Gjest Gjesta Skrevet 1. januar 2006 #21 Skrevet 1. januar 2006 En diskusjon basert på en påstand totalt uten rimelige argumenter. Hvor ellers?
kallamilla Skrevet 1. januar 2006 #22 Skrevet 1. januar 2006 Jeg tror neppe vinden tenker "Hm, dette er en jente. Hun har ingenting i en hoppbakke å gjøre, derfor prøver jeg å drepe henne". Alle kan bli tatt av vinden, selv på film. :-) ← Fantastisk bra
thessa Skrevet 6. januar 2006 #23 Skrevet 6. januar 2006 (endret) hva i alle dager?? . Du går inn på KG og sier at kvinner ikke har noe i hoppbakken å gjøre? Du kan jo ikke være riktig konstruert.. Kan du gi oss noen gode argumenter på hvorfor damer ikke har noe i en hoppbakke å gjøre? Det er da bare bra spør du meg. La dem nå sette utfor hvis de ønsker det.. Sånne som deg irriterer.. hadde vært morsomt å hatt en saklig diskusjon med deg en gang.. og nei jeg er ingen feminst eller no i den duren. bare en som synes du burde gå litt lengre på skolen for å lære litt mer om ting og tang.. Endret 6. januar 2006 av Remyline
Diva Skrevet 8. januar 2006 #24 Skrevet 8. januar 2006 Herregud! Tilbake til steinalderen! FOR et kvinnesyn enkelte av dere representerer
Orestes Skrevet 8. januar 2006 #25 Skrevet 8. januar 2006 Hei, Skrev litt fort, ja. Men synes ikke det var hets å kommentere en ganske interessant dårlig argumentasjon. Hvis du synes det kan du fortelle meg hvilke argumenter mot kvinnelig skihopping som var spesiellt gode, interessante og ikke hets? Synes det som skrives av flere her om at kvinner ikke skal få lov til å hoppe, fordi de er kvinner, er ganske på grensen til hets. Hilsen Linea ← Det var nok ikke du som ble kalt "hetsegjest", men hovedinnlegger, som også sannsynligvis er den eneste her som har uttalt seg negativt til kvinnelige skihoppere.
LarsLarsere Skrevet 10. januar 2006 #26 Skrevet 10. januar 2006 En 17 år gammel jente er hardt skadd etter en hoppulykke i Tveitanbakken på Notodden 2. juledag. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ost...rk/5348534.html ---------------------- dette var akkurat det Yggesett advarte mot da Anette Sagen absolutt skulle hoppe i skiflygingsbakken ← Jeg advarte masse folk om att menn ikke burde spille fotball eller ishockey,men ingen ville høre på meg. Se nå hva slags skader vi har fått! Enerly og han som mista hjelmen. Håper du tar ironien og poenget mitt.
Frk Doodad Skrevet 11. januar 2006 #27 Skrevet 11. januar 2006 Oj, det var en som ble drept i Dakar. Og han var MANN, må nok forby alle menn å kjøre motorsykkel i ørken...
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 11. januar 2006 #28 Skrevet 11. januar 2006 Hvorfor bare i ørken?
punkyB Skrevet 11. januar 2006 #29 Skrevet 11. januar 2006 Yggeseth nekter vel ikke jenter å hoppe generelt - men han vil ikke at de skal hoppe i store bakker. Der har han jo et poeng at det er få jenter som hopper og veldig få av dem har ikke noe i en slik bakke å gjøre. Man sender jo ikke en forh. fersk guttehopper i en stor bakke - man må jo ta trinnene. Men skal man få jenter med så må man jo også gi dem tilbud og utfordringer - så da burde man jo heller tåle lav deltagelse 1-2 år før det kom flere med.
LarsLarsere Skrevet 11. januar 2006 #30 Skrevet 11. januar 2006 Yggeseth nekter vel ikke jenter å hoppe generelt - men han vil ikke at de skal hoppe i store bakker. Der har han jo et poeng at det er få jenter som hopper og veldig få av dem har ikke noe i en slik bakke å gjøre. Man sender jo ikke en forh. fersk guttehopper i en stor bakke - man må jo ta trinnene. Men skal man få jenter med så må man jo også gi dem tilbud og utfordringer - så da burde man jo heller tåle lav deltagelse 1-2 år før det kom flere med. ← De har vel adri nekta for att de må trene på det før de hopper, og når enkelte bla Anette Sagen føler seg klar og har relevant erfaring i mindre bakker bør hun vel få lov og prøve? Hvordan skal hun ellers lære eller? Jeg synes ikke vi skal dra denne diskusjonen inn på om sagen eksempelvis har trent/ trener riktig. Det vet vi ingenting om og hun kan godt være klar for dette.
Caramba Skrevet 11. januar 2006 #31 Skrevet 11. januar 2006 Anette Sagen har allerede hoppet i Skiflygningsbakker, så hun er nok god nok, ja... Når det gjelder hun som ramlet i julen så gikk det jo veldig bra med henne, og hun er frisk og rask igjen. Mulig at avisene overdrev noe i beskrivelsene av skaden hennes? Hvertfal kan alle skihoppere, både gutter og jenter, bli tatt av en kastevind og sendt omkull. Kvinnelige skihoppere er sikkert like forberedt på at de kan ramle en dag som mannlige hoppere...
punkyB Skrevet 11. januar 2006 #32 Skrevet 11. januar 2006 De har vel adri nekta for att de må trene på det før de hopper, og når enkelte bla Anette Sagen føler seg klar og har relevant erfaring i mindre bakker bør hun vel få lov og prøve? Hvordan skal hun ellers lære eller? Jeg synes ikke vi skal dra denne diskusjonen inn på om sagen eksempelvis har trent/ trener riktig. Det vet vi ingenting om og hun kan godt være klar for dette. ← Jeg prøvervel å gjengi argumentene til Yggeseth først. Så gjengir jeg mitt syn helt til slutt Tror vel ikke Yggeseth har noe i mot at Anette Sagen hopper - men han mener det er for få andre som er god nok.
LarsLarsere Skrevet 11. januar 2006 #33 Skrevet 11. januar 2006 Jeg prøvervel å gjengi argumentene til Yggeseth først. Så gjengir jeg mitt syn helt til slutt Tror vel ikke Yggeseth har noe i mot at Anette Sagen hopper - men han mener det er for få andre som er god nok. ← ah,ser att jeg var litt rask ja. beklager! yggeseth ønsker vel ingen kvinnelig deltakelse og har vel ikke sagt att det er aktuelt om noen år? såvitt jeg kan huske?
jordbær Skrevet 12. januar 2006 #34 Skrevet 12. januar 2006 Jah! Dumme jenta! Snublet nok i puppene sine, ja! Grusomt at disse puppebærtene absolutt skal ut med ski på beina, når dem ikke klarer å holde seg på føttene en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå