Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #1 Skrevet 26. desember 2005 (endret) En 17 år gammel jente er hardt skadd etter en hoppulykke i Tveitanbakken på Notodden 2. juledag. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ost...rk/5348534.html ---------------------- dette var akkurat det Yggesett advarte mot da Anette Sagen absolutt skulle hoppe i skiflygingsbakken Endret 26. desember 2005 av Remyline
Gjest Bellatrix Skrevet 26. desember 2005 #2 Skrevet 26. desember 2005 Ja, vel. Tror du ulykken skjedde fordi hun var jente?
Gjest gjest1 Skrevet 26. desember 2005 #3 Skrevet 26. desember 2005 Hva med når mannlige skihoppere slår seg helseløse? Er det da bare noe man må forvente i en sport?
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #4 Skrevet 26. desember 2005 Ja, vel. Tror du ulykken skjedde fordi hun var jente? ← JA
fiesta Skrevet 26. desember 2005 #5 Skrevet 26. desember 2005 Det har ingenting med at hun var jente. Det er da mannlige skihoppere som også har falt i bakken. Blir for dumt å skylde på at hun var ei jente. Hva skal en da si når en gutt faller.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #6 Skrevet 26. desember 2005 Det har ingenting med at hun var jente. Det er da mannlige skihoppere som også har falt i bakken. Blir for dumt å skylde på at hun var ei jente. Hva skal en da si når en gutt faller. ← intet fordi 98% av alle hoppere er menn/gutter (det burde være 100%) Jenter hat ingen ting i en hoppbakke å gjøre
Gjest Yggeseth Skrevet 26. desember 2005 #7 Skrevet 26. desember 2005 Yggeseths argumenter mot kvinnelig skihopping står med dette fjellstøtt
pusla Skrevet 26. desember 2005 #8 Skrevet 26. desember 2005 Å bli vippet rundt av vinden i hoppet er da noe som skjer gutta også, skjønner ikke hva dette har med kjønnet hennes å gjøre. Det skjer ulykker i hoppsporten, og det er like dumt hver gang uansett om det er gutt eller jente som blir skadet.
Gjest Piper Skrevet 26. desember 2005 #9 Skrevet 26. desember 2005 intet fordi 98% av alle hoppere er menn/gutter (det burde være 100%) Jenter hat ingen ting i en hoppbakke å gjøre ← For ikke så lenge siden ahdde ikke jenter noe i sportens verden å gjøre i det hele tatt, foruten turn, skøyter ol. Men takk og lov at det IKKE er slike som deg som styrer, og takk for at vi har kommet lengre enn som så.
Gjest Betty Boop Skrevet 26. desember 2005 #10 Skrevet 26. desember 2005 At kvinner ikke skal kunne delta i en sport fordi de kan risikerer å skade seg blir for dumt. Jeg konkluderer da med at menn ikke har noe på fotballbanen å gjøre fordi det har vært tilfeller der de har fått hjertesvikt eller brukket nakken.
Far til 2 Skrevet 26. desember 2005 #11 Skrevet 26. desember 2005 Jeg er rimelig overbevist om at det er langt flere menn enn kvinner som skader seg i idretten. Å antyde at kvinner er mindre egnet til idrett enn det menn er, er som å høre påstander fra en del land i den 3,dje verden (som har et helt annet generelt kompetansenivå).
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #12 Skrevet 26. desember 2005 At kvinner ikke skal kunne delta i en sport fordi de kan risikerer å skade seg blir for dumt. Jeg konkluderer da med at menn ikke har noe på fotballbanen å gjøre fordi det har vært tilfeller der de har fått hjertesvikt eller brukket nakken. ← kvinfolk har ikke noe i hoppbakken å gjøre
Gjest ha ha Skrevet 26. desember 2005 #13 Skrevet 26. desember 2005 kvinnelig hopp-talent skadet i skibakke står det her http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1185847.ece her er det ett ord som må vekk: enten kvinnelig eller talent. Jeg foreslår å fjerne talent det eksisterer ikke noe slikt som kvinnelig hopp-talent
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #15 Skrevet 26. desember 2005 Yggeseth sa at disse småpikene ikke burde få sette utfor i de største bakkene
Gjest Linea gjest Skrevet 1. januar 2006 #16 Skrevet 1. januar 2006 Yggeseth sa at disse småpikene ikke burde få sette utfor i de største bakkene ← Hør på den helt utrolig gode argumentasjonen til disse da! Skulle hatt premie for godt gjennomtenkt og vidunderlig gode og tidsriktig samfunnskritkk? Ikke sant?!?!? :grine2: sinnsvakt god argumentasjon altsånn Det er da en vet at verden går framover... Linea
Gjest LoisLane Skrevet 1. januar 2006 #17 Skrevet 1. januar 2006 Kjære hetsegjest: Vi har et veldig spennende tegn i norsk rettskriving som heter punktum. Send meg en PM hvis du vil vite mer. For øvrig enig med alle andre enn deg, og særlig Betty Boop.
Lealaus Skrevet 1. januar 2006 #18 Skrevet 1. januar 2006 Jeg tror neppe vinden tenker "Hm, dette er en jente. Hun har ingenting i en hoppbakke å gjøre, derfor prøver jeg å drepe henne". Alle kan bli tatt av vinden, selv på film. :-)
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 1. januar 2006 #19 Skrevet 1. januar 2006 Jeg tror neppe vinden tenker "Hm, dette er en jente. Hun har ingenting i en hoppbakke å gjøre, derfor prøver jeg å drepe henne". Alle kan bli tatt av vinden, selv på film. :-) ← Ifølge rykter jeg har hørt, kan Steve Cooling være skikkelig ond!
Gjest Linea gjest Skrevet 1. januar 2006 #20 Skrevet 1. januar 2006 Kjære hetsegjest: Vi har et veldig spennende tegn i norsk rettskriving som heter punktum. Send meg en PM hvis du vil vite mer. For øvrig enig med alle andre enn deg, og særlig Betty Boop. ← Hei, Skrev litt fort, ja. Men synes ikke det var hets å kommentere en ganske interessant dårlig argumentasjon. Hvis du synes det kan du fortelle meg hvilke argumenter mot kvinnelig skihopping som var spesiellt gode, interessante og ikke hets? Synes det som skrives av flere her om at kvinner ikke skal få lov til å hoppe, fordi de er kvinner, er ganske på grensen til hets. Hilsen Linea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå