AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Her er mine og som jeg har opplevd som jeg hater.. 1. setter seg i sofaen barbeint og har føttene sine på putene mine… 2. familie/venn som skal bytte barn/baby bleie i sofaen min.. herregud det er det doen er får! Bryr meg ikke om de har noe under.. jeg trenger ikke å se og lukte det.. 3. når jeg har fest og venninner skal snoke i skapene.. og prøve parfymene mine 4. Forsyner seg av mat skapene mine og kjøleskapet mitt uten og spør 5. gjester som drar med seg ekstra folk til meg uten og høre. 6. sitter inne med ytterjakka eller lue.. 7. folk som forventer å bli servert mat når jeg ikke har invitert til middag 8. folk som vil ha «house tour» ikke alltid de andre rommene ser ryddige ut.. 9. gjester som aldri reiser hjem, uff hater når jeg føler at jeg må hive de ut. 10. gjester som føler seg ALT for hjemme, inkludert veldig gode venner og familie. Som snoker i ting og forsyner seg av kjøleskapet og går inn på rommet mitt får å finne genser eller noe sånt vis er litt kaldt.. derfor jeg har tepper og pledd.. og ovn.. 11. må fise.. gå på do.. 12. når familiemedlem lar ungene herje fritt uten å sette grenser så jeg må gjøre det. 13. gjester som vil drasse med seg bikkja si, jeg liker ikke hunder og de er ikke velkommne her så hold dem hjemme! kunne komme med fler men orker ikke ellers er fleste gjester veldig greie Anonymkode: 9e32f...cb1 12 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Mye ekle folk du omgås. Anonymkode: 00cfc...4de 38 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mye ekle folk du omgås. Anonymkode: 00cfc...4de Uff ja har latt å invitere meste av dem for jeg takler ikke hvordan de oppfører seg her i mitt hus.. Anonymkode: 9e32f...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #4 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her er mine og som jeg har opplevd som jeg hater.. 1. setter seg i sofaen barbeint og har føttene sine på putene mine… 2. familie/venn som skal bytte barn/baby bleie i sofaen min.. herregud det er det doen er får! Bryr meg ikke om de har noe under.. jeg trenger ikke å se og lukte det.. 3. når jeg har fest og venninner skal snoke i skapene.. og prøve parfymene mine 4. Forsyner seg av mat skapene mine og kjøleskapet mitt uten og spør 5. gjester som drar med seg ekstra folk til meg uten og høre. 6. sitter inne med ytterjakka eller lue.. 7. folk som forventer å bli servert mat når jeg ikke har invitert til middag 8. folk som vil ha «house tour» ikke alltid de andre rommene ser ryddige ut.. 9. gjester som aldri reiser hjem, uff hater når jeg føler at jeg må hive de ut. 10. gjester som føler seg ALT for hjemme, inkludert veldig gode venner og familie. Som snoker i ting og forsyner seg av kjøleskapet og går inn på rommet mitt får å finne genser eller noe sånt vis er litt kaldt.. derfor jeg har tepper og pledd.. og ovn.. 11. må fise.. gå på do.. 12. når familiemedlem lar ungene herje fritt uten å sette grenser så jeg må gjøre det. 13. gjester som vil drasse med seg bikkja si, jeg liker ikke hunder og de er ikke velkommne her så hold dem hjemme! kunne komme med fler men orker ikke ellers er fleste gjester veldig greie Anonymkode: 9e32f...cb1 Har ikke opplevd dette du lever, så jeg er sikkert heldig med familie og venner. Det som irriterer meg litt, men ikke veldig mye er svigermor når hun er på besøk og skal se alle nyhetssendinger på full lyd, og litt irriterende når datter på 20 skal kverulere på det meste med meg når hun kommer på besøk. Hun har flyttet hjemmefra, men oppfører seg som at hun er et hjemmeboende barn når hun er på besøk. Forventer oppvartning, penger, kjøring og å vinne alle diskusjoner, som også var viktig for henne i tenårene når hun bodde hjemme. Det høres litt slitsomt ut med dine venner/familie som kommer på besøk. Kan du ta det opp med de? Anonymkode: f0fe3...1d7 7
Queen94 Skrevet 26. februar 2023 #5 Skrevet 26. februar 2023 Så glad 90% av det du skriver har jeg aldri opplevd. Kanskje du bør si ifra? 5 1 1
Jullen Skrevet 26. februar 2023 #6 Skrevet 26. februar 2023 (endret) Jeg tenker at noe rett må du nok ha gjort, siden du får alle vennene dine til å føle seg såpass trygge og avslappet hos deg. Som om de var hjemme☺️ Og så tenker jeg at når de har et såpass avslappet og trygt forhold til deg, så er det også enklere for deg å si i fra om det er noe du ikke synes er ok🙂 Endret 26. februar 2023 av Jullen 15 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #7 Skrevet 26. februar 2023 Hadde noen gjort beskrivelse nr.2 hadde jeg pælma dem på hue og ræva ut. Hadde også rensa sofaen på deres regning. Hva jeg hater: 1. Gjester som glemmer å late igjen dolokket etter å ha gått på do. Det er fryktelig uhygenisk. 2. Egentlig generelt gjester som går på do hjemme hos meg. Sier selvfølgelig ingenting her, men synes egentlig folk kan vente med å pisse og drite til de kom hjem. 3. Folk som inviterer seg selv til meg, men kun er på mobilen når de er her. Jeg er så frekk at da spør jeg faktisk hvorfor de egentlig kom. Da tar de fleste hintet. Anonymkode: ca0b8...b84 6 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 Populært innlegg #8 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde noen gjort beskrivelse nr.2 hadde jeg pælma dem på hue og ræva ut. Hadde også rensa sofaen på deres regning. Hva jeg hater: 1. Gjester som glemmer å late igjen dolokket etter å ha gått på do. Det er fryktelig uhygenisk. 2. Egentlig generelt gjester som går på do hjemme hos meg. Sier selvfølgelig ingenting her, men synes egentlig folk kan vente med å pisse og drite til de kom hjem. 3. Folk som inviterer seg selv til meg, men kun er på mobilen når de er her. Jeg er så frekk at da spør jeg faktisk hvorfor de egentlig kom. Da tar de fleste hintet. Anonymkode: ca0b8...b84 Herregud, folk må da få gå på do hos deg..? Det mest naturlige i verden.. og utrolig usunt å holde igjen. Anonymkode: 3b724...0b0 61 16
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #9 Skrevet 27. februar 2023 Ikke legger ned dolokket Rister hendene etter at de har vasket hendene slik at det er dråper over hele speilet Ikke bruker dørmatta til å tørke av sand og sånt, så de drar det med inn i gangen Ikke tør å spørre om noe de har lyst på hvis jeg er for sløv - for eksempel noe å drikke Anonymkode: f61f0...d49 14
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #10 Skrevet 27. februar 2023 Kaster fra seg sneipen på bakken Anonymkode: f61f0...d49 12
Gladikaffe Skrevet 27. februar 2023 #11 Skrevet 27. februar 2023 Ikke legger ned dolokket etter seg eller vaske hendene etter de har vært på do. 👎😣 7 4
Fremmed fugl Skrevet 27. februar 2023 #12 Skrevet 27. februar 2023 1. Dem som på død og liv skal forstyrre matlagingen, hvis det er litt mye som skal koordineres på kjøkkenet. Jeg jobber, du vil være hyggelig å sosial, vent til jeg er ferdig på "jobb". 2. Dem som inviterer seg selv på lengre overnattingsbesøk, og forventer oppvartning og andre ting. Ja, var greit at du kom, men vi sa ifra at vi jobber og livet med barn går sin gang. 7
MyMichelle Skrevet 27. februar 2023 #13 Skrevet 27. februar 2023 At noen bare kommer innom uten å si fra på forhånd. Da «må» jeg sette være vertinne og servere kaffe enten jeg har tid eller ikke. Heldigvis blir de ikke lenge. Jeg har ikke hatt Ts sine problemer. Det er helt greit at folk går på do, og jeg elsker hunder så de er velkomne. 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #14 Skrevet 27. februar 2023 De aller fleste er høflige og omtenksomme, så det er unntakene jeg nevner her: De som tramper inn uten å ta av sko. De som ikke har vett til å gå, jeg må omtrent hive dem ut etter at de har vært her hele kvelden. Hun ene venninnen (noe perifer siden vi bor langt fra hverandre) som finner ut at hun skal besøke meg, og som plutselig har fri en hel uke. Sier ingenting om hvor lenge hun blir på forhånd, så oppholdet kan bli hele uken... Hun styrer og lager mat og er kjempegrei, men det kan bli litt i lengste laget for introverte meg... Har skjedd flere ganger, og jeg er for feig til å si fra at jeg synes det blir litt lenge. Han jobbkollegaen som stadig ringer og ber meg lage pizza, for han kommer innom litt senere. Han er søt og grei, men jeg gidder ikke lage bestemte retter på kommando. Tror han er fornøyd likevel. Anonymkode: a6e3e...5d8 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #15 Skrevet 27. februar 2023 De som tar med barna sine og ikke setter grenser. Argh! Dolokket som ikke brukes. Vasker alltid badet etter at gjestene har dratt. Sko som ikke tas av. Både på seg selv og barna. Da må jeg si fra. Anonymkode: b78f5...5fa 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #16 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De som tar med barna sine og ikke setter grenser. Argh! Dolokket som ikke brukes. Vasker alltid badet etter at gjestene har dratt. Sko som ikke tas av. Både på seg selv og barna. Da må jeg si fra. Anonymkode: b78f5...5fa Enig har familie, søster som tror at barna får oppføre seg som små høylytte drittsekker når de er her.. Anonymkode: 9e32f...cb1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #17 Skrevet 27. februar 2023 Folk som forventer å bli servert når dem kommer på besøk. Hent deg mat/drikke selv. Er ikke tjeneren din!! Folk som tar med barna sine. Hold dem ute/hjemme. Folk som ikke rydder/vasker etter seg. Ta med tallerkenen din og vask!! Anonymkode: 7e0ab...baf 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #18 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Enig har familie, søster som tror at barna får oppføre seg som små høylytte drittsekker når de er her.. Anonymkode: 9e32f...cb1 Ja, her så roter de noe innmari og rydder ikke opp etter seg. Barnet mitt som fortsatt er i barnehagealder, vil ikke ha de på besøk. Låser døren på rommet sitt hvis de kommer. Flaut når barna som kommer på besøk er eldre enn mitt og har ikke lært seg vanlig manerer. Anonymkode: b78f5...5fa
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #19 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Folk som forventer å bli servert når dem kommer på besøk. Hent deg mat/drikke selv. Er ikke tjeneren din!! Folk som tar med barna sine. Hold dem ute/hjemme. Folk som ikke rydder/vasker etter seg. Ta med tallerkenen din og vask!! Anonymkode: 7e0ab...baf Nr 1 og 3 er bare helt høl i hodet. Du er vert, oppfør deg deretter Anonymkode: a4c44...eab 16 1 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #20 Skrevet 27. februar 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: litt irriterende når datter på 20 skal kverulere på det meste med meg når hun kommer på besøk. Hun har flyttet hjemmefra, men oppfører seg som at hun er et hjemmeboende barn når hun er på besøk. Forventer oppvartning, penger, kjøring og å vinne alle diskusjoner, som også var viktig for henne i tenårene når hun bodde hjemme. Du får kutte kontakt med hun da, om det er så ille at barnet som nettopp flyttet ut føler seg som hjemme i barndomshjemmet enda. Her var det ikke mye morskjærlighet å spore. Anonymkode: 938d1...8ba 11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå