Gå til innhold

Kan man takke nei til barnehageplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt har plass i en bhg nå, men vi vurderer å flytte 15min unna, og det vil da bli aktuelt å søke ny plass. Nå er det jo snart frist- kan vi søke barnehage på dette nye stedet, og dersom ikke ikke flytter, takke nei, og beholde den gamle plassen? 

Anonymkode: beda5...b36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan såklart takke nei.

Anonymkode: 797d5...638

Skrevet

Jeg bor i Nordre Follo og dersom man søker seg bort og takker nei så mister du også opprinnelig bhg plass.

Anonymkode: 27d36...ddd

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Barnet vårt har plass i en bhg nå, men vi vurderer å flytte 15min unna, og det vil da bli aktuelt å søke ny plass. Nå er det jo snart frist- kan vi søke barnehage på dette nye stedet, og dersom ikke ikke flytter, takke nei, og beholde den gamle plassen? 

Ja, men husk at dere har oppsigelsestid selv om barnet ikke har startet enda. Dersom det gjenstår tid av oppsigelsestiden når barnet skulle startet, må dere betale for den resterende perioden. 

Anonymkode: b598b...10e

Skrevet

Hvis det er i samme kommune så trodde jeg i alle fall at det var slik at du bare har plass på et sted av gangen, så hvis du søker til en annen barnehage og får den innvilget så mister du automatisk den første plassen? Du kan naturligvis takke nei til den nye plassen, men ville sjekket så du ikke plutselig står uten plass i det hele tatt. 

Anonymkode: 7ecc6...52c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er det innad i samme kommune? Da kan dere søke om overflytting innad i kommunen. Men usikker på om dere kan ombestemme dere og beholde opprinnelig plass uten å måtte søke på nytt. Om det er annen kommune er hovedregelen at du må ha bostedsadresse på søketidspunktet i barnehagens kommune. 

Hvor enkelt dette blir for dere kommer an på hvor i landet dere bor og hvor populære barnehagene er ifh søkere, venteliste etc. 

Anonymkode: 1c31d...99f

• Nyttig 1
Skrevet

Som regel mister du rett på plass. 

Anonymkode: 5afbc...808

Skrevet

Les opptakskriteriene nøye. Her kan praksis variere fra sted til sted, og hvis barnehagene er fulle på ett eller begge steder så risikerer dere å stå helt uten plass. Ring eventuelt til kommunen(e) for å spørre. 

Anonymkode: 5b19d...268

Skrevet

Ville søkt der du bor nå og takket ja. Hvis flytting blir en realitet så søker du overflytting (om det er innad samme kommune).

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...