Gå til innhold

Babybilstol i fly regler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ut å fly med babybilstol i eget flysete.

Noen som vet med sikkerhet om man kan ha bilstolen montert bakovervendt i setene til Norwegian? Har en Besafe Izi go babybilstol. På sas sine sider står det at stolen må være framovervendt, så da blir sas uaktuelt..

Anonymkode: 9bc8c...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er raske med å svare på messenger, så jeg hadde sendt de en melding om jeg var deg😊

Anonymkode: bac7e...a6e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig å ha den bakovervendt på flyet?

Anonymkode: 5b77e...a02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig å ha den bakovervendt på flyet?

Anonymkode: 5b77e...a02

Fordi den kun kan monteres bakovervendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hei!

Noen som vet med sikkerhet om man kan ha bilstolen montert bakovervendt i setene til Norwegian? Har en Besafe Izi go babybilstol. På sas sine sider står det at stolen må være framovervendt, så da blir sas uaktuelt..

Hvis du tenker på hvordan stolen monteres med belte, så skjønner du at det går og at det er eneste måte å montere babystolen. 

Kort fortalt, ja, det kan du. 

Anonymkode: 99bf5...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hei!

Jeg vet ikke svaret men er veldig interessert i å vite det da vi har samme bilstol. Men er du sikker på at det er plass til den? Jeg googla bredden og fikk opp at stolen er 66 cm, men på Norwegian sine sider så står det at stolen må være maks 409 eller 410 mm alt etter hvilken flytype du reiser med. Så mulig den uansett er for stor? 

https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/reise-med-barn/barneseter/

Anonymkode: c2c28...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du tenker på hvordan stolen monteres med belte, så skjønner du at det går og at det er eneste måte å montere babystolen. 

Kort fortalt, ja, det kan du. 

Anonymkode: 99bf5...488

Jeg skjønner at det går, spørsmålet er om det er lov :) For hos sas er det nemlig ikke lov å montere den bakovervendt, derfor spør jeg.

Svaret jeg fikk hos sas var: har du en stol som kun kan monteres bakovervendt kan du ikke bruke den, da må du bruke en annen stol som kan monteres framovervendt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke svaret men er veldig interessert i å vite det da vi har samme bilstol. Men er du sikker på at det er plass til den? Jeg googla bredden og fikk opp at stolen er 66 cm, men på Norwegian sine sider så står det at stolen må være maks 409 eller 410 mm alt etter hvilken flytype du reiser med. Så mulig den uansett er for stor? 

https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/reise-med-barn/barneseter/

Sikker på at det er bredden du har målt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikker på at det er bredden du har målt?

Jeg har ikke målt bredden, jeg har plukket den fra informasjon hos for eksempel jollyroom, se under spesifikasjoner:

https://www.jollyroom.no/bilstoler/babybilstoler/isofix/besafe-izi-go-modular-x1-i-size-babybilstol-metallic-melange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke målt bredden, jeg har plukket den fra informasjon hos for eksempel jollyroom, se under spesifikasjoner:

https://www.jollyroom.no/bilstoler/babybilstoler/isofix/besafe-izi-go-modular-x1-i-size-babybilstol-metallic-melange

Aha, ja her har de nok skrevet feil, for bredden på denne er 44 cm på det bredeste punktet :) Den er nok 66 cm dyp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Aha, ja her har de nok skrevet feil, for bredden på denne er 44 cm på det bredeste punktet :) Den er nok 66 cm dyp

Ok, men 44 er bredere enn Norwegian sin Max på 41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ok, men 44 er bredere enn Norwegian sin Max på 41

Det er sant, men flere som sier at denne passer i Norwegian sine fly likevell, siden den er 44 cm ved bøylene, som er ganske høyt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du får bedre svar på bilstoler gruppa på Facebook. Har selv fått gode svar derfra. 

Anonymkode: 05232...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlig å reise med bilstol til små barn? Vi skal fly i sommer med et barn på 20 mnd og tenkte bare ha barnet på fanget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror det er best om dere blir hjemme.

Anonymkode: b36bd...8bd

Ja, tror bare jeg avbestille ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mellion skrev (9 minutter siden):

Er det vanlig å reise med bilstol til små barn? Vi skal fly i sommer med et barn på 20 mnd og tenkte bare ha barnet på fanget. 

Vet ikke om det er vanlig, men min kar skal opereres så han kan ikke sitte i fanget mitt på hjemreisen 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tror du får bedre svar på bilstoler gruppa på Facebook. Har selv fått gode svar derfra. 

Anonymkode: 05232...466

Takk, skal sjekke det ut 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt bakovervendt babystol med norwegian uten problem. Aldri brukt besafe når de var så små, men maxi cosi gikk uten problem. Litt klaging fra personen foran fordi han ikke fikk lagt setet ned skikkelig, men utenom det null stress

Anonymkode: 54038...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellion skrev (14 minutter siden):

Vi flyr ofte med vårt barn og bruker ikke bilstol… sitter i fanget under take off og landing, ligger i fanget hvis han skal sove :) 

Anonymkode: c3634...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...