Reign Skrevet 27. februar 2023 #21 Skrevet 27. februar 2023 Snok1 skrev (2 minutter siden): Jeg er helt enig med deg og skulle fremholdt dette selv. Da må prisene på reparasjon ned.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #22 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Over ti år. Overtok fra forrige leilighetseier, men har ikke kvittering Anonymkode: 0c0a5...0de Kan du bytte del selv: Verdt å prøve. Betale noen for å gjøre det: Absolutt ikke. Anonymkode: a3bfa...85e
aksase Skrevet 27. februar 2023 #23 Skrevet 27. februar 2023 Reign skrev (50 minutter siden): Du får jo en god, kliss ny ovn med fem års garanti for den samme prisen. Det er bare så vidt, det.... utvalget til under 5000,- av nye komfyrer er minimalt og da får du noe av det billigste rælet som er å oppdrive. Da ville jeg heller sjekket bruktmarkedet, hvor du kan være heldig å gjøre et kupp på en kvalitetsovn. 1
Snok1 Skrevet 27. februar 2023 #24 Skrevet 27. februar 2023 (endret) Reign skrev (22 minutter siden): Da må prisene på reparasjon ned. Overraskende mye er latterlig enkelt å reparere selv, og reservedeler er rimelige og kun et klikk unna. Jeg sjekker alltid YouTube for enkle feilsøkingstips, og basert på funn kjøper jeg reservedeler. Dersom jeg finner ut at dette er verdt forsøket så klarer jeg nesten alltid å fikse det raskt, billig og uten bruk av spesialverktøy. Hvitevarer, brunevarer, bil, MC, sykler, redskaper og verktøy. Sparer tusener hvert år på denne måten med enkle grep. Kunsten er å stoppe og si at denne er faktisk moden for dynga. Det er også en fare for å bli Mr FixIt for hele nabolaget og slekta. Endret 27. februar 2023 av Snok1 1
aksase Skrevet 27. februar 2023 #25 Skrevet 27. februar 2023 Reign skrev (20 minutter siden): Da må prisene på reparasjon ned. Nei, reparasjon koster det det koster fordi de som driver med reparasjoner må ha ei anstendig lønn. Det er heller prisene på nytt som må opp sånn at reparasjoner blir mer lønnsomt i forhold til nykjøp.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #26 Skrevet 27. februar 2023 Ja altså jeg kan jo prøve å skifte ut grillelementet selv, men det ser komplisert ut og jeg er redd for å ødelegge noe, kaste bort penger. Jeg får fundere litt på det og bruke varmluft til jeg har en løsning 😹 Anonymkode: 0c0a5...0de
Reign Skrevet 27. februar 2023 #27 Skrevet 27. februar 2023 aksase skrev (1 time siden): Det er bare så vidt, det.... utvalget til under 5000,- av nye komfyrer er minimalt og da får du noe av det billigste rælet som er å oppdrive. Da ville jeg heller sjekket bruktmarkedet, hvor du kan være heldig å gjøre et kupp på en kvalitetsovn. Komfyr? Trådtittelen sier stekeovn.
aksase Skrevet 27. februar 2023 #28 Skrevet 27. februar 2023 Reign skrev (3 timer siden): Komfyr? Trådtittelen sier stekeovn. Ja, det stemmer, men TS skriver i et innlegg lenger ned i tråden at stekeovnen er frittstående, og så vidt jeg vet er det veldig uvanlig at rene stekeovner er frittstående, i hvert fall de som brukes i private hjem, derfor har jeg gjort den antakelsen at vi snakker om en komfyr. Med komfyr mener jeg da en frittstående enhet med både stekeovn og platetopp. Mulig jeg tar feil, og i så fall beklager jeg det. 3
Amossa Skrevet 27. februar 2023 #29 Skrevet 27. februar 2023 Det lønner seg ikke å reparere. Da vår innbyggingsovn tok kveld, sjekket jeg umiddelbart finn.no. Det viste seg at en var til salgs like i nærheten for bare 500 kr. Den kan ikke ha vært i bruk, for den var som ny. Merket var Grepa. Hadde lenge ønsket meg en innbyggingsovn nr 2, og fant både ovn og micro på finn.no for bare 1.500 kr. De var lite brukt, og 3 år gamle! Begge var av merket AEG. Nå har varmen på den første (Grepa) sluttet å virke. Den har vært mye i bruk i 8 år, så helt greit. Nå følger jeg med på finn.no 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #30 Skrevet 28. februar 2023 aksase skrev (17 timer siden): Nei, reparasjon koster det det koster fordi de som driver med reparasjoner må ha ei anstendig lønn. Det er heller prisene på nytt som må opp sånn at reparasjoner blir mer lønnsomt i forhold til nykjøp. De bør fjerne mva på reparasjoner, da vil de få samme lønn samtidig som flere vil benytte seg av dem siden prisen går ned. Anonymkode: 4b30e...198 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #31 Skrevet 28. februar 2023 Hvis det er en komfyr du skal ha, altså frittstående med komfyr og kokeplate i ett, så koster ikke dette 10 000 kr. Du får en helt utmerket en til 5000 kr, så må du evnt betale for levering hvis du ikke kan få noen til å hjelpe deg med det. Sørg for å registrere den gamle med pant hos power, så blir den gjenvunnet og du får en hundrings eller noe for den. https://www.power.no/hvitevarer/matlaging/komfyr/electrolux-lkr62002nw-keramisk-komfyr/p-1215392/ Du kan også fine bedrifter som har gjort overhaling på hvitevarer, og selger til nedsatt pris - med garanti. Anonymkode: 8d803...cf0
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #32 Skrevet 28. februar 2023 I den aldersgruppen trur eg ny er beste løsningen, men har du mulighet til bruke varmluft kan du undersøke litt i mellomtiden. Uansett greit å sjekk litt priser før du får butikken å kjøper en. Anonymkode: a43c3...761
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå