AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Har nå nylig flyttet og blitt kjent med naboen. En snill dame med en sønn på 10 år. Vi fant fort ut at vi hadde en historie tilfelles, nemlig at vi begge er ofre som har blitt utsatt for psykisk og fysisk vold. En ting skiller seg da. Jeg var aldri gift med eksen min og har to barn med han. Da jeg opprettet besøksforbudet og kom i kontakt med barnevernet var det klart og tydelig at far ikke får lov å verken oppsøke meg og barna. Jeg hadde under denne tiden ingenting annet å bevise enn sms da jeg ikke turde å ta bilde av meg selv når han banket meg opp. Han har heller ikke slått mine barn, men har rett og slett aldri giddet å engasjere seg med dem. Jeg fikk opprettet besøksforbud samme kveld jeg søkte om den og fikk utsted voldsalarm. Hun derimot har det mye verre. Familien hennes bor langt vekk. Far var voldelig både på hun og sønnen og hun befinner seg midt i en skillsmisse nå. Han har 50% tilværelse med sønnen noe som jeg ikke forstår. Hun har dokumentert bilder, og videoer der han mishandlet begge og anmeldt saken. Anmeldelsen ble henlagt grunnet "for lite bevis" Jeg spurte henne om hun søkte om besøksforbud for jeg synes at det er en av de viktigste tingene man må ha når man kommer seg ut av et voldelig forhold. Det har hun ikke fordi advokaten hennes mener at hun ikke bør gjøre det? Har advokaten rett her? Hadde hun søkt om besøksforbudet akkurat nå, hadde jo faren ikke fått lov å ha tilværelse med barna pluss han kan bli hardere straffet hvis han prøver å kontakte henne. Jeg synes at advokaten tar helt feil her jeg. Er det noen som har peiling på dette? Anonymkode: 5c2a9...ce0
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Om hun har bilder og videoer så hadde nok ikke politiet henlagt saken. Det er jo konkrete bevis. Kan det være at hun mener det som har skjedd er verre enn det egentlig var?? Anonymkode: 2ffc8...674
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 Besøksforbud hindrer ikke faren i å ha rett til samvær, det kan han fortsatt ha men må hente barnet annet sted enn ved hjemmet feks skole eller bhg. Anonymkode: c2614...0e0 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 Ingen sak er lik og det som er rett for en, er ikke nødvendigvis rett for en annen. Anonymkode: 5af12...8be
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 Besøksforbud betyr ikke at far ikke får ha samvær med barnet. Dette er dessverre ikke en unik sak, og en grunn til at mange velger å bli i voldelige forhold. Her rådet barnevernet meg til å holde igjen samvær om jeg var usikker på fars psyke. Jeg måtte vurdere fra gang til gang om hvordan jeg oppfattet væremåten hans. Tilslutt sa jeg at det ikke var noe samvær uten at han hadde det hos oss. Han har forsvunnet mer og mer, viser dessverre ingen tegn til bedring. Hadde han vært ressurssterk nok til å ta dette til rettet er jeg faktisk usikker på om jeg hadde "vunnet" 100% samvær på barna, til tross for at all logikk tilsier at han ikke hadde vært i stand til det. Tok din eks samværet til retten? Anonymkode: f9146...331 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå