AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Altså hodepine/migrene pga av hyppig bruk av medikamenter? Jeg har slitt med migrene i mange år, og ekstra ille anfall ved mens. I løpet av årene har anfallene blitt mer og mer hyppig, og så har også medisinforbruket. Jeg har brukt en pk Relpax (18 tabletter) omtrent hver mnd i flere år, pluss Ibux også. Hadde noen dager innimellom uten migrene (en utrolig lykke!) , før det var på igjen med hyppige anfall. Og har hatt god hjelp av anfallsmedisiner. Men nå har jeg fått medikamenthodepine og må stoppe tvert med medisiner. Dette har jeg skjønt selv etter at jeg ikke har hatt noen dager med pause fra migrene siste periode, og medisinen har mistet noe av sin virkning. Så nå lurer jeg på om andre har erfaring fra å bli kvitt / bli bedre med å droppe medisiner helt? Hvor lang tid tok det før det ble bedring og har du klart deg uten medisiner etter en "detox"? Jeg har prøvd flere forskjellige typer forebyggende uten å ha noe god effekt. Noen som vil dere sin erfaring , og evt noen gode tips? Anonymkode: bc448...318
Eva-Lena Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Nesespray og Paracet. Nå klarer jeg ikke nesespray lenger.Brukte det sikkert i 2-30 år.
Kalevala Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 (endret) Ja, jeg måtte gjennom en medisinfri periode pga. medikamentoverforbrukshodepine for noen år siden. Jeg brukte også Relpax. Oftere og oftere, og til slutt hadde jeg vekkerklokke på kl. 05:00 omtrent annenhver dag for å ta Relpax, for at den skulle rekke å virke før jeg måtte på jobb kl. 8. Gruet meg veldig til å være uten anfallsmedisiner, men det gikk faktisk mye bedre enn jeg fryktet. Det som skjedde var at jeg først fikk et anfall etter et par dager som jeg måtte lide meg gjennom uten medisin. Det varte neste 3 døgn, og jeg lå nesten hele tiden. Hadde fått kvalmestillende medisin av legen, og det hjalp litt så jeg i alle fall kunne sove mest mulig og slapp å være så kvalm og kaste opp. Hadde også en MigraCap-hette til å ha på hodet på det verste. Da anfallet gikk over etter tre døgn, forsvant også den evige hodepinen, og var helt borte en hel uke! Det var første gang på utrolig lenge at jeg hadde vært så lenge hodepinefri, og det helt uten medisin. Fikk et par - tre anfall til på de 6 ukene, men all tiden imellom var hodepinefri, og etter 6 uker kunne jeg begynne å bruke Relpax igjen, men må holde meg strengt til 8 dager pr. måned. Ønsker deg all mulig lykke til! Det er forresten et studie i gang nå, på behandling av medikamentoverforbrukshodepine. Kanskje du skal forhøre deg om å få være med der? https://www.ahus.no/kliniske-studier/for-pasienter-med-migrene-og-medisinoverforbrukshodepine For å melde deg som interessert i å være med: Fyll ut dette skjemaet, og kryss av for Resolution: https://www.ntnu.no/norhead/delta-i-forskning Endret 27. februar 2023 av Kalevala 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 Kalevala skrev (2 timer siden): Ja, jeg måtte gjennom en medisinfri periode pga. medikamentoverforbrukshodepine for noen år siden. Jeg brukte også Relpax. Oftere og oftere, og til slutt hadde jeg vekkerklokke på kl. 05:00 omtrent annenhver dag for å ta Relpax, for at den skulle rekke å virke før jeg måtte på jobb kl. 8. Gruet meg veldig til å være uten anfallsmedisiner, men det gikk faktisk mye bedre enn jeg fryktet. Det som skjedde var at jeg først fikk et anfall etter et par dager som jeg måtte lide meg gjennom uten medisin. Det varte neste 3 døgn, og jeg lå nesten hele tiden. Hadde fått kvalmestillende medisin av legen, og det hjalp litt så jeg i alle fall kunne sove mest mulig og slapp å være så kvalm og kaste opp. Hadde også en MigraCap-hette til å ha på hodet på det verste. Da anfallet gikk over etter tre døgn, forsvant også den evige hodepinen, og var helt borte en hel uke! Det var første gang på utrolig lenge at jeg hadde vært så lenge hodepinefri, og det helt uten medisin. Fikk et par - tre anfall til på de 6 ukene, men all tiden imellom var hodepinefri, og etter 6 uker kunne jeg begynne å bruke Relpax igjen, men må holde meg strengt til 8 dager pr. måned. Ønsker deg all mulig lykke til! Det er forresten et studie i gang nå, på behandling av medikamentoverforbrukshodepine. Kanskje du skal forhøre deg om å få være med der? https://www.ahus.no/kliniske-studier/for-pasienter-med-migrene-og-medisinoverforbrukshodepine For å melde deg som interessert i å være med: Fyll ut dette skjemaet, og kryss av for Resolution: https://www.ntnu.no/norhead/delta-i-forskning Tusen takk for informativt svar! -TS Anonymkode: bc448...318 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå