AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Vi flytter til sommeren, og lurer litt på når vi bør selge huset. Vi skal leie hos familie der vi flytter til, så har ikke kjøpt ny bolig ennå. Vi avventer litt. Mannen mener vi bør selge asap, bare for å vite at huset faktisk blir solgt. Men jeg mener vi bør vente til sommeren nærmer seg. Vi har ikke noe sted å bo i mellomtiden og er avhengig av å kunne bo her fram til juli. Så jeg lurer på, er det veldig dumt å legge ut for salg i juni? Er det en måned som er treg salgsmessig? Anonymkode: b5608...a01
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi flytter til sommeren, og lurer litt på når vi bør selge huset. Vi skal leie hos familie der vi flytter til, så har ikke kjøpt ny bolig ennå. Vi avventer litt. Mannen mener vi bør selge asap, bare for å vite at huset faktisk blir solgt. Men jeg mener vi bør vente til sommeren nærmer seg. Vi har ikke noe sted å bo i mellomtiden og er avhengig av å kunne bo her fram til juli. Så jeg lurer på, er det veldig dumt å legge ut for salg i juni? Er det en måned som er treg salgsmessig? Anonymkode: b5608...a01 Har dere hage må dere ikke selge før snøen er forsvunnet og bladene er godt ut i spiringen. Anonymkode: 9a6e5...f3a
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 Juni er en noe uheldig måned ja, de fleste som selger enebolig velger vel fra mars-april? Slik at man kan rekke overtakelse før oppstart skole/bhg. De fleste interessenter er jo barnefamilier. Anonymkode: acfb8...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Juni er en noe uheldig måned ja, de fleste som selger enebolig velger vel fra mars-april? Slik at man kan rekke overtakelse før oppstart skole/bhg. De fleste interessenter er jo barnefamilier. Anonymkode: acfb8...1e2 Men vi rekker jo overtagelse før august om vi selger i juni? Anonymkode: b5608...a01
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har dere hage må dere ikke selge før snøen er forsvunnet og bladene er godt ut i spiringen. Anonymkode: 9a6e5...f3a Ja har stor hage. Anonymkode: b5608...a01
enkefru Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 Etter påske, utover våren er tradisjonelt en god periode for å selge… i det minste her på østlandet 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #7 Skrevet 27. februar 2023 Ville fortet meg så alt var klart før påske, det tar litt tid med bilder, takstmann og alt som skal ryddes og vaskes først. Jo før dere får det ut jo bedre tenker jeg. Sommeren er heller ikke den beste tiden å selge på. Anonymkode: b3b4a...943
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #8 Skrevet 27. februar 2023 Om sommeren er det ofte vanskelig å selge, det er vanlig med tre mnd overtakelse pg så tar det litt tid å gjøre klar til salg. Det er bare å begynne, kontakte meglere, rydde og vaske Anonymkode: e7c1e...71d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #9 Skrevet 27. februar 2023 Jeg tror jeg ville prøvd å få det ut på markedet etter påske, dvs mot slutten av april. Så har dere visning et par uker etterpå (i mai), og om det blir solgt da, så vil kjøperne ofte ha overtagelse rundt 2 måneder senere, i god tid før skolestart. Ville ikke ventet til mai og i hvertfall ikke juni, hvor folk er opptatt med helligdager, skoleavslutninger, sommeravslutninger, fotballavslutning, semesterkonsert på kulturskolen, sommerferie osv... Om det er en mindre attraktiv bolig eller dårlig marked der dere selger, bør dere kanskje beregne mer tid. Har nettopp solgt hus selv, og det tok kun to uker fra første møte med megler og til huset lå ute for salg, så den biten kan gå ganske raskt. Ettersom dere planlegger å flytte regner jeg med dere er godt igang med rydding, overflateoppussing/småfiks og lignende flytteforberedelser allerede. Anonymkode: 861b6...d4f
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #10 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror jeg ville prøvd å få det ut på markedet etter påske, dvs mot slutten av april. Så har dere visning et par uker etterpå (i mai), og om det blir solgt da, så vil kjøperne ofte ha overtagelse rundt 2 måneder senere, i god tid før skolestart. Ville ikke ventet til mai og i hvertfall ikke juni, hvor folk er opptatt med helligdager, skoleavslutninger, sommeravslutninger, fotballavslutning, semesterkonsert på kulturskolen, sommerferie osv... Om det er en mindre attraktiv bolig eller dårlig marked der dere selger, bør dere kanskje beregne mer tid. Har nettopp solgt hus selv, og det tok kun to uker fra første møte med megler og til huset lå ute for salg, så den biten kan gå ganske raskt. Ettersom dere planlegger å flytte regner jeg med dere er godt igang med rydding, overflateoppussing/småfiks og lignende flytteforberedelser allerede. Anonymkode: 861b6...d4f Ja det er vel kanskje det vi bør gjøre ja. Nei det er ikke dårlig marked her vi bor, boligene selges raskt, i hvert fall eneboliger, slik som vi har. Jeg bare gruer meg veldig, for akkurat i den perioden har jeg eksamen og innleveringer (er voksen student), så hadde vært mye bedre å vente til etter mai. Vi er så smått i gang med å rydde, ordne diverse, men ikke godt i gang nei. Er ganske så mye som skal gjøres, og vi er travle om dagen. Jobb osv er på plass dit vi flytter, og leiebolig, så derfor har vi ingen grunn til å skynde oss veldig. Men så klart, vi vil jo tape økonomisk jo lenger tid det tar å få solgt. Anonymkode: b5608...a01
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #11 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men vi rekker jo overtagelse før august om vi selger i juni? Anonymkode: b5608...a01 Dere ja, men andre skal også selge. Anonymkode: e93ba...adf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå