Gå til innhold

Mannen tar ingen grep - Er jeg for kravstor ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner på en frustrasjon, og sorg , for ekteskapet . Vi har barn sammen, og som andre småbarnsforeldre er det hektisk osv. 

Jeg er klar over at alle har perioder som ikke bare er bra, men vår periode har vart lenge . Jeg har prøvd å analysere og reflektere over hva som er problemet for min del . 
Mannen drikker veldig mye alkohol, han tåler mye så ikke alltid det han er full, men han tar seg lett 1-3 øl annen hver dag /flere dager i uken, og han drikker hver fredag og lørdag i tillegg. Dette skjer mens barna sover . Med unntak at han faktisk drakk seg full på to av feriene vi hadde siste året , barna sov den ene gangen mens den andre var de våkne , han oppførte seg ok så tror ikke de merket mye men han ramlet og slo seg , så det var bare trist. 
Han sier han skal endre inntaket men det skjer ikke. 
i tillegg både snuser og røyker han, tennene har blitt veldig misfarget, samt han har hatt en vekt økning på 20 kg siden vi møttes. Dette ee rett og slett turn off. 
Jeg har fortalt han dette . Mye skuffelser og alt dette , påvirker også forholdet og sexlivet . Jeg orker ikke ha sex med han. 
Jeg tror ikke han forstår alvoret for jeg tenker ofte jeg har det bedre alene men ønsker å prøve pga barna. 
jeg er ingen supermodell selv men spiser sunt , trener litt og går mye turer , mens gubben sier han er så sliten og heller ligger på sofa med en øl på kvelden. 
Tro det eller ei så er han flink med husarbeid og barna, og det er mer positivt men alt dette veier opp. 
Er jeg for kravstor , da jeg ikke trives med dette . Man kan vel ta noen grep for sin partner ??? 

Anonymkode: aeabd...ea4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er virkelig ikke kravstor. Hadde det vært meg hadde jeg krevd full alkoholstopp

Anonymkode: 89408...3b5

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Du lever med en feit lat alkoholiker, og lurer på om du er kravstor?

Nei det er du hvertfall ikke.

Slutt på alkoholen, og starte å trene. Eller bo alene.

Anonymkode: 8f307...258

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Bodde med en sånn en og du verden så flott livet ble et år etter jeg klarte og dumpe han og begynte å skjønne hvor dårlig han var for meg!

Anonymkode: a1473...912

• Liker 2
Skrevet

Hadde sagt at jeg ville ha et hvitt år.

Anonymkode: fa406...453

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke du er kravstor. Om han vil ha sex, så er kanskje det veien å gå for å få han til å kutte alkohol og til å slanke seg. At han vil prøve for at du skal finne han attraktiv. Han må ha noe som gir ham lyst til å ta seg sammen, noe som motiverer ham. 

Min samboer drakk to-tre glass rødvin flere kvelder i uka i et par år. Han tålte det ikke, og ble småfull. Jeg trodde han ikke kunne slutte. Men plutselig fant han ut han skulle gjøre det. Jeg ble overrasket. Det er over et år siden.

Skrevet

Du beskriver meg de siste årene av ekteskapet mitt. Tok ikke vare på meg selv, drakk for mye, brukte mye tid og energi sammen med barna men dissosierte meg fra kona.

Etter å ha tråkket ned linoleumen hos FVK så jeg det åpenbare og gikk.

Alkoholkonsumet gikk ned sammen med vekta og sexlivet ble spennende igjen.

Forholdet til barna ble enda bedre nå som jeg kunne bli den faren jeg ønsket å være. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Snok1 skrev (2 timer siden):

Du beskriver meg de siste årene av ekteskapet mitt. Tok ikke vare på meg selv, drakk for mye, brukte mye tid og energi sammen med barna men dissosierte meg fra kona.

Forholdet til barna ble enda bedre nå som jeg kunne bli den faren jeg ønsket å være. 

Hva er fvk? 😅

Anonymkode: e7168...bf7

• Nyttig 1
Skrevet
Snok1 skrev (2 timer siden):

Drakk du fordi du var ulykkelig i forholdet? 

Anonymkode: 5c0c8...2fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva er fvk? 😅

Familievernkontoret

Anonymkode: a7ed0...931

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva er fvk? 😅

Familievernkontoret.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Drakk du fordi du var ulykkelig i forholdet? 

Anonymkode: 5c0c8...2fc

Det var ikke slik at jeg bestemte meg for at jeg er ulykkelig, så her er det bare å bælme i vei.

Likevel; under separasjonen fant jeg ny energi, begynte å trene aktivt og satte meg konkrete mål for fysisk ytelse. Som et resultat av dette sank alkoholkonsumet raskt og drastisk mye. Jeg mistet nesten 25% av kroppsmassen samtidig som jeg økte muskelmassen, det skjer ikke ved å pimpe øl foran TVen.

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (3 timer siden):

Snok1 skrev (20 minutter siden):

Det var ikke slik at jeg bestemte meg for at jeg er ulykkelig, så her er det bare å bælme i vei.

Likevel; under separasjonen fant jeg ny energi, begynte å trene aktivt og satte meg konkrete mål for fysisk ytelse. Som et resultat av dette sank alkoholkonsumet raskt og drastisk mye. Jeg mistet nesten 25% av kroppsmassen samtidig som jeg økte muskelmassen, det skjer ikke ved å pimpe øl foran TVen.

Min ene eks var som en miks av deg før og etter separasjonen. Før han gikk, trente han voldsomt, gikk ned i vekt/opp i muskelmasse. Men han ville ikke trene med meg/kun på egne premisser. Samtidig kledde han seg ikke fint hjemme, klippet ikke hår og skjegg etc. Han så ut som Forrest Gump på slutten av løpeturen sin - trent men sjuskete.

Med en gang etter bruddet gikk han motsatt vei, ble sneisen i klærne og sveisen, gikk tom til barberer. Det gjorde meg trist at han gjorde seg så stygg for meg. 

Anonymkode: fa406...453

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Med en gang etter bruddet gikk han motsatt vei, ble sneisen i klærne og sveisen, gikk tom til barberer. Det gjorde meg trist at han gjorde seg så stygg for meg. 

Det forstår jeg godt. Man er jo ikke på sitt beste overfor partner når forholdet er i sluttfasen. Bevisst eller ubevisst sårer man en partner man har elsket og kanskje til og med fremdeles elsker.

• Liker 1
Skrevet

Så bra at han er flink med barna og husarbeide. Da klarer han å ta seg av ungene ved en evt skilsmisse.

Anonymkode: ff4c4...aa9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...