AnnnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #21 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nr 1 og 3 er bare helt høl i hodet. Du er vert, oppfør deg deretter Anonymkode: a4c44...eab Man er jo ikke nødvendigvis vert når folk kommer uanmeldt da. Har man bedt folk er man selvsagt vert, men man kan ikke forvente full oppvartning om man bare dukker opp uten avtale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #22 Del Skrevet 27. februar 2023 Folk som blir sure fordi vi ikke har barnestol, trappegrind, peisgrind og barnesikring på alt mulig. Det har ikke bodd barn her i huset siden lenge før vi flyttet inn. Jeg forventer at folk passer på sine egne barn når de velger å ta dem med på besøk. Og jeg ser helst at bleier skiftes på badet, takk. Folk som vil lade elbilen mens de er på besøk. Det er en ladestasjon 50 meter borte i gata, du trenger ikke snylte på vår (dyre) strøm. Vi har ikke elbil selv, og dermed ikke lader, og det er uaktuelt at du får bruke skjøteledning med overgang. Lade elsykkel er greit, men kun på anvist sted (metallboks i gangen rett under røykvarsleren). Folk som ikke har med seg noe når de kommer på uanmeldt besøk risikerer å ikke få noen servering. Vi har aldri kjeks, boller, kaker e.l i hus hvis vi ikke venter besøk (mannen spiser det opp hvis han finner det). Anonymkode: 3c8a1...ac0 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #23 Del Skrevet 27. februar 2023 Helt enig angående foreldre som lar barna sine herje fritt uten å sette grenser! Altså, enkelte barn tar jo totalt av... Har også et familiemedlem som ikke finner det naturlig å ta av sko inne... det liker jeg også dårlig. Anonymkode: e2ebc...513 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #24 Del Skrevet 27. februar 2023 - Uanmeldt besøk - Folk som har med ungene sine og melder seg ut det øyeblikket de setter seg ned i sofaen slik at vi blir fungerende barnevakt (har barn selv) - De som sitter på telefonen store deler av besøket - De som aaaaaaldri drar og vi blir «tvunget» til å spørre om de vil ha middag fordi vi selv holder på å daue av sult Anonymkode: e6152...82c 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #25 Del Skrevet 27. februar 2023 Overvektige som går på hælene rundt i huset så alt rister. Jeg er selv overvektig, men går mer på tåballene. Jeg har et gammelt trehus, og det føles ut som at hele huset rister når for eksempel broren min på 2 meter og nesten 150 kg går på hælene. Akkompagnert av harde dunk for hvert skritt. Han går også slik i trappa og den spraker og det høres ut som at den skal spjære opp i 100 splinter. Anonymkode: f61f0...d49 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #26 Del Skrevet 27. februar 2023 Det verste jeg kan komme på er når gjester ringer på døra, og med en gang jeg åpner slipper de inn hunden. Så må jeg rase rundt for å få mine dyr på en plass der de ikke kan provosere hunden til angrep, fly til medisinskapet for å hyle nedpå allergimedisin, og når de har gått, finne frem støvsuger og vaskebøtte. Anonymkode: d10b8...e11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #27 Del Skrevet 27. februar 2023 Har aldri slike gjester, unntatt nummer 11 da, folk må gå på do og det irritere meg overhodet ikke. Ellers har vi mye gjester, og kan ikke si å ha opplevd noe av det der, muligens det har skjedd men jeg har ikke brydd meg? Anonymkode: 4c791...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #28 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Her er mine og som jeg har opplevd som jeg hater.. 1. setter seg i sofaen barbeint og har føttene sine på putene mine… 2. familie/venn som skal bytte barn/baby bleie i sofaen min.. herregud det er det doen er får! Bryr meg ikke om de har noe under.. jeg trenger ikke å se og lukte det.. 3. når jeg har fest og venninner skal snoke i skapene.. og prøve parfymene mine 4. Forsyner seg av mat skapene mine og kjøleskapet mitt uten og spør 5. gjester som drar med seg ekstra folk til meg uten og høre. 6. sitter inne med ytterjakka eller lue.. 7. folk som forventer å bli servert mat når jeg ikke har invitert til middag 8. folk som vil ha «house tour» ikke alltid de andre rommene ser ryddige ut.. 9. gjester som aldri reiser hjem, uff hater når jeg føler at jeg må hive de ut. 10. gjester som føler seg ALT for hjemme, inkludert veldig gode venner og familie. Som snoker i ting og forsyner seg av kjøleskapet og går inn på rommet mitt får å finne genser eller noe sånt vis er litt kaldt.. derfor jeg har tepper og pledd.. og ovn.. 11. må fise.. gå på do.. 12. når familiemedlem lar ungene herje fritt uten å sette grenser så jeg må gjøre det. 13. gjester som vil drasse med seg bikkja si, jeg liker ikke hunder og de er ikke velkommne her så hold dem hjemme! kunne komme med fler men orker ikke ellers er fleste gjester veldig greie Anonymkode: 9e32f...cb1 Folk som kommer tidlig og blor til sent når dere skal treffes noen timer en dag. Når det alltid er hos deg og de ikke klarer å spise, ta med seg mat eller spleise på pizza. Men jeg må handle inn eller betale for 2ekstra pizza (de er mange barn og en mann som spiser en alene). Kommer du til de må du ha spist på forhånd eller betale for egen pizza! Sitter i sofaen uten å røre på seg hele dagen mens vi må passe på de små barna deres, selv om vi har barn selv.. Går alltid en vei! Anonymkode: 360dd...17e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 27. februar 2023 #29 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Her er mine og som jeg har opplevd som jeg hater.. 1. setter seg i sofaen barbeint og har føttene sine på putene mine… 2. familie/venn som skal bytte barn/baby bleie i sofaen min.. herregud det er det doen er får! Bryr meg ikke om de har noe under.. jeg trenger ikke å se og lukte det.. 3. når jeg har fest og venninner skal snoke i skapene.. og prøve parfymene mine 4. Forsyner seg av mat skapene mine og kjøleskapet mitt uten og spør 5. gjester som drar med seg ekstra folk til meg uten og høre. 6. sitter inne med ytterjakka eller lue.. 7. folk som forventer å bli servert mat når jeg ikke har invitert til middag 8. folk som vil ha «house tour» ikke alltid de andre rommene ser ryddige ut.. 9. gjester som aldri reiser hjem, uff hater når jeg føler at jeg må hive de ut. 10. gjester som føler seg ALT for hjemme, inkludert veldig gode venner og familie. Som snoker i ting og forsyner seg av kjøleskapet og går inn på rommet mitt får å finne genser eller noe sånt vis er litt kaldt.. derfor jeg har tepper og pledd.. og ovn.. 11. må fise.. gå på do.. 12. når familiemedlem lar ungene herje fritt uten å sette grenser så jeg må gjøre det. 13. gjester som vil drasse med seg bikkja si, jeg liker ikke hunder og de er ikke velkommne her så hold dem hjemme! kunne komme med fler men orker ikke ellers er fleste gjester veldig greie Anonymkode: 9e32f...cb1 Det høres ut som du har funnet alle vennene dine gjennom ulike spesialtiltak i regi av helsevesenet og NAV. Stemmer dette? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #30 Del Skrevet 27. februar 2023 Folk som lar små barn gå rundt i huset vårt uten bleie, altså nakne nedentil. Utrolig hvor mange som faktisk gjør dette! Fordi det er så behagelig for barna.... Greit nok i eget hjem, men IKKE på besøk hos andre. Sist var det en nabo. Vi hentet noe på kjøkkenet, og da vi kom ut i stua satt barnet på gulvet i en dam av egen urin. TENK om det hadde vært i sofaen.... Naboen bare lo, og jeg måtte tørke opp. Fy f&%#/%¤! Anonymkode: 99919...321 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #31 Del Skrevet 27. februar 2023 AnnnonymBruker skrev (4 timer siden): Man er jo ikke nødvendigvis vert når folk kommer uanmeldt da. Har man bedt folk er man selvsagt vert, men man kan ikke forvente full oppvartning om man bare dukker opp uten avtale. Sto ingenting om at det gjaldt uanmeldt besøk, og uavhengig av det mener jeg at man bør ha et snev av folkeskikk når man har folk hjemme hos seg, uanmeldt eller ikke Anonymkode: a4c44...eab 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #32 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Herregud, folk må da få gå på do hos deg..? Det mest naturlige i verden.. og utrolig usunt å holde igjen. Anonymkode: 3b724...0b0 Leseforståelsen på kg er like god som alltid ser jeg… Anonymkode: ca0b8...b84 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 27. februar 2023 #33 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Folk som lar små barn gå rundt i huset vårt uten bleie, altså nakne nedentil. Utrolig hvor mange som faktisk gjør dette! Fordi det er så behagelig for barna.... Greit nok i eget hjem, men IKKE på besøk hos andre. Sist var det en nabo. Vi hentet noe på kjøkkenet, og da vi kom ut i stua satt barnet på gulvet i en dam av egen urin. TENK om det hadde vært i sofaen.... Naboen bare lo, og jeg måtte tørke opp. Fy f&%#/%¤! Anonymkode: 99919...321 🤮 Jeg finner meg i mye men DET hadde jeg faktisk ikke akseptert. På besøk hos meg må man ha klær på seg. Og dotrening tar man IKKE hos andre! Ellers enig med dem som skriver folk med barn som kommer på besøk og gir blaffen i hva de gjør slik at jeg må løpe rundt og være barnevakt. Skjønner ikke hvordan noen kan holde på sånn. La ungen kladde med klissete fingre på stoffsofaen for eksempel… Heldigvis er de fleste med barn oppegående nok til å vaske av hendene til ungen når den har spist. Og å rydde opp uten å forvente at jeg skal passe på. Men søren ta dem som kommer på besøk hos meg og tilsynelatende har som mål å «forberede» meg på hvordan det er å få barn…. Jo takk du. Tar det kurset hvis jeg ber om det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #34 Del Skrevet 27. februar 2023 1 Gi for all del ordentlig beskjed når du kommer. Kan ikke fordra når folk skal komme innom en dag pga noe. Jeg kan tilpasse meg, men er ikke alltid tilgjengelig og kjipt og sitte og vente og være usikker på om folk kommer eller ei flere dager. (Jeg prøver å gi beskjed så ikke stort problem.) 2 Dolokket må ned her også, men har en god venninne som er helt motsatt, så lager ikke en greie på det. Jeg selv kan ikke fordra tanken på alt som svirrer rundt i luften med dolokket oppe. 3 Om jeg først har besøk er det normalt av folk jeg kjenner godt, og jeg setter veldig pris på om de gir beskjed om det er noe de trenger. Jeg er ofte god på å finne frem noe før, eller når folk kommer, men ikke alltid like god på og følge opp. Hørt noen si de ikke fikk påfyll av kaffe av meg, og det er flaut, men de kunne også bedt om det. Jeg jobber med å bli bedre her. 4 Sniking i skapene utover det å finne seg et glass med vann eller annet lett tilgjengelig er ikke greit overhodet. Særlig familie som er nysgjerrige. Nærmeste venner hadde jeg syntes det var litt merkelig, men jeg hadde overlevd. 4 Folk som skal spør igjen og igjen om hvor de ulike tingene jeg har er kjøpt, pris, stoff, osv. Jeg bor ikke et nytt sted, og det er lite som er nytt siste 8 årene, så ja. Snakker om de som tar av, og ikke de som spør om enkelte ting. Familiemedlem som tar kaka her også, og graver om det samme igjen og igjen. 5 Familie som ikke tar med seg ting som ansiktskrem og diverse annet mer personlig, fordi det kan en dele på. De får selvsagt, så personlig er ikke ansiktskrem for meg, men så er de ikke så ryddige av seg, og kan sette seg på flasken/tuben, og jeg har fått det i sofaen. Halve innmaten av tuben er borte også 🙄🤦🏼♀️ 6 Hadde en gjest som sov i stua på sofaen som la et papir på stuebordet, og samlet det vedkommende hadde pillet ut av nesen på det papiret. Full forståelse for tette neser, men her ble det ikke forsøkt en gang å fjerne det så raskt som mulig når en stod opp. 7 Folk som gjør meg stressa for ting jeg ikke trenger å være stresset for, fordi de selv sliter med ting. Jeg forstår OCD (ja faktisk OCD), men har hatt folk som har kommet langveis fra og har kjørt avgårde for så å komme tilbake halvtime senere for å sjekke at springen på kjøkkenet er av. Jeg er da hjemme, men det hjelper ikke. Alt er potensielt brannfarlig, og jeg har jobbet hardt med å redusere min trang til å så sjekke ting. Ender med de ikke kan komme på besøk, fordi det blir så altfor mye. Det med å gå inn med sko, jakke, tar seg ekstremt til rette (utover noe familie), barn som raserer, hunder og diverse har jeg ikke erfaring med. De fleste oppfører seg pent og normalt, med unntak av noen ytterst få som jeg ikke helt ser poenget med å ha så mye besøk av… Anonymkode: 347f8...83c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #35 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk som lar små barn gå rundt i huset vårt uten bleie, altså nakne nedentil. Utrolig hvor mange som faktisk gjør dette! Fordi det er så behagelig for barna.... Greit nok i eget hjem, men IKKE på besøk hos andre. Sist var det en nabo. Vi hentet noe på kjøkkenet, og da vi kom ut i stua satt barnet på gulvet i en dam av egen urin. TENK om det hadde vært i sofaen.... Naboen bare lo, og jeg måtte tørke opp. Fy f&%#/%¤! Anonymkode: 99919...321 Dette har jeg opplevd også. Men hos meg så bæsjet ungen på kjøkkengulvet. Moren bare lo og tørket opp. Men det var ikke tørket opp ordentlig😡 Anonymkode: b78f5...5fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #36 Del Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nr 1 og 3 er bare helt høl i hodet. Du er vert, oppfør deg deretter Anonymkode: a4c44...eab Hehe.. KG på sitt beste. Ene innlegget så Hater folk som kommer uanmeldt, men helt innenfor at den uanmeldte ikke skal gjøre noe når en kommer. Snakk om å skyte seg selv. Anonymkode: 7e0ab...baf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #37 Del Skrevet 27. februar 2023 Når besøket drasser med seg syke barn. Jeg har barn selv og synes også at det er kjipt å avlyse planer fordi barna er syke, men vær så snill.. Vi får med oss mer enn nok sykdom hjem fra vår egen barnehage, takk. Anonymkode: b3615...648 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #38 Del Skrevet 27. februar 2023 Har ikke så mye å klage på, men misliker besøk som er over flere dager som: Sitter lys våkne i sofaen når jeg står opp, og venter på at jeg skal lage kaffe til dem. De vet at trakter er gjort klar kvelden før, så det er bare å trykke på knappen. Pluss at bi har Tassimo-maskin. Er her over flere dager, farter litt rundt på egenhånd, og ikke dukker opp til avtalt tidspunkt for middag. Folk som ikke kan fikse seg en brødskive selv, når vi har bedt dem føle seg som hjemme. Jeg liker ikke å ordne full oppdekning tre ganger daglig. Det får holde med dekket bord til frokost og middag. Anonymkode: bf4ec...f69 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #39 Del Skrevet 27. februar 2023 Folk som går barfot og de som ikke legger ned dolokket (æsj!!!). Og ca alt svigerfar gjør. Anonymkode: 0ab3c...6ad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januar2 Skrevet 27. februar 2023 #40 Del Skrevet 27. februar 2023 Jeg liker ikke at gjester ikke legger ned do lokket, har do døra åpen når de er det jeg liker ikke når svigermor flytter på ting, vasker undertøy, jeg synes tante ungene mine er herlige men de legger fra seg mat overalt å det er ekkelt 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå