Gå til innhold

Hvor ofte bæsjer ditt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på små bleiebarn altså😅 min på 1,5 bæsjer 3-5 ganger om dagen, har lurt på om det er unormalt mye? Sliter en del med sårhet pga det dessverre (hun har også atopisk eksem, så er vel litt sart i huden). Håper vi får til potte snart.

Anonymkode: 3a6b5...f0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes mye ut. Min på 14 måneder bæsjer ca en gang pr dag. 

Anonymkode: 9e70b...98f

Skrevet

1 gang til dagen her. Hørtes mye ut med 3 til 5. Er det bare små druer i noen av bleiene, eller er det full bleie hver gang? 

Anonymkode: dd7f8...c18

Skrevet

Smør med Inotyol etter hvert bleieskift. Har ikke hatt et eneste utslett siden vi begynte med det.

Skrevet

Det er helt normalt med avføring flere ganger om dagen for så små barn. Større barn også, og til og med voksne. 

Vi har en på 2, og han bæsjer alt fra 1-4 ganger om dagen. Eldstemann på 5 kan bæsje alt fra ingen til 3 ganger om dagen.

Anonymkode: 5a65e...590

Skrevet

Vår på 2 har avføring som regel på morgen, som regel like etter hun har stått opp, om jeg eller min mann rekker det så setter vi henne på potte, men som regel kommer alt i bleia. vi har lagd potte kalender til henne, når hun får det til i potten så blir det premie, vi har også slitte med sår bak. Vi har smurt inn rumpen med hvit vaselin, det har fungert her til oss. Men vi håper at bleien er borte i løpe av sommeren 2023:) 

Anonymkode: 9a4bd...5c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker på små bleiebarn altså😅 min på 1,5 bæsjer 3-5 ganger om dagen, har lurt på om det er unormalt mye? Sliter en del med sårhet pga det dessverre (hun har også atopisk eksem, så er vel litt sart i huden). Håper vi får til potte snart.

Anonymkode: 3a6b5...f0d

Atopisk hud er OFTE forbundet med mageproblemer.

Anonymkode: cbd9e...d52

Skrevet

Vår på 18 mnd bæsjer 2-3 ganger om dagen. Han har også atopisk eksem og vært mye sår. Når han blir litt ekstra rød smører vi med bephaten, det funker SÅ godt. Også skifter vi bleie så fort som over hodet mulig, selvfølgelig 

Anonymkode: b661e...190

Skrevet

Atopisk eksem kan forverres av melkeprodukter.

Skrevet

2-5 ganger 

Anonymkode: f0bcb...2fa

Skrevet

Har ikke en fast greie på hvor ofte han bæsjer. Han er allergisk mot melk og det merkes veldig godt i bleia om han har fått i seg melk, så vi følger mere med på konsistensen og eventuelt slim enn på antall bæsjebleier per dag, haha. 😅

Anonymkode: 3c148...ac0

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har ikke en fast greie på hvor ofte han bæsjer. Han er allergisk mot melk og det merkes veldig godt i bleia om han har fått i seg melk, så vi følger mere med på konsistensen og eventuelt slim enn på antall bæsjebleier per dag, haha. 😅

Glemte å skrive alder. 13 måneder.

Skrevet

Jeg har hatt begge ender av skala så nå vet jeg at begge deler er helt normalt. To fullammede barn vel å merke. Nummer 1 bæsjet flere ganger daglig, "rekorden" hans var 10 bæsjebleier om dagen. Det er da vi skjønte at han kanskje ikke får alt ut på en gang og vi begynte med EC-light (holde ham over vasken for bæsj) og det forbedret situasjonen betraktelig men 2 bæsj om dagen har vært normen lenge etter også. Og selvfølgelig barn nr 2 måtte være annerledes, og der var den bæsj hver 3. eller til og med 4. dag fra begynnelsen av. Samme mor, samme pupper, og bare 2 år imellom.. så.. medfødt?

Anonymkode: 28218...c07

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har hatt begge ender av skala så nå vet jeg at begge deler er helt normalt. To fullammede barn vel å merke. Nummer 1 bæsjet flere ganger daglig, "rekorden" hans var 10 bæsjebleier om dagen. Det er da vi skjønte at han kanskje ikke får alt ut på en gang og vi begynte med EC-light (holde ham over vasken for bæsj) og det forbedret situasjonen betraktelig men 2 bæsj om dagen har vært normen lenge etter også. Og selvfølgelig barn nr 2 måtte være annerledes, og der var den bæsj hver 3. eller til og med 4. dag fra begynnelsen av. Samme mor, samme pupper, og bare 2 år imellom.. så.. medfødt?

Ser at mange nevner autopisk eksem men i mitt tilfelle, det er faktisk barnet to som har det, og ikke barnet 1. 

Og de begge er større nå, de har foreløpig beholdt sin bæsje-mønster 🤣 Nr 1 er 8 år gammel og bæsjer hver eneste dag eller flere ganger. Nr 2 er 6 år og bæsjer som regel hver 2. dag eller kan gå flere dager. Alt for mye informasjon, beklager, men jeg husker selv at alt var en grunn til bekymring når de var små men nå seg jeg at "det er bare sånn de er". 

Skrevet

Har en på 15 måneder som bæsjer 1-4 ganger daglig. Spiser som en voksen mann, så mulig det er derfor 😅 Har atopisk eksem men bruker Libero Touch som er så skånsomme mot huden + Bepanthen. Da slipper vi sår stump.

Anonymkode: eead8...9f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...