Gå til innhold

Noen som har opplevd utroskap uten å bry seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er er imot utroskap, og kunne aldri vært utro selv, men likevel tror jeg ikke at jeg ville brydd meg om en kjæreste hadde hatt et ONS, for eksempel. Det raker ikke meg hvem andre har sex med, liksom. Det hadde vært verre om han hadde utviklet et følelsesmessig bånd og forhold, men et engangsligg tror jeg ikke jeg ville brydd meg noe om. Men har full forståelse for at andre kan reagere på det, selv om jeg ikke tror jeg ville brydd meg noe særlig selv.

Noen som faktisk har opplevd enkelttilfeller av utroskap uten å bry seg? Eller er det bare sånn man sier før man faktisk opplever det? 

Anonymkode: 64fc0...4ae

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg brydde meg overhodet ikke da han var utro. Det var sånn jeg innså at jeg hadde 0 følelser for samboeren min, og gikk. 

Anonymkode: e4ea9...490

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, jeg brydde meg overhodet ikke da han var utro. Det var sånn jeg innså at jeg hadde 0 følelser for samboeren min, og gikk. 

Samme her!

Anonymkode: c12bc...d23

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønte ett år etter bruddet at det nok hadde vært en overlapp som ingen fortalte meg om.

Vi var unge og ingen snakket om at det skulle vare livet ut. Det var åpenbart at de var en bedre match og selv ikke de holdt veldig lenge. 
Jeg har bare gode minner fra en fin tid.

Skrevet

Om kona tar en joggetur med noen andre enn meg eller har et annet fysisk utløp med noen andre enn meg er jo helt ubetydelig. Det er ikke det et parforhold handler om.

Anonymkode: ce307...ef7

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er er imot utroskap, og kunne aldri vært utro selv, men likevel tror jeg ikke at jeg ville brydd meg om en kjæreste hadde hatt et ONS, for eksempel. Det raker ikke meg hvem andre har sex med, liksom. Det hadde vært verre om han hadde utviklet et følelsesmessig bånd og forhold, men et engangsligg tror jeg ikke jeg ville brydd meg noe om. Men har full forståelse for at andre kan reagere på det, selv om jeg ikke tror jeg ville brydd meg noe særlig selv.

Noen som faktisk har opplevd enkelttilfeller av utroskap uten å bry seg? Eller er det bare sånn man sier før man faktisk opplever det? 

Har opplevd, men da har det ikke vært direkte sex involvert, mer bilder og webcam og slikt. Det såret, men var jo ikke en direkte trussel. Var også redd for at det skulle utvikle seg til noe emosjonelt. Det var min største frykt ikke bildedeling etc, var jo stolt over henne så det pirret jo litt og var ikke redd for å vise henne frem.

Skrevet

Du skjønner ikke hva du snakker om ts

Anonymkode: bb33b...eb3

• Liker 1
Skrevet

Samboeren til min elsker brydde seg ikke. Ville bare ha fasaden, det holdt for hun. 

Anonymkode: 995f4...fe0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du skjønner ikke hva du snakker om ts

Alltid noen som vet bedre enn en selv, ikke sant?

Anonymkode: 557b0...514

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er er imot utroskap, og kunne aldri vært utro selv, men likevel tror jeg ikke at jeg ville brydd meg om en kjæreste hadde hatt et ONS, for eksempel. Det raker ikke meg hvem andre har sex med, liksom

Akkurat det der synes jeg er litt spesielt å si. At det ikke raker en at kjæresten går hen å har sex med en annen. Det er ytterst få som hadde godtatt det. 

Anonymkode: 03c76...479

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alltid noen som vet bedre enn en selv, ikke sant?

Særlig hvis man ikke har opplevd det selv. Alle tror de vet akkurat hvordan de hadde reagert hvis de hadde blitt bedratt, men saken er den at mange hadde reagert annerledes enn hva de trodde på forhånd.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Særlig hvis man ikke har opplevd det selv. Alle tror de vet akkurat hvordan de hadde reagert hvis de hadde blitt bedratt, men saken er den at mange hadde reagert annerledes enn hva de trodde på forhånd.

Derfor bør alle gå igjennom dette i hodet sitt skikkelig før det eventuelt inntreffer. Siden det gjør det ofte.

Da slipper man disse rabiatepisodene.

• Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ikke som man snubler og trer seg på noen med ett uhell. Ett utroskap er en bevisst handling der det ofte har pågått meldinger, deling av info om hvor fæl partner man er sammen med etc.

Du som sammenligne en joggetur med noen som det samme å ha sex er nok en av jævli få. 
Jeg hadde ikke taklet at min kjæreste delte en sånn nærhet med noen og ikke minst faren for sykdommer osv. 

Anonymkode: 008a3...64f

• Liker 4
Skrevet

I den grad jeg har opplevd "utroskap" som jeg vet om, så var det da en kjæreste klinte med ei annen i fylla. Det brydde meg null, det syntes jeg egentlig bare var morsomt. Han hadde SÅ dårlig samvittighet, men fylleklining er - for meg - ingenting.

Hadde han ligget med ei annen så hadde jeg nok overlevd det også, men kommer litt an på forskjellig. Og jeg hadde ikke nødvendigvis blitt imponert, jeg kan gjerne ha åpent forhold, men da avtaler man det på forhånd, det handler jo litt om tillit og den slags. Jeg eier ingen, men da trenger de heller ikke snike seg rundt og lyve. 

Det har jo også litt med kjønnssykdommer å gjøre, kjæresten min er sterilisert og jeg elsker at jeg bare kan ha masse ubeskyttet sex og bekymre meg NULL for kjønnsykdommer, som jeg har gjort så mye hele livet. Med en gang han er utro så er jo dette på banen igjen som en trussel.

Anonymkode: fcc1d...17f

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er du så sterkt i mot utroskap hvis det ikke bryr deg?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det raker ikke meg hvem andre har sex med, liksom

Øhh...!? Hva leste jeg nå? 

Skal fortelle dama hva jeg leste på KG i dag. ''Duuuu, leste på kvinneguiden at det ikke raker partner osv hvem man har sex med, så stikker ut en tur i kveld jeg''. 

Merkelig opplegg. 

Anonymkode: 512b1...5dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er er imot utroskap, og kunne aldri vært utro selv, men likevel tror jeg ikke at jeg ville brydd meg om en kjæreste hadde hatt et ONS, for eksempel. Det raker ikke meg hvem andre har sex med, liksom. 

Really? Det raker ikke deg hvem kjæresten din har sex med?
Ok, du tror ikke du hadde brydd deg om kjæresten din hadde hatt et one night stand. Hva om h*n hadde hatt fler? Hva om det var en gjentakende greie, men fortsatt uten følelser involvert? Like greit da?

Jeg kunne kanskje kommet over en "glipp" på fylla, selv om jeg mener at det er en uting å bli så drita at du slutter å bry deg om hvem du ligger med når du har kjæreste/samboer/ektefelle. 
En emosjonell relasjon hadde nok vært verre å se forbi, og om den i tillegg inkluderte sex hadde det vært kroken på døra umiddelbart. 

Men jeg skriver kanskje, fordi selv om jeg kunne tilgitt handlingen, er det ikke sikkert jeg hadde klart å komme forbi tillitsbruddet. Om det hadde gjort meg til en sjalu og mistenksom person som stilte krav og ultimatumer til partneren min, så er ikke det en person jeg ønsker å være eller en relasjon jeg kan slappe av og kose meg i. Så ja, selv om handlingen kunne blitt tilgitt, er det godt mulig forholdet hadde opphørt likevel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2023 den 16.41):

Derfor bør alle gå igjennom dette i hodet sitt skikkelig før det eventuelt inntreffer. Siden det gjør det ofte.

Da slipper man disse rabiatepisodene.

Det blir ikke helt det samme.

• Liker 2
Skrevet

Jeg opplevde det med en eks, og det var jo selvsagt fordi jeg ikke hadde noe særlig følelser igjen for fyren. 

Tror ikke det går an å ikke bry seg om utroskap dersom man er glad i den andre (folk som har åpne forhold osv. holder vi utenfor her - det er snakk om utroskap, dvs. å gå bak den andres rygg).

Anonymkode: c0ba7...25c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2023 den 13.57):

Samme her. Var andre gang har var utro, da ( han var utro 4 år før siste gang). Jeg trodde jeg hadde klart å legge første utroskapen bak meg, og at jeg fremdeles hadde følelser for mannen. Gikk opp et lys for meg da han var utro for andre gang, og jeg bokstavelig talt ikke brydde meg. 

Forlot forholdet rett etterpå. 

Anonymkode: f768b...560

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...