AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Del Skrevet 27. februar 2023 Har lyst å gjøre noe kreativt, som innebærer fotoredigering/enkel grafisk design. Har sett litt på canva, som har gratis versjon. Photoshop tror jeg koster rundt 250kr i mnd, for enkel versjon. Er det noen her som bruker canva og/eller photoshop og vil si litt om erfaring?🙏Jeg er newbee; vet heller ikke hva lightroom er(?). Hehe. Anonymkode: 1e237...8c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 27. februar 2023 #2 Del Skrevet 27. februar 2023 Hei! Det kommer an på hva du har tenkt å bruke bildene til. For raskt å redigere mange bilder er det Lightroom som gjelder. Lightroom er supert for fotografer, da det både lar deg kategorisere, velge, bearbeide og eksportere bildene raskt og enkelt. For mer nøyaktige og avanserte verktøy er det Photoshop du skal ha (hvor du jobber med et og et bilde av gangen). Jeg har både den betalte versjonen av Canva, samt Photoshop og Lightroom. Du kan gjøre svært begrenset bilderedigering i Canva, men det er ikke primært det Canva er laget for: Der Canva virkelig skinner er å lage poster til sosiale medier, designe små trykk-produkter (visittkort, plakater, menyer etc), moodboards, blogg-grafikk m.m. Jeg bruker alle 3 programmene hver uke, avhengig av hva det er jeg skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Del Skrevet 27. februar 2023 viren skrev (11 minutter siden): Hei! Det kommer an på hva du har tenkt å bruke bildene til. For raskt å redigere mange bilder er det Lightroom som gjelder. Lightroom er supert for fotografer, da det både lar deg kategorisere, velge, bearbeide og eksportere bildene raskt og enkelt. For mer nøyaktige og avanserte verktøy er det Photoshop du skal ha (hvor du jobber med et og et bilde av gangen). Jeg har både den betalte versjonen av Canva, samt Photoshop og Lightroom. Du kan gjøre svært begrenset bilderedigering i Canva, men det er ikke primært det Canva er laget for: Der Canva virkelig skinner er å lage poster til sosiale medier, designe små trykk-produkter (visittkort, plakater, menyer etc), moodboards, blogg-grafikk m.m. Jeg bruker alle 3 programmene hver uke, avhengig av hva det er jeg skal gjøre. Tusen takk for svar😀Jeg bruker some lite; har ikke IG engang. Men blir ikke photoshop litt «overkill»; jeg er ingen fotograf, og tar bilder med tlf. Har du andre, enkle program å anbefale? Er photoshop vanskelig? Har ekstremt lyst å drive med hobby kunstfoto; har drømt om det i mange år. Men med pølsefingre, dårlig med tekniske og digitale ting, så har det blitt med tanken🥹Men nå MÅ jeg ha en hobby snart!😅 Anonymkode: 1e237...8c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 27. februar 2023 #4 Del Skrevet 27. februar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk for svar😀Jeg bruker some lite; har ikke IG engang. Men blir ikke photoshop litt «overkill»; jeg er ingen fotograf, og tar bilder med tlf. Har du andre, enkle program å anbefale? Er photoshop vanskelig? Har ekstremt lyst å drive med hobby kunstfoto; har drømt om det i mange år. Men med pølsefingre, dårlig med tekniske og digitale ting, så har det blitt med tanken🥹Men nå MÅ jeg ha en hobby snart!😅 Anonymkode: 1e237...8c7 Photoshop er ikke vanskelig, men du vil nok måtte se instruksjonsvideoer/forklaringer for å forstå hvordan du skal bruke ulike funksjoner. Basert på det du skriver er det neppe verdt pengene foreløpig for deg, så jeg vil anbefale deg å teste Adobe Photoshop express (fås til både desktop og mobil) som er en nettbasert enklere versjon (og gratis!). Et annet alternativ (også gratis) er fotor: https://www.fotor.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Del Skrevet 27. februar 2023 viren skrev (2 timer siden): Photoshop er ikke vanskelig, men du vil nok måtte se instruksjonsvideoer/forklaringer for å forstå hvordan du skal bruke ulike funksjoner. Basert på det du skriver er det neppe verdt pengene foreløpig for deg, så jeg vil anbefale deg å teste Adobe Photoshop express (fås til både desktop og mobil) som er en nettbasert enklere versjon (og gratis!). Et annet alternativ (også gratis) er fotor: https://www.fotor.com/ Jeg lastet ned Adobe photoshop express, 399kr i året. Looking good, tror det kan passe meg. Tusen takk🥰 Anonymkode: 1e237...8c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå