Gå til innhold

Det virker som at alle går fra utro partner på dagen her på Kg. Stemmer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er da ikke så enkelt når man har vært sammen i 14 år, er hverandres sjelevenner, bor sammen, har felles barn eller bonusbarn, ser på partnerens søsken/familie som sine egne, har felles venner, bolig osv.

Det kommer jo som et helvetes sjokk når man oppdager utroskapen, og så skal man i tillegg deale med å ha blitt bedratt med et ons, samtidig som man skal flytte ut og skaffe seg ny bolig i full fart.

Skal man prøve parterapeut, psykolog, skal man gi partner en sjanse, skal man gå, skal man beholde boligen eller flytte ut til en hybelleilighet til 14 000,- i måneden eller hva faen gjør man?

Hvordan har dere gjort det?

Anonymkode: c4e2b...034

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er overbevist om at min kone har vært og kanskje er utro, men jeg klarer ikke å finne endelige bevis. Alt jeg har er indisier, og det kan hun lett forklare bort. Hadde jeg klart å finne beviser hadde jeg flyttet på dagen. 

Anonymkode: 4721a...e28

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kjenner til flere tilfeller hvor det har blitt brudd ganske umiddelbart ja. Det er jo et hinsides svik. Ei venninne fant ut at mannen hadde hatt et fullt ut forhold på si i nesten et år, fra hun var høygravid. Der ble det slutt på dagen hun fant ut. Han flyttet vel rett inn til henne tror jeg. Alt det praktiske måtte bare ordnes fortløpende, de var både gift, eide bolig sammen og hadde en baby sammen. Venner og familie stilte mye opp med både råd, navigering og praktisk hjelp. 

Anonymkode: bb51e...ed4

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er verre å ha et fullt forhold på si, enn å ha et eller to one night stands som i mitt tilfelle, selv om det selvfølgelig også er et jævlig svik og kan aldri tilgies.

Ts

• Liker 6
Skrevet

Ikke bry deg om hva folkene her på KG mener. Mange kommentarer vil bare få deg til å føle deg verre og tvile mer på deg selv. Dette handler om deg og ditt liv. Bare du vet hva som er riktig for deg. Ta deg tid til å tenke og kjenn etter hva du selv føler for. Man bør ikke ta noen avgjørelser når man er i sjokk eller krise. 

Anonymkode: e74c5...729

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er idiotisk å tro at forholdet skal bli bra etter utroskap så spar deg selv for smerten og tiden og gå. Det er ikke lett for noen men noen er mer realitetsorienterte og mer selvrespekt enn andre

Anonymkode: 1a487...e47

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg gikk på dagen, men vet at mange velger å bli. Vi er alle forskjellige, gjør det som er rett for deg.

Anonymkode: e4076...d51

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg synes det er verre å ha et fullt forhold på si, enn å ha et eller to one night stands som i mitt tilfelle, selv om det selvfølgelig også er et jævlig svik og kan aldri tilgies.

Ts

Det kommer til å skje igjen

Anonymkode: 1a487...e47

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjenner til par som har jobbet seg gjennom det tillitsbruddet som utroskap er og som lever godt sammen i dag. Jeg vet også om par som har gått fra hverandre pga utroskap som har funnet sammen igjen etterpå, også ett tilfelle hvor den utro var i forhold med personen en stund etter bruddet. Og så er det selvfølgelig mange som ikke klarer å fortsette sammen etterpå. Jeg hadde kjempet for å finne tilliten igjen, min har så mye godt med seg at en slik finner jeg ikke igjen.

Anonymkode: 7f840...930

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Det forskning på utroskap viser er at flertallet mener de ville avsluttet forholdet ved utroskap, men når de faktisk opplever det vil flertallet bli forholdet, dersom de ahr praktiske forplitkelser som barn, boig osv. 

Anonymkode: 57287...38f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

De jeg kommer på som har vært gift/veldig etablerte hvor jeg vet ene har vært utro og blitt tatt i det, så har ingen av dem blitt kastet ut. De gangene det har blitt brudd etter en lang stund, så er det faktisk den utro som til slutt har gått imens den bedratte har bedt på sine knær om de kan bli. Så litt motsatt av det folk her mener er normalen.

Man har jo gjerne et helt liv sammen, det er en fremtid som bare skal skrotes, det er kjærlighet der fremdeles, det er barn og venner og familie og det er alt det økonomiske og praktiske. Mange vil nok være tilbøyelige til å gi det en sjanse i all fall, selv om det ikke er sikkert det går.

Spør man her på KG så føler jeg ganske mange sier at et one night stand kunne man nok jobbet seg gjennom og levd med også. Verre om det er notorisk, eller om det er et kjærlighetsforhold. 

Anonymkode: dd0c9...95e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

De som går på dagen har allerede mistet følelsene for partner lenge før partner blir utro. Ingen er utro hvis hen føler seg elsket, sett og anerkjent. 

Utroskapen blir brukt som påskudd til avslutte forholdet. Det er feig måte å gjøre det på men begge er delaktig i sviket.

Anonymkode: 871eb...e95

• Nyttig 1
Skrevet

Utroskap kommer jo som oftest ikke helt ute av det blå - da er den en part som ikke føler seg verdsatt/sett/trygg osv. Og så velger man helt feil og tror utroskap vil fikse noe (som det selvsagt ikke gjør) så må man rydde opp både i utroskapen men også grunnen til at det skjedde

Anonymkode: 0f19e...12f

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror ingen vet hva de ville ha gjort, før de står i den situasjonen selv. Men, det vil for meg være svært vanskelig å bygge opp tilliten igjen og uten tillit, har man ikke noe å bygge forholdet på. Det ville nok ha ødelagt meg, om jeg ikke hadde gått. Jeg lovet meg selv for mange år siden, at jeg aldri skal være avhengig av en mann igjen. Den gangen fant jeg meg i alt for mye. Derfor har jeg tatt meg en utdannelse, så jeg kan forsørge meg selv, jeg har en bufferkonto som bare er min, om noe skulle skje. Jeg trenger ikke å bli, om jeg ikke ønsker det selv. 

Anonymkode: daa85...a1c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde kjempet for forholdet mitt med alt jeg har. Mest av alt hadde jeg kjempet for barna mine. De skulle aldri måtte lide for at jeg hadde følt meg litt tråkket på tærne. 

Tror generelt man har det ganske bra, hvis utroskap er det som knekker en.. Det er noe litt stakkarslig, ynkelig og egoistisk ved det, synes jeg. Personlig så tenker jeg på ingen måte at det er det verste som kan skje meg. Det er mye oftere jeg bekymrer meg for at mannen min skal få en alvorlig sykdom, eller havne i en alvorlig bilulykke, enn at han skal være utro mot meg. Det skulle vi vitterlig klart å komme oss tørrskodd igjennom, då lenge alle har det bra ellers.

Anonymkode: 756de...de2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde kjempet for forholdet mitt med alt jeg har. Mest av alt hadde jeg kjempet for barna mine. De skulle aldri måtte lide for at jeg hadde følt meg litt tråkket på tærne. 

Tror generelt man har det ganske bra, hvis utroskap er det som knekker en.. Det er noe litt stakkarslig, ynkelig og egoistisk ved det, synes jeg. Personlig så tenker jeg på ingen måte at det er det verste som kan skje meg. Det er mye oftere jeg bekymrer meg for at mannen min skal få en alvorlig sykdom, eller havne i en alvorlig bilulykke, enn at han skal være utro mot meg. Det skulle vi vitterlig klart å komme oss tørrskodd igjennom, då lenge alle har det bra ellers.

Har du opplevd utroskap?

Jeg synes du bagatelliserer det litt.

Ts

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Utroskap skal ikke tilgis. Det gir skade for resten av livet som ikke kan heale før man slår opp 

Anonymkode: d0c94...3d7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Der er jeg også. Etter noen runder med alvorlig sykdom hvor han var svært nær å dø og en annen gang kunne endt opp som funksjonshemmet så er sykdom verre enn utroskap. Og, jeg har opplevd utroskap.

Anonymkode: 7f840...930

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg hadde nok ikke gått på dagen, men det hadde blitt et mentalt brudd, som hadde ført til brudd. Jeg blir iskald i kriser, og bare opptatt av å handle smart og korrekt. Det hadde vært tilstanden til det praktiske hadde vært ordnet, så hadde jeg fått sorgreaksjon etterpå. 

Sjelevenner og bedrag er to ting som ikke hører sammen. Man er ikke sjelevenner med noen som bedrar. Da trodde man at man var det, men er det ikke. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du opplevd utroskap?

Jeg synes du bagatelliserer det litt.

Ts

Nei, jeg har fire lange forhold bak meg, og aldri opplevd utroskap. Det er jeg som har gjort det slutt med samtlige.

Jeg tror risikoen for å oppleve utroskap øker med fokus på det. Jeg er nok enklere enn de fleste kvinner å leve med, og har alltid fått gjensidig tillit. 

Når det er sagt, så vet jeg, med hundre prosent sikkerhet, at jeg ikke hadde tatt helt på vei av det, hvis min mann hadde gått på en smell med noen. Det er ikke en liten frykt jeg har engang, og jeg vet at vi hadde taklet det helt fint, spesielt med tanke på barna.

Selvfølgelig hadde det gått en grense også for meg ved forhold. Hadde han utviklet et forhold på si over tid, hadde jeg følt et klart svik! Ikke først og fremst emosjonelt/egoistisk, men praktisk. Hadde vært surt og uforståelig at han hadde prioritert økonomi og tid på en annen, fremfor barna og familien.

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...