Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg jobber som flyvertinne og mannen min er pilot.

Vil gjerne ha barn om 2-3 år og lurer på om noen har erfaring med hvordan det er å ha barn når begge er mye borte i jobben? Vurderer kanskje au pair/fast barnevakt.. erfaringer?

Anonymkode: f9aad...1a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En av dere må bytte jobb. 

Anonymkode: afb77...5cb

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Skal dere bare dra fra barna å overlate oppdragelse osv til en barnevakt? Lol 

Anonymkode: 0d9be...9f5

• Liker 1
Skrevet

Er du seriøs?🙄 

Anonymkode: 0af14...39f

• Liker 5
Skrevet

Hva er sette for noen svar? Det er jo jobbene deres.. Tror folk det bare er.å bytte jobb når man har utdannet seg til noe? Det er da ikke uvanlig at foreldre har samme type yrke og dermed jobber litt ugunstig mtp barn. Leger, yrkessjåfører, musklere, folk som jobber offshore +++. Om man på sikt finner ut at det ikke er noe man ønsker å fortsette med er noe annet.

Jeg jobber selv i teater (bak scenen) og skuespillere (som ofte er sammen med andre skuespillere) kan ofte være på turné eller jobbe lange dager med øving dagtid og forestilling kveldstid ispedd andre skuespillerjobber innimellom. Vet at flere har nær familie som stiller opp, men sikkert noen som har innleid fast barnevakt. 

Ts: Dette vet jeg lite om. Kanskje dere kan få en ordning med arbeidsgiver sånn at dere ikke jobber samtidig? Har dere noen kolleger i samme situasjon du kan spørre? 

Anonymkode: b417d...65f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Å ha barn er ganske krevende. Man får ikke barn for å sette de bort til andre, herregud. Enten må en av dere bytte jobb, eller så bør dere kanskje ikke få barn🤷‍♀️ Hva gjør dere hvis barnet ikke takler at dere jobber borte? For det er en reel mulighet, er dere begge villige til å ofre jobb og utdanning og bytte yrke?  Hva om barnet dere får ikke er 100% frisk, og behøver ekstra oppfølging og støtte? 

Et barn bør alltid være første prioritet, ikke andre eller tredje.