Gå til innhold

er man virkelig fri til å date hvem man vil jo eldre man blir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nå 40 år og føler jeg har mer frihet til å date hvem jeg vil uten å måtte risikere å ute bli samfunnet. husker før særlig mellom 21-25, var veldig nøye blant venner og familie hvem jeg datet. Datet jeg feil fyr så ble alt overfladisk. føler nå at jeg har faktisk frihet og støtte til og med til å faktisk date så lenge det er på vei til et seriøst forhold. snakket med ei venninne som var kritisk til menn jeg datet før og hun støttet og heiet meg frem til menn hun ellers ikke akseptert tidligere, det samme gjelder moren min.

deilig å ha den friheten, men problemet er at det er litt seint. Jeg vet med stor sikkerhet at hvis jeg hadde det friheten før så hadde jeg ikke vært singel og han jeg hadde en greie med da er gift og har barn. er dere også enige at man har den friheten jo eldre man blir? kritikk og distanse blir minimalt enn tidigere og at alt var overfladisk før?

Anonymkode: d56aa...a12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å jada!!

husker før at det var slik; var man den type jente skulle man date den type gutten. 38 nå og føler faktisk at kretsen har null forventninger hvem jeg dater nå ja…

Anonymkode: 4909b...9a6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Man er vel cirka like fri hele livet. Det er bare frykt og skam som hindrer en. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Flyttet til byen fra bygda og gjorde det slutt med typen siden han ikke velkommen i sammenkomster hos de nye såkalte vennene. Skjønte aldri at om par år så bryr ingen seg lenger. angrer litt på at jeg slo opp. Han fant seg en ny :(

Anonymkode: c3086...fa1

Skrevet

Gratulerer med å ha blitt mindre feig!

Anonymkode: 95ac7...12f

• Nyttig 1
Skrevet

Nei føler det er omvendt. Når jeg var 20 datet jeg gangstere, kjendiser, rusmisbrukere, rike pappagutter og hvem jeg ville. Når jeg ble eldre begynte fornuften å styre og det innskrenket friheten mye å kun kunne date menn som er bra for meg og som passer med meg på fler områder enn fyll og sex.

Anonymkode: 599c0...c34

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg har aldri opplevd at familien eller vennene mine syntes at mannen jeg datet ikle var god nok for meg eller at det var noe feil med han. Men så har jeg vært heldig og kun datet menn som behandlet meg bra. Jeg og vennegjengen har "hatet' på noen av mennene som våre venninner har datet med og frarådet dem videre forhold, men det gjelder menn som har behandlet dem dårlig(fysisk eller psykisk mishandling) , misbrukt deres naivitet(lånt dem penger som de aldri har betalt tilbake) eller lignende. Aldri opplevd at noen frarådet videre dating uten ordentlig grunn

Anonymkode: 81f30...2ba

Skrevet

Fri?. vil si at man er fri i alle aldre, men situasjon er litt forskjellig når man er så eller så gammel. Så lenge du er over 18 kan du date hvem enn du vil, men fordi du velger å ikke gjøre det handler ikke om at du ikke er fri, tvert om du var fri til å velge, men du valgte noe som passet deg da. At samfunnet presset deg tror jeg er mye å ta i.

Når  vi er yngre har vi faktiske gode og mye muligheter når det gjelder dating. Når du sier du valgt en eller annen bort ja, hvorfor gjorde du det, hvem tvang deg til det?. nemlig ingen, grunn nummer en var fordi du hadde mange valgmuligheter som gjorde at du tok det valget du tok da. At ting ikke gikk så bra. Javel, men det er din egen ansvar og ikke samfunnets.

Ja ting blir vanskligare når vi blir eldre. Vi går ikke lenger på skole eller er i fester. Mange er også allerede i forhold opp i årene. Det er noe vi burde ha skjønt. Grunnen til at du har det Vansklig er din egen og fulle ansvar. Du visste at ting ikke varer for evig og om du legger skyld på samfunnet så hjelper det deg lite.

Tror det som er problemet at vi ikke vet hva vi egentlig vil ha, blir tatt med strømmen og det føles godt. Vil du ha en kortvarig folk med kjekke menn så kan du gjerne ha det. Vil du ha en langvarig forhold, ja så har du mulighet å gå inn i forhold med noen som kan gi deg det.

Ditt liv dine valg!

Anonymkode: 8e9da...cb4

• Nyttig 4
Skrevet

Ble heldigvis tidlig voksen og i stand til å ta egne avgjørelser.

Verken venner eller familie har noe med hvem jeg dater. De kan komme med innspill, men det er jo jeg som bestemmer.

Aldri latt andre styre meg. 

Mitt liv.

Anonymkode: 8dba7...8b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...