Gå til innhold

Hva misliker dere gjester gjør når de kommer på besøk? Venner/familie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Her er mine og som jeg har opplevd som jeg hater..

1. setter seg i sofaen barbeint og har føttene sine på putene mine…

2. familie/venn som skal bytte barn/baby bleie i sofaen min.. herregud det er det doen er får! Bryr meg ikke om de har noe under.. jeg trenger ikke å se og lukte det..

3. når jeg har fest og venninner skal snoke i skapene.. og prøve parfymene mine

4. Forsyner seg av mat skapene mine og kjøleskapet mitt uten og spør

5. gjester som drar med seg ekstra folk til meg uten og høre.

6. sitter inne med ytterjakka eller lue.. 

7. folk som forventer å bli servert mat når jeg ikke har invitert til middag

8. folk som vil ha «house tour» ikke alltid de andre rommene ser ryddige ut..

9. gjester som aldri reiser hjem, uff hater når jeg føler at jeg må hive de ut.

10. gjester som føler seg ALT for hjemme, inkludert veldig gode venner og familie. Som snoker i ting og forsyner seg av kjøleskapet og går inn på rommet mitt får å finne genser eller noe sånt vis er litt kaldt.. derfor jeg har tepper og pledd.. og ovn..

11. må fise.. gå på do..

12. når familiemedlem lar ungene herje fritt uten å sette grenser så jeg må gjøre det.

13. gjester som vil drasse med seg bikkja si, jeg liker ikke hunder og de er ikke velkommne her så hold dem hjemme!

kunne komme med fler men orker ikke ellers er fleste gjester veldig greie :) 

Anonymkode: 9e32f...cb1

Folk som bæsjer på doen min. 

Anonymkode: 67fbb...188

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Folk må bare føle seg velkommen til å bæsje i vår do! Har selv problemer med tarmen innimellom, og synes det er så flaut når jeg må bæsje på besøk/offentlig toalett, men helt ærlig - må man så må man. En skal ikke skjemmes over at man må bæsje! 

Anonymkode: 639de...7a0

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får karamba når besøk som overnatter skal sitte lenge utover kvelden og ha dyyyype  samtaler. Er sliten og trøtt som regel etter en lang dag, vil bare være stille og se på noe hjernedødt på tv. 

Når jeg tenker meg om, så er det stort sett bare mamma som er slik. 

Med annet besøk  er det hyggelig en kveld, men ikke flere kvelder på rad. 

Liker i grunnen ikke overnattingsbesøk som varer mer enn en natt...

Anonymkode: c8269...b37

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan godt komme på uanmeldt besøk (trives best når jeg er litt forberedt og har fått ryddet unna litt) men da kan de søren meg holde munn og ikke kommentere at det er rotete om det så er sagt med glimt i øyet. 

Når besøket sitter å graver og peller seg i nesen og sitter i sin egen verden samtidig, da pågår det en stund for å si det sånn😫😫😫😫😡😩😩😩😩😩Verste jeg vet….Fysj…Det er en skikkelig uting..

Folk som tar med ungene og lar de herje og styre på som om det er "Barnas lekeland", og ikke minst: går hjem uten å være med å rydde opp etter å ha dratt ut alt av leker i alle rom. Kjipt å stå igjen alene å rydde opp alt🙈😅

Når de kommer og samtalene primært "MÅ" dreie seg om sladder og baksnakking og de har et snevert syn på andre msk og situasjoner som de beskriver. Slike folk tapper meg for energi, dessverre har jeg altfor mange av dem i både egen familie og svigerfamilie. Alt skal problematiseres…og alt skal tolkes i verste mening. Det er kun deres verdensbilde som stemmer, punktum!🙈😅 Prøver jeg meg på en positiv, alternativ vinkling møter jeg motstand🤡Energitappende delux. 

Når besøket (svigerfamilien) prater på innpust og utpust og jeg selv ikke slipper til imellom dragene…..Drygt å ha besøk av folk og du ikke får delta i samtalen lissom….

Jeg liker for øvrig, i motsetning til trådstarter, at folk føler seg hjemme i form av at de forsyner seg av skap og kjøleskap hvis det er noe de vil ha. Da blir jeg glad og kjenner på en lettelse over at de er komfortable og at vi har skapt en atmosfære og et hjem der folk kan føle seg hjemme og avslappet. Liker ikke hvis det blir for stivt, ønsker at folk hjemme hos oss kan føle seg litt fri på det å finne frem i skapene hvis det skulle være noe behov😆 

Vi har en meget variert omgangskrets, godt og blandet🤡🤣😆

Anonymkode: 194a8...113

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange som sier de irriterer seg over at de må kjøre «house tour»…

Jeg har vokst opp med at dette er noe man gjør av høflighet når man kommer til folk man kjenner som har flyttet eller pusset opp? Helt ærlig bryr jeg meg katta om det nye vaskerommet eller at det er lagt parkett i gangen nede og jeg har lidd meg igjennom mang en lang forklaring om isolasjon og materialebruk, så er veldig overrasket,

Jeg synes det å be om å få se huset/leiligheten/brakka di er å høflig vise interesse, aldri slått meg at det er noe vertskapet hater.

Og dolokket oppe må dere bare tåle. Hjelpes.

Anonymkode: e6152...82c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jøss du er ikke noen hyggelig vert. Gjester skal lage seg mat og vaske opp selv? 

Anonymkode: 23e6d...ee2

Når folk kommer uanmeldt så ja, da blir jrg irritert. Akkurat som folk som blir irritert over at dolokket  ikke taes ned eller at folk som blir irritert over folk som kommer uanmeldt.

Anonymkode: 7e0ab...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For noen drittfolk som skriver her, bokstavelig talt. Denne tråden får meg til å dumpe kvinneguiden en gang for alle. Være litt glade for at dere får besøk av noen kanskje? Mange sitter ensomme og får aldri besøk. Og at man skal reagere på at noen bruker doen din, trodde det var det den var ment som jeg? Kutt ut a.

Anonymkode: 69150...9fd

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende mye folk irriterer seg over, men så har jeg et ganske avslappa forhold til besøk. 
Om noen kommer uanmeldt er det bare koselig. De får tilbud om kaffe om vi har noe på kanna ellers er det vann i springen. Jeg har aldri opplevd at noen har kommet med hund uten å spørre først, og alle venner og familie passer på barna sine. 
Det eneste jeg kjenner at blir irritert av er besøk av min egen familie, men der blir jeg irritert av det meste de gjør og sier. Vi har egentlig et godt forhold, men tror bare vi gikk for lenge oppå hverandre en periode. Nå prøver jeg å lufte frustrasjonen til mannen og håper de ikke merker noe

Anonymkode: cfe04...034

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Folk som kommer inn døra uten å ringe på - de bare står der plutselig og har listet seg inn.....

2. Samme folkene som over + at de har labbet inn med sko på....

3. Folk som aldri går.

Har en voksen venninne uten barn. Hun har overnattet av og til også har vi hatt "jentekveld" kvelden før - gjerne fredagen, mens mannen min har vært ute med "gutta". Da overnatter hun ofte, fordi hun ikke kommer seg hjem, greit nok det.  Dagen etter, går hun "aldri hjem". Jeg har gjerne 1000 ting jeg skulle ha gjort, og må late som om jeg har en avtale med noen for at hun skal ta hintet å gå. Skal jeg på tur med hunden, sier hun bare "jeg venter her jeg". Jeg sier at jeg gjerne blir borte et par timer, og hun "da ser jeg bare på TV imens". Mannen min vet ikke hvor han skal gjøre av seg. Føler ikke jeg kan rydde, snakke med barna, handle osv mens hun bare sitter der... 

Anonymkode: 64bdb...4de

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg misliker når folk går barbeint! 

Anonymkode: c7920...bc0

Jeg synes det er eklere med skitne fingre som grafser overalt. Bena til folk er stort sett renere.

Anonymkode: 64bdb...4de

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (På 27.2.2023 den 4.16):

1. Dem som på død og liv skal forstyrre matlagingen, hvis det er litt mye som skal koordineres på kjøkkenet. Jeg jobber, du vil være hyggelig å sosial, vent til jeg er ferdig på "jobb".

Beklager hvis dette er dumt spørsmål, men jeg har aldri hatt noen på ordentlig middag før, bare besøk som slenger seg ned sammen med oss en tirsdag til kjøttkaker. Men hvis du inviterer til selskap, er ikke meningen at man er ferdig med maten før gjestene kommer? Er det ikke frekt å la gjestene sitte alene og vente? Jeg kan ikke etiketten her, men ble så overrasket over det du skrev. Jeg ser for meg at man inviterer med seg gjestene inn på kjøkkenet om man ikke er ferdig?

Anonymkode: cc974...622

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange sure folk gitt. Jeg er glad jeg har mennesker i livet mitt som liker meg så godt at de vil komme på besøk. Jeg er heldigvis raus nok til å la dem både tisse og bæsje i toalettene mine, sitte i sofaen med ytterjakke på, gå barbeint rundt, overnatte, komme uanmeldt (alle tåler å se litt rot), ha med seg barna sine og sitte oppe til langt på natt og skravle. Jeg er heldigvis ikke blitt så gjerrig at jeg ikke kan gi en overnattingsgjest litt dusjsåpe eller ansiktskrem eller la dem lade mobilen sin. Ikke er jeg blitt så svak og lat at jeg ikke kan bruke ett sekund på å sette ned dosetet etter dem når jeg skal på do heller. Og skulle de finne på å slippe en liten (eller stor) fis? Vel, det tåler vi alle. Jeg serverer dem til og med både mat og drikke OG spør på forhånd hva de liker. Det kalles å være et normalt og hyggelig menneske. Dere burde prøve det.

Anonymkode: 86cc9...1a5

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her var det mange sure folk gitt. Jeg er glad jeg har mennesker i livet mitt som liker meg så godt at de vil komme på besøk. Jeg er heldigvis raus nok til å la dem både tisse og bæsje i toalettene mine, sitte i sofaen med ytterjakke på, gå barbeint rundt, overnatte, komme uanmeldt (alle tåler å se litt rot), ha med seg barna sine og sitte oppe til langt på natt og skravle. Jeg er heldigvis ikke blitt så gjerrig at jeg ikke kan gi en overnattingsgjest litt dusjsåpe eller ansiktskrem eller la dem lade mobilen sin. Ikke er jeg blitt så svak og lat at jeg ikke kan bruke ett sekund på å sette ned dosetet etter dem når jeg skal på do heller. Og skulle de finne på å slippe en liten (eller stor) fis? Vel, det tåler vi alle. Jeg serverer dem til og med både mat og drikke OG spør på forhånd hva de liker. Det kalles å være et normalt og hyggelig menneske. Dere burde prøve det.

Anonymkode: 86cc9...1a5

Samme her! 

Anonymkode: bf6a8...1ea

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.2.2023 den 23.22):

Her er mine og som jeg har opplevd som jeg hater..

1. setter seg i sofaen barbeint og har føttene sine på putene mine…

2. familie/venn som skal bytte barn/baby bleie i sofaen min.. herregud det er det doen er får! Bryr meg ikke om de har noe under.. jeg trenger ikke å se og lukte det..

3. når jeg har fest og venninner skal snoke i skapene.. og prøve parfymene mine

4. Forsyner seg av mat skapene mine og kjøleskapet mitt uten og spør

5. gjester som drar med seg ekstra folk til meg uten og høre.

6. sitter inne med ytterjakka eller lue.. 

7. folk som forventer å bli servert mat når jeg ikke har invitert til middag

8. folk som vil ha «house tour» ikke alltid de andre rommene ser ryddige ut..

9. gjester som aldri reiser hjem, uff hater når jeg føler at jeg må hive de ut.

10. gjester som føler seg ALT for hjemme, inkludert veldig gode venner og familie. Som snoker i ting og forsyner seg av kjøleskapet og går inn på rommet mitt får å finne genser eller noe sånt vis er litt kaldt.. derfor jeg har tepper og pledd.. og ovn..

11. må fise.. gå på do..

12. når familiemedlem lar ungene herje fritt uten å sette grenser så jeg må gjøre det.

13. gjester som vil drasse med seg bikkja si, jeg liker ikke hunder og de er ikke velkommne her så hold dem hjemme!

kunne komme med fler men orker ikke ellers er fleste gjester veldig greie :) 

Anonymkode: 9e32f...cb1

Har beina på bordet. Æsj 😖

Anonymkode: 3e6ef...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2023 den 8.17):

Overvektige som går på hælene rundt i huset så alt rister. Jeg er selv overvektig, men går mer på tåballene. Jeg har et gammelt trehus, og det føles ut som at hele huset rister når for eksempel broren min på 2 meter og nesten 150 kg går på hælene. Akkompagnert av harde dunk for hvert skritt. Han går også slik i trappa og den spraker og det høres ut som at den skal spjære opp i 100 splinter.

Anonymkode: f61f0...d49

Haha, jeg satt og leste gjennom denne tråden og fant ut at jeg irriterer meg veldig lite egentlig. Men denne kjente jeg igjen 😄

Søsteren min tramper veldig, og det er sånn at jeg våkner av det. Hun er veldig slank, så det har ikke noe med vekta engang, jeg skjønner ikke hvordan hun kan trampe sånn 😅

Ellers er det kun det med gjester som aldri går som irriterer meg. Spesielt hvis det er folk man ikke kjenner så godt, f.eks. foreldre på skolen som man bare inviterer inn for en kaffe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten kjenner jeg bare usedvanlig veloppdragne mennesker eller så er jeg et unikum når det gjelder gjestfrihet og toleranse, for her var det lite jeg kjente meg igjen i. Folk kan godt la være å valse inn med utesko, hvertfall i vintersesongen, men om de skulle gjøre det er det ikke verdens undergang. Hvorvidt de legger ned dolokket eller ikke, hva de har på seg, om de henter seg te, er nysgjerrige på å se soverommet eller har vaner og uvaner som  avviker fra mine, er da virkelig ikke noe stort problem. Gjestene mine er der fordi jeg har lyst til å treffe dem og trives i deres selskap, og å omgås andre mennesker innebærer å forholde seg til at de ikke gjør ting akkurat som jeg ideelt sett synes de burde.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kommer på overraskelsesbesøk og forventer at jeg både har tid, overskudd og noe å servere (dette skjer heldigvis nesten aldri)

- Kikker rundt og gransker om det er rent og ryddig (jepp, jeg kjenner et par sånne)

- Klager på kattene eller kommenterer hva kattene burde få lov til eller ikke

- Blir værende for lenge (jeg blir fort sliten av å være sosial)

Ellers tåler jeg det meste :)

Anonymkode: 53ced...b67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker når gjester er veldig forsiktige av seg og ikke spør heller, slik at jeg hele tiden må komme med tilbud om de vil ha mat eller drikke eller om det er kaldt eller varmt osv osv. Jeg er en mi casa es su casa-type person, så jeg foretrekker at folk finner seg til rette selv, eller i det minste sier ifra selv hvis det er noe («greit om jeg åpner vinduet?»). Jeg er ikke tankeleser. 

Har ikke opplevd noe av det TS nevner, og hadde heller ikke blitt plaget av noe av det — utenom hunden. Jeg er allergisk og ser helst at folk ikke drasser med kjæledyr uanmeldt. 

Anonymkode: d9e4f...a0b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Snodig tråd, masse rare kommentarer. 😅

Eneste jeg ikke liker, er når folk kommer uanmeldt. Og de som blir leeenge, slik at man nesten blir nødt til å be dem dra.

Det med dolokket bryrjeg meg katta i. Badet vaskes uansett hver uke, ogsålenge jeg vasker fingrene mine, er det ikke noe problem.

Om jeg inviterer noen med barn, da er det også mitt ansvar å passe på «dyre» ting. Ikke at vi har noen, men det av høyere verdi blir også lagt vekk fordi BARN ER BARN. Jeg har heller ikke noe problem med å fortelle ungene/foreldrene om at herjing foregår på «det rommet» eller ute, så da må de dit om de vil fortsette herjing.

Anonymkode: 639de...7a0

Det hjelper lite på alle bakterier og virus som er kastet rundt i rommet og bort på tannbørstene til oss som bor der 🤢 Med et lite bad så er potensielt hele badet i «sprutsonen» når det trekkes ned med lokket oppe. 

Anonymkode: 0ab3c...6ad

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...