Gå til innhold

Krever å sjekke partners telefon. Fra dagens VG

Anbefalte innlegg

Skrevet

+ sak i dagens vg. Partner som krever å sjekke kjærestens telefon.

Noen her som har bodd med en sånn psykopat, og kan fortelle hvordan det faktisk oppleves?

E032571F-CFE4-4D8D-8A6B-3EC2D0A7A054.jpeg

Anonymkode: ca340...5de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke bodd med noen som krever å få sjekke mobiltelefonen min, men min eks brukte ofte å snoke i den.

Er det bedre å snoke, eller vil du kategorisere de som psykopat også? 

Hvorfor bruke du merkelappen psykopat? 

Anonymkode: 36091...037

• Liker 1
Skrevet

Jepp, helt for jævlig.

I alle fall når man kommer til det punktet at man tror det er en selv som har skyld i at de må sjekke.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jepp. En ex av meg var sånn. Nå var jeg notorisk utro da, men det visste ikke han. Psycho.

Anonymkode: ffc0b...869

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jepp. En ex av meg var sånn. Nå var jeg notorisk utro da, men det visste ikke han. Psycho.

😄

Anonymkode: 7e354...474

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

+ sak i dagens vg. Partner som krever å sjekke kjærestens telefon.

Noen her som har bodd med en sånn psykopat, og kan fortelle hvordan det faktisk oppleves?

E032571F-CFE4-4D8D-8A6B-3EC2D0A7A054.jpeg

Anonymkode: ca340...5de

Alle med kontrollerende trekk er ikke psykopater. Psykopat/narsissist  har dessverre blitt et veldig misbrukt begrep. 

• Liker 7
Skrevet
Tvillingsjel skrev (3 minutter siden):

Alle med kontrollerende trekk er ikke psykopater. Psykopat/narsissist  har dessverre blitt et veldig misbrukt begrep. 

Ikke bare veldig, men enormt.

Anonymkode: a24cd...3d1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo du som var psycho. Han hadde nok ikke snoket på mobilen hvis du hadde oppført deg.

Anonymkode: 24377...c00

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ingenting å skjule og hadde ikke hatt noe imot at partner sjekket mobilen min

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ingenting å skjule og hadde ikke hatt noe imot at partner sjekket mobilen min

Heller ikke jeg. Eksen har faktisk alle passordene mine ennå pluss koden til både alarm og dør i huset. 

• Liker 2
Skrevet

Handler artikkelen om en psykopat eller om en som sjekker mobilen til partner? Kan du oppsummere innholdet?

Man er nemlig ikke psykopat bare fordi man sjekker partnerens telefon

Anonymkode: 6f801...a4a

• Liker 1
Skrevet

Ja dessverre. Ble beskyldt hele tiden for å være utro og jeg var det aldri. Han var bare enormt sjalu av seg og kontrollfreak. Utrolig nok var han utro. 

«på seg selv kjenner man andre»

Anonymkode: 48ed4...b06

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Mannen min sover med telefonen ved siden av hodeputa, på den siden av senga som er mest bort fra meg, har ansiktsgjenkjenning på tlf, og får varsel på den måten at man ikke kan se hvem som sender noe.. Han har alltid med seg tlf, og det er ikke sånn at jeg kan låne den til å skifte sang på spotify engang. 

Tror jeg er psykopat, som fantaserer om en gang å sjekke den 🙈

Anonymkode: 17a77...800

• Liker 2
Skrevet

Eksmannen sjekket alltid telefonen min. Han var ekstremt kontrollerende utover det også. God grunn til at han ble EKSmann.

Anonymkode: ef892...f96

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Du har ingenting å skjule, og ingenting imot at partneren tror du lyver om det? 

Anonymkode: 0c62a...899

Skrevet

Jeg er god på å trygge og lar mobilen slenge overalt, men til tross for at jeg gjør dette, har til og med jeg hatt en mann som skulle inn og kontrollere mobilen. Da ble det slutt. Jeg har respekt for alle usikkerheter og formidling av dem, men kontrollerende sjalusi når man merker at jeg ikke bryr meg om at noen kan se ethvert varsel som dukker opp på mobilen, er kroken på døra.

Anonymkode: 21a72...bcb

Skrevet

Det føles helt for jævlig ut å bli overvåket, og stadig beskyldt for noe man ikke har gjort. 
Det å måtte bevise at man har vært der man har sagt, og omtrent ikke kunne hilse på en arbeidskollega uten beskyldninger. 
Og om man prøvde si at man ikke likte den overvåkningen, så risikerte man sinneutbrudd. 

Kom meg heldigvis ut av det for en god del år siden. Og har enda ikke klart være i ett langvarig forhold i ettertid, jeg fryser helt om jeg aner ett lite tegn til sjalusi. Det tok også en god stund å bygge ett sosialt liv og få venner igjen etterpå, siden hans sjalusi gjorde at jeg mistet de fleste venner. 
Er i grunn innstilt på å være alene resten av livet nå, for jeg tørr ikke ta sjansen på å havne i noe lignende igjen. Terapi hjelper heller ikke på den redselen. 

Anonymkode: 0a188...ce5

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har ikke bodd med noen som krever å få sjekke mobiltelefonen min, men min eks brukte ofte å snoke i den.

Er det bedre å snoke, eller vil du kategorisere de som psykopat også? 

Hvorfor bruke du merkelappen psykopat? 

Anonymkode: 36091...037

Fordi det er kontrollerende atferd når man krever å sjekke telefonen til et voksent menneske. Dersom det offentlige skulle krevd dette (politiet) måtte de hatt en tillatelse fra domstolen for å gjøre det (ransaking). Dette sier noe om hvor inngripende denne atferden er.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har ingen ting å skjule, men jeg hadde likevel hatt store motforestillinger mot at mydighetene skulle overvåket meg. Det samme gjelder en partner.

Anonymkode: a30aa...2d6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kontrollerende personer er bare å holde seg unna. Jeg har ikke noe å skjule på min heller, for min egen del. Men det kan jo ligge meldinger der venninner har betrodd seg om en og annen utfordring, noe som ikke er hans eller noen andres sak. Orker ikke sjalusi. Personlig er jeg ikke i et forhold for å legge meg etter andre. Er i forhold for å være med den personen .

Anonymkode: ee5fd...a5b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...