Gå til innhold

Hvilken er den største trusselen mot ditt forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Forholdet kan være dårlig eller bra. Uansett, hva er det som du tenker vil være den største trusselen mot forholdet.

Selv tenker jeg at i mitt ekteskap, så er noe som vi opplever som positivt samtidig er den største trusselen.

Vi er begge svært lite problemfokuserte. Probleme er noe man ordner opp i selv, eller overser. Fungerer godt for oss etter litt over 14 år sammen. Men samtidig ser jeg risiko at hvis det er noe som vi bør ta tak i sammen som par... så kan det gå for langt innen vi gjør det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler meg 100% trygg i forholdet mitt med mannen min.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
flusa skrev (15 minutter siden):

Føler meg 100% trygg i forholdet mitt med mannen min.

Supert. Men hva er den største trusselen?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Mobilen 😂

Anonymkode: 97c7b...b0c

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Den alvorlige snorkingen som synger fra soffan på stua

Anonymkode: f0493...097

• Liker 4
Skrevet
Fremmed fugl skrev (24 minutter siden):

Supert. Men hva er den største trusselen?

Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva du er ute etter..

Spør du indirekte om jeg er redd for at han skal være utro,så er svaret iallfall nei.

Skrevet
flusa skrev (30 minutter siden):

Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva du er ute etter..

Spør du indirekte om jeg er redd for at han skal være utro,så er svaret iallfall nei.

Nei, tråden lagde jeg for at folk skulle reflektere over hva som er den største trusselen i deres forhold, og fortelle om det. Gjerne da også hva dem gjør for å redusere trusselen, eller også hvorfor man ikke gjør noe for å redusere trusselen.

Det å ta hverandre og med det forholdet for gitt, kan være en trussel.

Det å ikke ha nok tro på forholdet, kan være en trussel.

Utroskap er en velkjent trussel, men nok så ulik risiko i ulike forhold.

Høy konfliktnivå kan være en trussel.

Ulike verdier kan være en trussel.

Mangel på alene tid kan være en trussel.

Alt for mye alene tid kan være en trussel.

Tror ikke at et forhold mellom to frie mennesker kan eksistere uten noen trusler mot forholdet. Roboter kanskje kan ha slike forhold.

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Mobilen 😂

Anonymkode: 97c7b...b0c

Fokus og tidsbruk, eller noe mer spesifikt som bruk av sosiale medier, og gjør dere noe med det?

Skrevet

At stebarna er frekke mot meg og han ikke reagerer oppførselen deres. 

Anonymkode: 39237...651

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet

Jobben hans (helsevesenet) sluker ham (og da oss) med hud og hår om det ikke blir bedring. Orker ikke være alenemor i praksis 80% av tiden fordi han må på jobb i alle helger, høytider og ferier i tillegg til «normal» kveld og natt.

Anonymkode: 16086...6e9

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Mangel på åleinetid - holder på å bli sprø

Alkohol - han drikker for ofte og tidvis for mye

Stebarn som ikke hjelper til hjemme, og en far som ikke tar tak i det 

Kommunikasjon - vanskelig å snakke samme, konfliktskyhet

Anonymkode: 2ae67...87a

• Liker 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Nei, tråden lagde jeg for at folk skulle reflektere over hva som er den største trusselen i deres forhold, og fortelle om det. Gjerne da også hva dem gjør for å redusere trusselen, eller også hvorfor man ikke gjør noe for å redusere trusselen.

Det å ta hverandre og med det forholdet for gitt, kan være en trussel.

Det å ikke ha nok tro på forholdet, kan være en trussel.

Utroskap er en velkjent trussel, men nok så ulik risiko i ulike forhold.

Høy konfliktnivå kan være en trussel.

Ulike verdier kan være en trussel.

Mangel på alene tid kan være en trussel.

Alt for mye alene tid kan være en trussel.

Tror ikke at et forhold mellom to frie mennesker kan eksistere uten noen trusler mot forholdet. Roboter kanskje kan ha slike forhold.

Hvis vi visste hva som evt var en trussel, ville vi vel gjort noe med det. 

Anonymkode: 7d1dd...6f0

Skrevet

Min lave sexlyst.

Anonymkode: 93ece...236

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Min totale mangel på tillit til kvinner. 

Var gift med en som virkelig ødela det.

Anonymkode: f0b13...b08

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvor utrolig hjemmekjær det viser seg at han er når vi først har flyttet til hjemstedet hans, hvor jeg ikke kjenner andre enn svigermor. Jeg syns det er moro og kunne dra litt på turer innimellom/dagstur/helgetur/langhelg til min familie/venner etc. Dørstokkmila har blitt fryktelig lang for han! Visste han var glad i hjembygda, men ikke hvor satt han skulle bli. Skal overta en liten gård på sikt, så er fullt klar over at mye tid går der, men ikke at all tid utenom også må tilbringes i bygda. Så opplevelsestrangen min og hans hjemmekjærhet er vel svaret. (Har ikke barn enda)

Anonymkode: 0390c...d8a

• Liker 3
Skrevet

Våre ulike interesser og dybde. Vi snakket om det i går at det er vanskelig for meg å bli selvstendig næringsdrivende og la hobbyen/interessen min bli en så stor og viktig del av livet mitt (det har det egentlig alltid vært) og jeg savner litt vind under vingene fra hans side, kan man si. Han viser null engasjement fordi han hverken interesserer seg for eller forstår det. Han snakker ikke om det og er uengasjert og unnvikende i samtaler om dette temaet som handler mer om meg som person enn hva jeg gjør. Vi snakket om at man nødvendigvis ikke trenger å forstå den andres yrke og interesser før å støtte og motivere hverandre. Han forstod det og skjønte det var mulig siden jeg alltid løfter ham opp om han strever med noe på jobb eller hans lidenskaper. 

Det med dybde er kanskje ikke en trussel, men noe jeg savner iblant. Jeg elsker å ha dype samtaler med andre og mannen min er ikke en type person jeg kan ha de dypeste samtalene med. Det er en egenskap jeg både elsker og ikke elsker med ham 😅 Mens jeg lett kan fly avgårde med vinden vil han alltid være den som gjør at jeg får begge beina på jorda igjen. 

Etter 13 år sammen har vi også vist hverandre at mye vi forventer av hverandre egentlig er ting vi er nødt til å gi oss selv. Det kommer av diverse traumer fra barndommen og vi har hatt noen turbulente perioder før vi har innsett det. Som å forvente mer kjærlighet og omsorg enn det man får; jeg måtte lære å gi meg selv omsorg og kjærlighet, bygge egenverdi fra innsiden og se at kjærligheten jeg manglet stammet fra et sår fra fortiden.

Anonymkode: a13f2...914

• Liker 2
Skrevet

Jobben hans som han elsker, men han jobber så utrolig  mye å det går ut over alt. Han er lege på sykehus å jobber hele tiden. Får telefoner når han har fri er på ferie. Blir pålagt å jobbe ofte tilogmed måttet avslutte ferier for å måtte komme på jobb. Sjefen bruker mot han at vi ikke har barn å at da kan han jobbe mer. Vi ønsker oss barn men det går jo ikke når han er på jobb så mye. Han jobber langt over normalen å det er stor mangel på hans fagfelt å som har den kompetansen, er selvfølgelig stolt å veldig støttende men synes det er trist for han er utslitt hele tiden.

Anonymkode: 748af...654

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hans nære forhold til eksen. Nei, de har ikke barn sammen.

Anonymkode: 90d50...09b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
4 hours ago, Fremmed fugl said:

Hei,

Forholdet kan være dårlig eller bra. Uansett, hva er det som du tenker vil være den største trusselen mot forholdet.

Selv tenker jeg at i mitt ekteskap, så er noe som vi opplever som positivt samtidig er den største trusselen.

Vi er begge svært lite problemfokuserte. Probleme er noe man ordner opp i selv, eller overser. Fungerer godt for oss etter litt over 14 år sammen. Men samtidig ser jeg risiko at hvis det er noe som vi bør ta tak i sammen som par... så kan det gå for langt innen vi gjør det.

I mitt havarerte forhold var det min manglende sinnemestring og hennes mobil, i tillegg til dårlig kommunikasjon som ble den største trusselen og som fikk det til å styrte ned i avgrunnen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...