærester, sovet sammen, feiret nyttår sammen, osv. Snakker daglig. Det har selvfølgelig vært nedturer også på denne tiden, hvor jeg har blitt lei av det mellomstadiet når han aldri kan gi meg noe konkret svar på hvor vi står, så da har jeg prøvd å gå videre. Men så er han der igjen, så fort han merker at interessen min dabber litt av virker det som og jeg biter på, for jeg her jo det håpet… Han er ikke helt typen man kan «stille til veggs» og kreve et svar av, da blir han heller irritert og sur. Men noe må jeg jo foreta meg nå. Ønsker ikke å måtte blokkere han og gå til de drastiske og barnslige tingene der for å få en reaksjon. Vi har jo ikke noe usnakka sånn sett og har ingen grunn til å være uvenner. Det er bare en veldig energitappende situasjon. Så jeg lurer egentlig bare på om noen der ute har vært i en lignende situasjon hvor eksen ikke ser ut til å forsvinne, men heller ikke vil forplikte seg. Hva måtte til? Anonymkode: 3643f...764 Da må du stille han til veggs. Og være tydelig, fu kam ikke stå fast i en slik mellom fase forhold. Så enten må dere kutte helt, eller satse på å prøve. Mulig det er det som må til for å få han til å enten ka deg være eller prøve videre. Nå leker han jo bare med deg. Leketøy har du vel ikke lyst å være Anonymkode: 126f1...092
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #13 Skrevet 27. februar 2023 Har vært i akkurat samme situasjon. Her var det i tillegg et veldig stygt brudd der han var utro, og han behandlet meg ikke så bra i etterkant av bruddet heller. LIKEVEL klarte jeg ikke å la han gå, selvrespekten min var seriøst på bunn. Men til slutt etter han hadde skuffet meg nok en gang, klarte jeg å bryte for godt, og han har heldigvis respektert dette. Da hadde det vel gått et halvt år siden bruddet. Nå noen måneder senere har jeg endelig klart å gå videre i livet mitt, og funnet en helt fantastisk mann som jeg håper det kan bli noe mer med. Anonymkode: a95bb...1e1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #14 Skrevet 27. februar 2023 Han har det sikkert veldig behagelig med deg slik det er nå. Han kan få i pose og sekk. Ikke er dere sammen, så han kan fint også date andre. Vet du grunnen til hvorfor han slo opp? Mitt råd er å sette et ultimatum, ellers kommer du ingen vei. Om du har lyst til å ha det slik i laaang tid så værsågod, kjør på! Da finner du også fort ut om relasjonen er liv laget. Hadde en slik person i livet mitt, og jeg måtte gi beskjed om at jeg ikke ville mer om vi ikke ble sammen, da ble vi plutselig sammen. Det at han blir sur er jo bare for å gjøre det ubehagelig for deg. Han vet hvilke knapper han skal trykke for at du skal slutte å mase. Fra din side høres det nesten ut som en usunn relasjon (hekt?). Og i mange tilfeller fungerer det bare å gå videre ved å kutte ut personen helt, dvs. slette fra sosiale medier og ikke svare meldinger og samtaler. Det er verst i starten, men som regel blir det lettere etter hvert. Lykke til med valget ditt!❤️ Anonymkode: b5df1...9ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå