AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Og særlig nå som jeg er høygravid. Har to sønner på 6 og 2, pappaen mener det kan bli litt «problematisk» for eldstemann å se mor hele tiden går med truse. jeg sjaber heller ikke fordi jeg er så sliten under graviditeten. Jeg tenker derimot annerledes og tenker det er bra de vokser opp med at kropp er kropp. men ser jo hans poeng og det er at eldstemann begynner de neste årene til å bli mer og mer nysgjerrig og dermed også kanskje ukomfortabel? altså mannen min sier jo ikke at jeg skal ta på meg en bukse her og nå, men sier at jeg snart må legge fra meg vanen. hva tenker dere andre? Går det bra, eller kan det bli litt for mye? Anonymkode: f6bb5...c76
Silva Pluvialis Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Hvorfor skulle det være problematisk at barnet ser deg i truse? Her er det mannen som lager et problem hvor det ikke finnes ett. Det er sunt og bra å normalisere kropp og nakenhet i hjemmet. 15 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 Hvorfor skal du ha på bukse? Det er bare rart. Selvfølgelig går jeg i truse rundt i huset. Gjerne uten bh og truse til tider… det går bra for barna😂 Anonymkode: f3edb...d85 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #4 Skrevet 26. februar 2023 Tenker det verste som kan skje her er at du fryser litt. Kanskje du skulle bakt boller til han mannen din, så kan han ta seg en. Anonymkode: 052e4...c00 5
snillochsøt Skrevet 26. februar 2023 #5 Skrevet 26. februar 2023 Nesj, gå uten bukse! Mine foreldre begynte ikke å ta slike hensyn før jeg ble tenåring og kommenterte det selv, og jeg har et veldig avslappet forhold til kropp i dag. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 Her har vi et ganske avslappet forhold til kropp. Vi har en 17åring og hun kommer inn på badet når jeg dusjer feks, det er ikke mange år siden hun sluttet å gå inn på badet når mannen (stefar) dusjet. Selv er hun litt mer "blyg", men det er grenser hun setter helt selv. Hun får alltid være i fred på badet og slike ting, men hun kan gå halve dagen i kun undertøy. Jeg spurte for ikke så lenge siden om hva hun tenkte, om hun syns det er ukomfortabelt å se meg naken, men hun skjønte nesten ikke hva jeg mente, for hun tenker ikke på det. Om sommeren går jeg ofte kun i "arve"bokser (etter mannen) hjemme når det er varmt, syns de er mer behagelig enn shorts, og en luftig/tynn singlet. Hos far og stemor er det annerledes,der bruker de mer klær når de er sammen og hun har ikke vært på badet når far dusjer siden hun var liten. Hver får gjøre som de vil og føler seg komfortabel med, og jeg tenker at du fint kan gå i undertøy hjemme. Når/om barna reagerer, kan dere ta en samtale og evt ta litt "hensyn", men jeg ville ikke laget en sak utav det, før det evt er en sak. Anonymkode: 0367c...9ef 4
Hannah80 Skrevet 27. februar 2023 #7 Skrevet 27. februar 2023 (endret) Godt vi er forskjellige. Jeg har et uanstrengt forhold til kropp. Men kunne aldri tenkt meg å daffe rundt i undertøyet. Verken alene, eller sammen med kjernefamilien. Føler meg ustelt og "sjuskete" 😎 Hadde ikke likt at mine foreldre hadde gått rundt i undertøyet på den tiden da jeg bodde hjemme. Endret 27. februar 2023 av Hannah80 3 3
MyMichelle Skrevet 27. februar 2023 #8 Skrevet 27. februar 2023 Hannah80 skrev (15 minutter siden): Godt vi er forskjellige. Jeg har et uanstrengt forhold til kropp. Men kunne aldri tenkt meg å daffe rundt i undertøyet. Verken alene, eller sammen med kjernefamilien. Føler meg ustelt og "sjuskete" 😎 Hadde ikke likt at mine foreldre hadde gått rundt i undertøyet på den tiden da jeg bodde hjemme. Samme her. Men hvis jeg er lat hender det jeg går i badekåpe et par timer. 2
- Brian Skrevet 27. februar 2023 #9 Skrevet 27. februar 2023 (endret) Quote Går ofte uten bukse hjemme Dolly Duck har gjort det lenge ... Endret 27. februar 2023 av - Brian 4
tøydokka Skrevet 27. februar 2023 #10 Skrevet 27. februar 2023 Det går fint. Hjemme skal man kle seg sånn det er mest komfortabelt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #11 Skrevet 27. februar 2023 Barna mine ser meg i singlet og truse stadig vekk. Jeg går ikke sånn hele dagen, men står opp sånn fra senga og tar en kaffe. Gjemmer meg ikke når barna står opp. Eldste er 15 år. Anonymkode: 13cc1...3dc
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #12 Skrevet 27. februar 2023 Man må vell kunne være komfortabel og fri i sitt eget hjem? Barn har ikke vondt av å se foreldrene sine uten klær. Det er da helt naturlig. Vil ikke at modeller og filmstjerner skal være den eneste referansen barna mine har til hvordan voksne mennesker ser ut uten klær. Anonymkode: a33cc...16e 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #13 Skrevet 27. februar 2023 Jeg går stadig rundt i bare truse. Sønnen min på 15 er vant til det, og sier ingen ting på det. Ikke døtrene mine heller Anonymkode: e9867...7cf 3
aksase Skrevet 27. februar 2023 #14 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og særlig nå som jeg er høygravid. Har to sønner på 6 og 2, pappaen mener det kan bli litt «problematisk» for eldstemann å se mor hele tiden går med truse. jeg sjaber heller ikke fordi jeg er så sliten under graviditeten. Jeg tenker derimot annerledes og tenker det er bra de vokser opp med at kropp er kropp. men ser jo hans poeng og det er at eldstemann begynner de neste årene til å bli mer og mer nysgjerrig og dermed også kanskje ukomfortabel? altså mannen min sier jo ikke at jeg skal ta på meg en bukse her og nå, men sier at jeg snart må legge fra meg vanen. hva tenker dere andre? Går det bra, eller kan det bli litt for mye? Anonymkode: f6bb5...c76 Nakenhet er ingen problem for små barn. Det er bare et problem som noen voksne skaper i sitt hode. Det er noen barn som synes det blir kleint og rart når de kommer i tenårene, men det gjelder ikke alle. Det er jo bare å ta hensyn til barna om de gir signal om at de er ukomfortable med det. Her i huset er ungene vant til å se oss voksne nakne. Vi sover nakne og er naturlig nok ofte nakne på badet. Vi låser ikke døra, og det er helt normalt at ungdommen(yngstemann er 15 år) kommer inn og tar tannpussen samtidig med at far står naken og pusser tennene og mor er i dusjen. Nylig leide vi et feriehus med basseng. Yngste sønnen vår skulle være med dit og vi spurte noen uker på forhånd om det var greit at vi voksne droppet badetøyet og badet nakne, siden det var bare oss der? Det hadde 15-åringen ikke noe i mot, så det gjorde vi. Selv valgte 15-åringen å bruke badebukse. 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #15 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og særlig nå som jeg er høygravid. Har to sønner på 6 og 2, pappaen mener det kan bli litt «problematisk» for eldstemann å se mor hele tiden går med truse. jeg sjaber heller ikke fordi jeg er så sliten under graviditeten. Jeg tenker derimot annerledes og tenker det er bra de vokser opp med at kropp er kropp. men ser jo hans poeng og det er at eldstemann begynner de neste årene til å bli mer og mer nysgjerrig og dermed også kanskje ukomfortabel? altså mannen min sier jo ikke at jeg skal ta på meg en bukse her og nå, men sier at jeg snart må legge fra meg vanen. hva tenker dere andre? Går det bra, eller kan det bli litt for mye? Anonymkode: f6bb5...c76 Trenger ikke å gå med string men en vanlig truse er helt ok. De er 2 og 6år , det går helt fint. De blor muligens flau når puberteten begynner men det er en del år til det! Men er de vant til det går nok også det bra! Her går mannen og sønnen(ungdom) i boxer. Jeg liker å gå med en liten shorts siden jeg bruker string og singlet. Men jenten går mer påkledd. De velger selv om de går i trusen eller buksen. Kunne ikke brydd meg mindre! Dere er en familie! Hjelpes! Anonymkode: d0101...4ef
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #16 Skrevet 27. februar 2023 aksase skrev (35 minutter siden): Nakenhet er ingen problem for små barn. Det er bare et problem som noen voksne skaper i sitt hode. Det er noen barn som synes det blir kleint og rart når de kommer i tenårene, men det gjelder ikke alle. Det er jo bare å ta hensyn til barna om de gir signal om at de er ukomfortable med det. Her i huset er ungene vant til å se oss voksne nakne. Vi sover nakne og er naturlig nok ofte nakne på badet. Vi låser ikke døra, og det er helt normalt at ungdommen(yngstemann er 15 år) kommer inn og tar tannpussen samtidig med at far står naken og pusser tennene og mor er i dusjen. Nylig leide vi et feriehus med basseng. Yngste sønnen vår skulle være med dit og vi spurte noen uker på forhånd om det var greit at vi voksne droppet badetøyet og badet nakne, siden det var bare oss der? Det hadde 15-åringen ikke noe i mot, så det gjorde vi. Selv valgte 15-åringen å bruke badebukse. Hadde aldri gått naken forann en 15åring! Men noen er vel nudister og sønnen deres er vel vant til det. Men må ærlig innrømme at jeg syns det er ekkelt! Anonymkode: d0101...4ef 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #17 Skrevet 27. februar 2023 Jeg tror kanskje jeg ville gått til innkjøp av et skjørt. Trenger ikke være så langt eller stramt. Deilig med skjørt som man føler man kan åpne døra i, samtidig som det er strikk i livet og komfortabelt nok til at man ikke tenker over at det er på. Mine barn ser meg også i truse, men ikke midt på dagen. De ser meg nakne på badet og kan sove i armkroken min selv om hodet nesten havner på puppen (når det er varmt sover jeg uten overdel). Jeg liker ikke at de vandrer rundt uten underdel, fordi det kan komme folk på døra og det er stress å skulle forte seg å ta på ei bukse før man liksom kan møte vedkommende som gjerne vil leke, f.eks. Anonymkode: a3c38...90a 1 1
Reign Skrevet 27. februar 2023 #18 Skrevet 27. februar 2023 Om du er komfortabel med å være moren som er kjent for alle barn, foreldre og lærere i barnehagen din som "hun som går i bare trusa hjemme", så må du gjerne gjøre det. Jeg går ofte i shorts og baris hjemme på sommeren, og er helt komfortabel med dette.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #19 Skrevet 27. februar 2023 Vi har et naturlig forhold til nakenhet, sover nakne og går nakne mellom soverom og bad, også foran barna (11 år og oppover), men det er forskjell på bekledning om morgen/kveld i forbindelse med stell og det man har på seg hele resten av dagen. Jeg hadde ikke likt om mannen min eller andre gikk rundt i trusa hele dagen hjemme og hadde bedt ham kle på seg og synes det er veldig merkelig med voksne mennesker som går i undertøy dagen lang. Det må da finnes en bukse, skjørt, shorts, drakt eller annet du synes er behagelig nok til å ha på deg. Hva gjør du når barna kommer hjem fra skolen med venner eller det ringer på døren, skynder deg opp for å finne en bukse? Eller går du sånn foran gjester også? Jeg synes det virker veldig upraktisk å måtte hastekle seg straks det ringer på døren eller det kommer andre enn familiemedlemmer hjem og ikke minst vil du fort bli kjent som moren som går i bare trusa hjemme og selv du selv kanskje er komfortabel med det er det ikke sikkert barna dine synes det er så kult. Det går an å lære barna at kropp er naturlig uten å gå halvnaken hele dagen. Anonymkode: 61386...dc1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #20 Skrevet 27. februar 2023 Leser mange svar. Kanskje det bare egentlig handlet litt om å kle seg, begynne dagen vise forskjell for tiden på døgnet også? Ved leggetid, om morgenen. Men at man er kledd på dagen ? Ikke bare ment sexuelt ? Anonymkode: 9df99...539
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå