Gå til innhold

Normalt at bevegelse hjelper mot svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har slitt med svangerskapskvalme hele første trimester og det er fremdeles like ille i uke 13. I begynnelsen lå jeg mye stille hele dagen, men etterhvert la jeg merke til at kvalmen stort sett bedret seg ved aktivitet, særlig når jeg går eller løper (styrketrening hjelper ikke for eksempel). Jeg er stort sett ok mens jeg er i bevegelse også reagerer jeg med brekninger nesten med en gang jeg stopper opp. Jeg synes det er veldig rart. Er det flere som har hatt det sånn?

Endret av shakini
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var motsatt hos meg 😭 hver bevegelse, slik som å gå trapp (kontor jobb i 4 etasje, kantina i 1 etasje) gjorde meg kvalm. Jeg var kvalm i 22 uker men spydde ikke mye.

Skrevet
24 minutter siden, RedFox81 said:

Var motsatt hos meg 😭 hver bevegelse, slik som å gå trapp (kontor jobb i 4 etasje, kantina i 1 etasje) gjorde meg kvalm. Jeg var kvalm i 22 uker men spydde ikke mye.

Det gir mye mer mening at det skal være sånn. Skjønner ikke hva som er «galt» med meg. 

Skrevet
1 hour ago, shakini said:

Det gir mye mer mening at det skal være sånn. Skjønner ikke hva som er «galt» med meg. 

Min erfaring med 3 påbegynte graviditeter lærte meg at graviditetene kan være vidt forskjellige selv hos ene og samme kvinne 😅 Så overasker meg ikke litt engang at din graviditetsopplevelse er forskjellig fra min. Det er sikkert helt normalt 🤗

Anonymkode: a00bf...77a

• Liker 2
Skrevet

Frisk luft og ut med hunden hjalp meg. 😊 

Anonymkode: 59530...d0f

Skrevet

Spiller det noen rolle hva som er normalt for andre så lenge det funker for deg...?

Anonymkode: bf71d...e5a

• Liker 1
Skrevet

Her ble jeg MYE være ved bevegelse, kunne så vidt røre på meg, lå i senga. Sikker på at du er kvalm?😅😂

Anonymkode: ce486...03c

Skrevet

Bevegelse forverret kvalmen for min del. I de verste periodene var det å ligge hekt stille det eneste som hjalp. Men denne inaktiviteten bidro også til at jeg fikk låsning i bekkenet. Så vær glad for at du har funnet ut at bevegelse hjelper, det er bra for så mye annet og :) 

Anonymkode: 1d347...58e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...