Gjest Trolk Skrevet 26. desember 2005 #1 Del Skrevet 26. desember 2005 Hvorfor vil ingen damer ta kontakt med en rullestolbruker? Dere synes at mannfolk tenker på for mye sex, bruker feil hode å tenke med, ligger for mye på sofaen, er ikke tolmodige nok og ikke minst ikke er så flinke til å vise, eller snakke om følelser. Jeg er selv en mann på 38 år som har tenkt en del igjennom hvordan en dame vil ha det, kanskje på grunn av livssituasjonen min, at jeg er lam fra livet og ned etter en bilulykke for en del år siden. Har fått flere indre egenskaper, humor og positivitet som har utvilket meg som menneske. Kan være at jeg hører de ordene som ikke blir sagt, finner alltid en grunn til hvorfor ting er som det er, kan gi deg en klem når jeg ser du trenger det, uten at du trenger å si noe. Er smilende og i godt humør fordi jeg er glad i meg selv, er det mulig å være glad i seg selv, når du er lam fra livet og ned? Ja, når du ser at andre har det faktisk verre enn deg selv, da hjelper det. Er stolt av overkroppen og armene mine sine de er er så sterke etter flere års trening, har fast jobb og ikke minst av personligheten min som består av ærlighet, åpenhet og følsomhet derfor er jeg glad i meg selv. Det jeg lurer på, er hvorfor tar ikke dere damer kontakt med en slik person som kanskje har det dere er ute etter, selv om rullestolen er der, personligheten kan kanskje kompensere litt for rullestolen? Har prøvd å suttet inn flere annonser, men de fleste uten hell. Kunne vel prøvd å blitt kjent med meg som venn og tatt det deretter? Hadde vært gøy om noen damer, kunne svart meg på dette. PS annonsen min ligger på Spray hvis noen ønsker se på den. Rollerman er navnet på annosen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 26. desember 2005 #2 Del Skrevet 26. desember 2005 Du er sikkert en flott person, men jeg tror mange kvier seg for å skulle bli sammen med en person i rullestol fordi de er redde for at du skal trenge mye hjelp i hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 26. desember 2005 #3 Del Skrevet 26. desember 2005 Det er et interessant spørsmål. Skal bli spennende og følge med i tråden din. Synes du høres ut som en svært sympatisk fyr. Vil bare nevne et program jeg så på tv for noen år siden. Det var en amerikansk mann som hadde blitt lam etter å ha bli overkjørt som barn. Han satt i rullestol. Han trente kampsport, husker ikke grenen. Han var gift med en utrolig flott dame som ikke bare var direkte vakker, men som også virket intelligent, reflektert og klok. Så det er absolutt mulig. Ønsker deg lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #4 Del Skrevet 26. desember 2005 Enig med Smurf her. Selv har jeg litt sykdommer etc selv, så vet ikke om jeg hadde orket at partneren også hadde trøbbel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #5 Del Skrevet 27. desember 2005 Enig med Smurf her. Selv har jeg litt sykdommer etc selv, så vet ikke om jeg hadde orket at partneren også hadde trøbbel ← Takk for svar, så det viktigste for meg, er altså å fokusere på at jeg er selvhjulpen og ikke trenger noe hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 27. desember 2005 #6 Del Skrevet 27. desember 2005 Det er for det første de fysiske begrensningene utslagsgivende tror jeg - sitter man i rullestol kan man ikke sykle , gå turer , gå på ski +++ på lik linje som en 'normal' person. Tror veldig mange blir litt skremt av det faktum at du sitter i rullestol. Selv om du sier at du klarer deg selv er det jo allikevel hindringer/begrensninger for hvadu kan gjøre. Du kan ikke dra noe sted uten at du bruker tilpasset bil eller andre fremkomstmidler tilrettelagt for rullestol. Man kan ikke dra på pub , restaurant eller kino uten at man har sjekket at det er tilrettelagt for rullestol. Et viktig moment er seksuell aktivitet. Her er det jo også begrensninger om man sitter i rullestol - man er ikke like fysisk bevegelig selv om man fysisk er i stand til å ha sex. Mange vil ha en mann som beskytter en - en som sitter i rullestol virker kanskje ikke like tiltrekkende rent fysisk fordi vedkommende ikke er like sterk. Så jeg tror du vil få problemer med å få svar på en vanlig kontaktannonse . Men det er jo uansett som å lete etter nålen i en høystakk - det er jo ganske mye som skal klaffe. Her gjelder det jo om å ikke gi opp. Men siden jeg som sagt mange blir skremt bort av de tingene jeg nevner over er det kanskje bedre å satse på andre arenaer. Det må være steder hvor du får muligheten til å bli kjent med jenter i en mer naturlig setting. Da ser de kanskje hvilken person du egentlig er og hva som er positivt , ikke de negative aspektene som følger med det at du sitter i rullestol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 27. desember 2005 #7 Del Skrevet 27. desember 2005 Takk for svar, så det viktigste for meg, er altså å fokusere på at jeg er selvhjulpen og ikke trenger noe hjelp ← Ja. Og fokuser generlt på de positive sidene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LunaTica Skrevet 28. desember 2005 #8 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg har nok mange fordommer pga lite kunnskap, og mange av de er sikkert ubegrunnede og til dels over kanten, men kanskje de kan gi deg et lite innblikk i hvorfor enkelte nøler? Mye går på at jeg hadde vært usikker på hvor godt du “fungerte”, både i hverdagen, og (noe jeg er flau over å innrømme), seksuelt. Jeg hadde lett kunne fått for meg tanker som at du var av de som trengte forskjellig hjelpemidler nedentil pga inkontinens av begge typer, noe som jeg tror hadde vært et større hinder for meg enn om du var impotent. Og hvordan kunne jeg ha spurt? “Hei, jeg synes du virker som en ok fyr, men tisser du på deg i senga?”, slik spør man bare ikke om, verken via natt eller på bar. Jeg liker å tro at jeg kunne ha kommet over slike problemer om jeg hadde falt pladask for en mann, men jeg tror tanken hadde hindret meg fra å få slike følelser fra starten av. Idiotisk med tanke på at det er ikke engang reelt for alle i stol. Spørsmålet blir da om en såpass intim problemstilling i det hele tatt kan nevnes i starten av et forhold, eller i en kontaktannonse. Seksuell funksjon ellers hadde og spilt en rolle for meg, jeg er redd jeg svært fort kunne følt meg fryktelig utilstrekkelig om du ikke hadde vært i stand til å nyte sex fullt ut. Jeg vet tanken er ulogisk om det hadde vært fysiske årsaker hos deg som var årsaken, og ikke min innsats, utseende, seksuelle evner osv, men allikevel tror jeg at jeg latt hadde tenkt på om hadde du hatt det bedre seksuelt hos en annen? Tanken på en mann som heller ikke kan være den som tar fysisk initiativ og tidvis være “dominerende” seksuelt kunne og ha bremset meg, men om han hadde vært tilstrekkelig “MANN” nok ellers, og hatt en personlighet som tente meg tilstrekkelig, så hadde nok det veid opp nok. Følelsen av å være den som blir “passet på” betyr en del for meg. Men der tror jeg ikke jeg hadde hatt noe negativt å si om deg pga at det hos meg går mer på det psykiske, å kunne stille opp for hverandre når livet går på tverke, enn det å ha en stor sterk mann som kan slå idioter ned på byen. Og hva med barn? Er du i stand til å ta del i barnas liv på samme måte som en funksjonsfrisk mann? Jeg har selv et par skavanker som til en viss grad kan gjør at jeg er avhengig av en mann som kan stille opp i det minste 95 %. Antar det er mulig for deg, men jeg hadde vært fryktelig usikker, og igjen, hvordan spørre? “Hei, du virker som en ok kar, men for sikkerhets skyld, kan du leke med barn, skifte bleier, gå med en kolikkunge på armen gjennom natten osv?”, jeg antar at om jeg hadde spurt om noe slikt i starten, så hadde panikken lyst lang vei av de fleste :-D Hadde og bekymret meg for om det var stor sjanse for at du kunne bli verre. Jada, jeg vet det er alltid en mulighet for at alle kan bli skadd eller syke uten at det er noe forvarsel, men jeg hadde kanskje vært mer skeptisk til å blitt sammen med en mann hvor det var stor sjanse for at jeg fort kunne blitt en form for hjemmehjelp til, og ikke en likeverdig partner. Jeg hadde neppe trivdes da, men hvordan kunne jeg ha brutt ut av forholdet om jeg var glad i deg? Det hadde jo ikke vært pga noe du selv var skyld i, men allikevel, jeg er ikke sikker på om jeg hadde vært sterk nok til å vært i et slikt forhold over tid uten å ha ødelagt både meg selv og den andre parten. Men spray er ikke eneste nettstedet det går an å treffe noen. Hva med å melde deg inn på et forum som mer angår dine interesser enn mer rene sjekkesteder? Det kan være lettere å vise fram sine gode (og dårlige) sider på et forum enn på en profilbasert side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy28 Skrevet 28. desember 2005 #9 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg hadde en studievenninne som satt i rullestol pga muskelsykdom, vi festet og gikk på disco og drakk oss fulle som alle andre, var hysterisk morsomt når vi begge var drita og hun måtte på do... hun måtte nemlig ha hjelp til det og var ganske tung å løfte. Men hun er en fantastisk morsom jente, hun tar bare litt ekstra plass på dansegulvet. Så for min del har jeg ingen fordommer mot rullestolbrukere eller andre med handikap, men kan skjønne at folk kanskje er litt reserverte i starten, det har bare med usikkerhet å gjøre. Greit, rullestolen påvirker deg, men i en kontaktannonse hadde jeg ikke påpekt det i begynnelsen, det kan du heller fortelle senere. Fokuser heller på det du kan og ikke det du ikke kan, da er det nok lettere å få kontakt. Jeg hadde ikke hatt problem med å være sammen med en i rullestol, det kan jo skje alle. Men la folk bli kjent med deg først slik at dere har andre ting å prate om, ellers kan det fort bare bli fokus på rullestolen og ditt handikap.... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #10 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg hadde en studievenninne som satt i rullestol pga muskelsykdom, vi festet og gikk på disco og drakk oss fulle som alle andre, var hysterisk morsomt når vi begge var drita og hun måtte på do... hun måtte nemlig ha hjelp til det og var ganske tung å løfte. Men hun er en fantastisk morsom jente, hun tar bare litt ekstra plass på dansegulvet. Så for min del har jeg ingen fordommer mot rullestolbrukere eller andre med handikap, men kan skjønne at folk kanskje er litt reserverte i starten, det har bare med usikkerhet å gjøre. Greit, rullestolen påvirker deg, men i en kontaktannonse hadde jeg ikke påpekt det i begynnelsen, det kan du heller fortelle senere. Fokuser heller på det du kan og ikke det du ikke kan, da er det nok lettere å få kontakt. Jeg hadde ikke hatt problem med å være sammen med en i rullestol, det kan jo skje alle. Men la folk bli kjent med deg først slik at dere har andre ting å prate om, ellers kan det fort bare bli fokus på rullestolen og ditt handikap.... Lykke til! ← Er ikke enig med deg i at dette ikke burde nevnes i begynnelsen. Hadde jeg fått kontakt med en mann jeg likte godt og kanskje utviklet følesler for over nettet for så å få en sånn "bombe" presentert hadde det ihvertfall ødelagt alt. Jeg ville følt meg lurt rett og slett. Like greit å være ærlig fra begynnelsen, så luker man jo ut slike som meg som ville hatt store problemer med å være sammen med en i rullestol. ( bra innlegg forresten Luna tica! Du skrev det helt perfekt hvodan de fleste av oss antakelig tenker i forhold til en sånn problemstilling) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy28 Skrevet 28. desember 2005 #11 Del Skrevet 28. desember 2005 Hadde jeg fått kontakt med en mann jeg likte godt og kanskje utviklet følesler for over nettet for så å få en sånn "bombe" presentert hadde det ihvertfall ødelagt alt. Jeg ville følt meg lurt rett og slett. ← Mener ikke å holde det hemmelig, men hadde ikke nevnt det i profilen min, men hadde ventet med å fortelle til etter et par meldinger. Hva med alle andre "bomber"? F.eks.: - liten penis - dårlig klesstil - pupper som henger på knærne - ingen pupper når push-up er fjernet - lavere enn du trodde - tykkere/fetere enn du trodde Eller andre ting som f.eks. hva viss noen sliter med depresjoner og kan få tilbakefall? "Depressiv 30-åring søker kjæreste"? Eller kanskje noen har en sykdom som gjør at de kan få problem med å bli gravide? "Mulig steril søker livspartner". Skal virkelig alt dette fortelles i en kontaktannonse eller i første melding? Det er mange ting som gjør at folk kan føle seg lurt i forhold til fantasifiguren de først ser for seg, men skal alle virkelig utlevere seg helt i begynnelsen. Kan vel heller fortelle det viss det er noen du har lyst til å bli bedre kjent med.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #12 Del Skrevet 30. desember 2005 Disse svarene fra dere damer var ikke akkurat oppløftende, men slik er vel virkeligligheten? Men, siden jeg er positiv og har vilje av stål, skal jeg finne meg en dame og det skal jeg klare igjennom personligheten min, kanskje noen blir betatt av den og kan glemme stolen? Er jo ikke så rart at dere lurer på hvordan sexen fungerer, begresninger i forhold gåturer, gå på ski, eller hva det måtte være. Jeg har sittet i rullestol i over 30 år tror dere virkelig at jeg ikke har fått noe erfaring etter disse årene? Sex,barn,jobb,venner,begresninger og utfordringer, det er vel det dere lurer mest på? Jeg har vært sammen med damer og har hatt sex, noe jeg har fått skryt for siden jeg var så kjærlig i måten jeg gjorde det på det. Flink til snakke, følsomme hender og ikke minst tungen min, gjorde inntrykk på damene. Og til dere som lurer på om jeg kan få resining, kan jeg det, men sex er ikke bare sammeleie. Barn, har vært sammen med en dame som har hatt unge, hun var overrasket over hvor fint det gikk og ikke minst hvor glad ungen ble i meg. Jeg lekte med han, var ute og handlet, leste bøker og han satt på fanget mitt og smilet var der til stadighet. Venner/begresinger7utfordringer Har hatt venner bestandig, ingen har kuttet meg ut, på grunn av rullestolen, virker som min positivitet og humør som jeg har gitt de,har jeg fått vennskapet deres tilbake. Her var det ikke snakk om begresninger, klarte jeg ikke det selv, hjalp de meg slik at jeg fikk bli med på det. Fjellturer var jeg med på, sykkelturer, svømming og skogsturer. Ordet, utfordringer brukt de,begresinger fantes ikke, og resultatet ble at jeg var akkurat som en gående etterhvert føltes i hvertfall slik. Etter det har jeg lært at jeg kan være med på det jeg vil. Husk, den som gir seg har tapt, smiler. Men, for andre som kanskje ikke er like selvhjulpen som meg gjelder kanskje dette. Når det gjelder begresninger, er det mye opp til hvordan man vil ha det selv. Er virkelig damen glad i deg, så tenker man nok heller på utfordringer, enn på begresninger. Er du først blitt interssert i en, klarer du nok å legge bort noen av disse interessene hvis det er mannen med stor M. Vet ikke om noen så Bonderomantikk i går, der var det et par som hadde funnet hverandre og giftet seg. Mannen ga opp karrieren sin med god lønn og flyttet på landet til damen som hadde elsket og er nå bonde sammen med hun. Det er noe slikt en dame må gjøre for meg også, men tror faktisk menn er flinkere til å gjøre slik enn dere damer, eller tar jeg feil? Til dere som har lyst, hadde jeg satt pris på noen kommentarer angående annonsen min. Fikk lyst til å skrive en ærlig og åpen annonse om meg selv, Siden man kommer lengst med ærlighet, så gjør jeg det. Annonsen går fra dyp kjærlighet, utfordringer, romantikk, følsomhet, skuffelser, gleder og ikke minst forhold. Du kvinne som savner de sterke gode varme følsomme hender som tar på deg akkurat slik du vil bli tatt på. Du savner den gode samtalen som gir deg mer enn tomme ord. Du savner en som kan se din kvinnelighet, en du kan stole på, en som er bare din. En som bringer deg til de store høyder, hvorfra du egentlig aldri har lyst til å falle, men når du allikevel gjør det, er det bare for å oppdage at du blir fanget av sterke armer som atter bringer deg opp. Hvem er det nå som skriver dette her, jo jeg er humørfylt og følsom mann på 38 år som er bruker av en manuell rullestol og er lam fra livet og ned, etter en bilulykke for 25 år siden. liker å ta vare på meg selv, både angående utsende og kropp, har sterk overkropp og trener en del styrke. Takket været mange års trening er jeg selvhjulpen og klarer meg selv, så du skal ikke bli hjelperen min. Jeg har en vilje som overgår det meste og ikke minst når jeg først har bestemt meg for noe, da er det mye som skal til or at jeg ikke klarer det. For meg er kjærlighet, bedre enn å ikke kunne gå, så mye betyr enn dame for mitt liv. Jeg er en mann som kan gjøre deg varm innvendig, og får øynene dine (sjelens speil) til å glitre. Jeg er i glad i meg selv, noe jeg synes er viktig før man kan bli glad i andre. Er typen som ser etter utfordringer og positivitet, rullestolen skal ikke få stoppet meg når det gjelder intimitet og barn heller. Handikappet mitt sier at det er mulig å få barn og intimiteten kan du bare glede deg til. Her er noen av mine egenskaper som jeg håper du setter pris på Er en mann som kan lytte. Er reflektert over livet. Finner alltid en grunn til hvorfor ting er som det er. En god tankeleser. Lukter godt. Bruker det riktige hodet å tenke med Håper dette var nok til å friste deg til å skrive tilbake og Jeg en mann som kan gi deg en klem når jeg SER at du trenger det, jeg hører de ordene som ikke blir sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #13 Del Skrevet 30. desember 2005 Det er et interessant spørsmål. Skal bli spennende og følge med i tråden din. Synes du høres ut som en svært sympatisk fyr. Vil bare nevne et program jeg så på tv for noen år siden. Det var en amerikansk mann som hadde blitt lam etter å ha bli overkjørt som barn. Han satt i rullestol. Han trente kampsport, husker ikke grenen. Han var gift med en utrolig flott dame som ikke bare var direkte vakker, men som også virket intelligent, reflektert og klok. Så det er absolutt mulig. Ønsker deg lykke til. ← Prøvde engang å legge ut en annonse, hvor jeg ikke nevnte rullestolen i det hele tatt, vet dere hva som skjedde? Jo, da var jeg populær, snakket i timesvis i telefonen, ville møte meg etter kort tid, mens noen synes jeg var for god til å være sann, de hadde kanskje rett? Det tyder i hvertfall på at personligheten min er tiltrekkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #14 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Prøvde engang å legge ut en annonse, hvor jeg ikke nevnte rullestolen i det hele tatt, vet dere hva som skjedde? Jo, da var jeg populær, snakket i timesvis i telefonen, ville møte meg etter kort tid, mens noen synes jeg var for god til å være sann, de hadde kanskje rett? Det tyder i hvertfall på at personligheten min er tiltrekkende. ← I h.h.t. til KG's reglement er det ikke lov å legge ut mailadresser. Registrèr deg som bruker - så kan du oppnå kontakt med interesserte. Lykke til Usikker -moderator- Endret 30. desember 2005 av Usikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. desember 2005 #15 Del Skrevet 31. desember 2005 Hvorfor vil ingen damer ta kontakt med en rullestolbruker? ← Jeg kan kun svare for meg selv,....jeg tar ikke kontakt med rullestolbrukere med den intensjonen om å bli sammen med vedkommende, slik jeg ville gjort med en "gående" person, fordi jeg elsker å springe på fjelltopper nesten året rundt, og det betyr mye for meg. Samtidig betyr det å ha heftig sex, hvor jeg vil, når jeg vil mye for meg, og jeg vet jeg ikke hadde blitt fornøyd med en uten bevegelse i beina...beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LunaTica Skrevet 31. desember 2005 #16 Del Skrevet 31. desember 2005 Håper jeg ikke har virket mer negativ enn det var ment. Jeg sier ikke at jeg ikke kunne blitt sammen med en i stol om jeg var singel, men jeg er usikker på om jeg hadde svart på en kontaktannonse hvor jeg på mer bevisst plan hadde allerede helt i starten tatt et halvveis valg om hva jeg ville, noe som blir for mye, for fort. På den arenaen det hadde vært mulig jeg hadde tatt kontakt med deg hadde vært på en mer nøytral arena enn en kontaktannonse som gikk så rett på sak som den du har er. Jeg hadde i større grad enn vanlig ville sett an hvordan jeg likte deg som person, og om jeg så noe håp (og eventuelt problemer), før jeg hadde ønsket å tatt sjansen på å forsøkt et eventuelt forhold. Frykten for å såre blir av en eller annen grunn større når et handikap kommer inn i bildet. Av en eller annen grunn oppfatter jeg handikappede som mer sårbare enn andre. At dette ikke automatisk stemmer er jeg fullstendig klar over, men allikevel, det er en automatisk tanke (eller kanskje heller en fordom?) som slår inn hos meg. Jeg kan kanskje si det slik, om jeg hadde tatt kontakt, sett ting litt an, begynt å forelske meg i deg, og så funnet ut at nei, dette går ikke, jeg hadde slitt med å sagt i fra på en “pen” måte. Jeg hadde vært redd for å bli misforstått at du hadde trodd det var pga stolen, og ikke pga noe mer “normalt” (beklager ordvalget) som var grunnen til at det ikke fungerte. Det er feighet som gjør at jeg ikke hadde turt å sette meg i en såpass vanskelig situasjon. Ser du forsøkte å sett inn en mer nøytral annonse, og fikk annen respons på den. Jeg er ikke så sikker på at det var stolen som gjorde utslaget for alle. For min del kunne det like gjerne vært tanken “faen heller, her har jeg møtt den fine fyren, og så holder han noe slikt skjult? Hva annet kan han skjule?” enn selve stolen som var problemet. Tror det kommer an på hvor lange du hadde skjult det, og hvordan du hadde fortalt det. Men hvorfor ikke vinkle det litt annerledes? Om jeg forstår deg rett så liker du å trene, hvorfor ikke søke etter treningsvenn/venninne og ta der derifra? Annonsen du har nå virker i mine øyne svært “gifteklar”, så du motsier deg selv litt med tanke på startinnlegget ditt her om å bli kjent som venner og ta der derifra. Håper, og tror, du finner henne du leter etter, men jeg er ikke så sikker på om spray og lignende steder er der du lettest finner henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 1. januar 2006 #17 Del Skrevet 1. januar 2006 Jeg ler når jeg leser annonsen din fordi den sprudler av livsgnist og optimisme. Skal mye til for ikke å bli sjarmert av en slik annonse. Og viljen man kan føle ligger der, den er jeg temmelig sikker på at vil føre deg i mål en dag. Lykke til i jakten! :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #18 Del Skrevet 1. januar 2006 Jeg hadde nok ikke svart på annonsen om du satt i stol eller ikke. Hva med å forsøke med litt mer humor. Synes også den virker veldig" gifteklar" Når jeg leser slike annonser er jeg dessuten veldig bevisst på hva jeg ønsker/ikke ønsker. Tror derfor det ville være lettere for deg å treffe noen i RL eller på et mer diskusjonsbasert nettsted enn spray. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente23 Skrevet 19. januar 2006 #19 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei! Jeg kan bare snakke for meg selv, men har diskutert temaet mye med venner av meg ettersom kjæresten min sitter i rullestol, og gjorde det da vi møttes. For å være ærlig: Mange har lite kunnskap om hvilke konsekvenser det har å ha kjæreste i rullestol; hva man kan gjøre, hva man ikke kan gjøre osv. Mange ser nok at en rullestol vil tilsi mange hindringer i dagliglivet, uten at de er klar over hvilke grunner det kan være til at man bruker rullestol, eller at det er forskjell på folk - mennesker har et behov for å sette merkelapper på andre. Fikk selv endel bemerkninger da jeg begynte å gå ut med kjæresten min, selv fra gode venner som kjenner meg godt. Jeg synes generelt det virker som endel tror det er FLERE begrensninger enn det det egentlig er. Jeg fikk noen spørsmål om jeg ikke var redd for å bli pleier i stedet for kjæreste - typen min bor alene i en leilighet og klarer seg helt fint uten hjelp i dagliglivet! Har inntrykk av at folk ofte ser flere begrensninger enn det det realistisk sett er! Mitt råd til deg er nok ikke revolusjonerende: Vær deg selv. Du trenger ikke fokusere på at du er lam fra livet og ned - men ikke unngå temaet heller. Man merker når det er på tide å bringe sånt på banen. Det dummeste du kan gjøre er å treffe noen over internett, og avtale å møtes, og med vilje unnlate og fortelle noe om det - det vil fremstå som en test av personen du møter! Selvfølgelig vil det komme en reaksjon dersom de ikke er klar over det på forhånd, og de kommer garantert til å bli flaue over at de reagerer på det.. Når det gjelder en eventuell kontaktannonse, ville jeg nok satset på å si mer om meg selv som person enn å fokusere på om man er rullestolbruker eller ikke, rett og slett fordi folk ser på hva man ønsker seg i en kjæreste. Og jeg antar at personligheten din sier mer om deg enn rullestolen din gjør? Når det gjelder å bli kjent med noen - det er vanskelig å vite hva som er sårt å snakke om, hva som er naturlig og hvor tidlig man snakker om ting. Vær åpen om det du er åpen om når du treffer nye folk generelt. Kjæresten min snakket fra begynnelsen av naturlig om hva som skjedde og om småting ellers, morsomme episoder, rare spørsmål han har fått pga rullestolen osv. Jeg synes det var veldig greit at han tydelig signaliserte at rullestolen ikke var noe problem for han... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 19. januar 2006 #20 Del Skrevet 19. januar 2006 i utgangspunktet ville jeg ikke hatt en type i rullestol. MEN,hvis jeg hadde møtt en som gjorde det ville andre ting vært avgjørende.at han får meg til å føle meg bra,hvis det er gjensidig tiltrekning osv, så ville disse tingene vært i favør av typen.rullestol eller ikke. synes lillemy hadde et poeng; hva med alle andre "bomber". man har da aldri noen garanti på hva eller hvem man begir seg ut på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå