Gå til innhold

Venn med ekskona hans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min kjæreste og samboer har tidligere vært gift og har to barn i tidlig tenåringsalder. Bruddet var ferskt da vi ble sammen, men da hun fikk vite om meg var det likevel enighet om at vi tre skulle få til et godt samarbeid for barnas del. De hadde også et ønske om å fremdeles gjøre ting sammen som familie da dette var en av bekymringene barna ytret når de ble spurt om deres tanker rundt bruddet. Ingen av disse tingene har gått som planlagt. Vi møttes på familievernkontoret for å snakke om fremtid, men det ble heller til at hun degraderte min rolle i livet hans/deres og bare hakket på meg. De gangene de har gjort ting sammen har det l endt i konflikt mellom de to og stemninga når han kommer hjem er svært dårlig, de er svært uenige og hun kommer stadig opp med nye ideer om ting hun skulle hatt penger for etter bruddet og hun gråt da NAV avviste hennes forespørsel om høyere barnebidrag fra far. Hun kaller meg fæle ting på telefonen når hun snakker med han, og hun er ufin mot han også. Hun ringer også for å få hjelp med praktiske ting i huset og når hjelpen han gir ikke er tilstrekkelig for henne ber hun han om å reise til helvete. Kjæresten min snakker ikke stygt om henne og kan finne på å lage unnskyldninger for oppførselen hennes, og virker til å fremdeles ha et håp om å oppnå det vennskapet vi i begynnelsen drømte om. Jeg føler at hun har brent alle bruer med oppførselen sin og fortjener verken vennskap eller hjelp fra han/oss. Jeg ønsker selvfølgelig at vi skal være siviliserte og høflige ovenfor hverandre, men ellers vil jeg helst ha henne på en armlengdes avstand. Er dette urimelig av meg? Er det mulig å bli venner med noen som har oppført seg så uspiselig over lang tid? 

Anonymkode: aabe6...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor blander du deg inn i deres samarbeid om ungene egentlig? Det angår ikke deg. 

Anonymkode: e8979...908

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor blander du deg inn i deres samarbeid om ungene egentlig? Det angår ikke deg. 

Det var barnemor selv som ønsket å ha meg med på møtet deres på FVK. Jeg og barnefar bor sammen, dvs barna hans bor i perioder under samme tak som meg, da er det ganske vanskelig å gi blaffen i hele opplegget. Det handler vel ei heller om samarbeid om barna når hun ringer om ting som angår huset og kjefter han huden full for å ikke gi de svarene hun ønsker. 

Skrevet

Det er ikke urimelig av deg. Om du ønsker å være i livet til din samboer og barna hans, så skal du det. Det er helt ok av deg å si at du gjerne samarbeider om barna, men utenom det ønsker du ingen kontakt og du vil ha deg frabedt spydigheter. Så kan samboeren din stå opp for seg selv. 

Hun høres ekstremt vanskelig ut. Jeg hadde ikke orka og holdt på sånn.. 

Anonymkode: 5b20d...9a4

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det går jo ut over henne og når hun oppfører seg som en B..

Anonymkode: 62601...506

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Jeg hadde personlig som en eks, kuttet ut alt felles ting. Da får man klare skiller i kverdagen med hvem og når den enkelte har ansvar.

Å skulle gjøre tjenester for en eks i hans/hennes hus ville vært det første som ble en slutt på.

Anonymkode: 7e762...ce7

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor gamle er barna?

Jeg hadde personlig som en eks, kuttet ut alt felles ting. Da får man klare skiller i kverdagen med hvem og når den enkelte har ansvar.

Å skulle gjøre tjenester for en eks i hans/hennes hus ville vært det første som ble en slutt på.

Anonymkode: 7e762...ce7

Takk.

De er 12 og 14. 

Anonymkode: aabe6...eaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...