Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 16 uker på vei og vært glad i å trene før, jobber mye fysisk på jobb, føler meg "sprek" men har høy bmi.

Vurderer å begynne trene på treningssenter 1 eller 2 ganger i uken, men vet ikke om det er realistisk når man er 4 måneder gravid liksom....og verdt pengene ..

Anonymkode: 793aa...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trening er bra. Men om du ikke er vandt til å trene før en graviditet så skal du ta det rolig. Du begynner ikke å bygger muskler akkurat. 

Anonymkode: db169...52c

Skrevet

Det er ikke anbefalt å starte opp trening under graviditet. 

Anonymkode: 888e6...b0c

Skrevet

Anbefaler svømming. Er i hvertfall veldig kjekt om man sliter med bekken/når magen blir veldig tung.

Anonymkode: 18802...7dd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo bare super duper bra! Ja gjør det! Ta det etter ditt nye tempo å lytt til kroppen ❤️

det er jo kjempe bra for fødsel å tiden etter å uansett vinn 

Anonymkode: f7549...741

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer helt an på "treningen". Man trenger ikke trene max, men å trene rolig, og ikke tungt, skal jo gå helt fint.

Anonymkode: 18802...7dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tull. Man skal ikke akkurat starte opp med vektløfting, men å begynne å sykle, gå så man får opp puls og pust, gjøre øvelser med kroppen osv er det ikke noen regler for. 

Anonymkode: db169...52c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Sier hvem? Regner ikke med at ts skal komme i sitt livs beste form og løfte tunge vekter. Men fysisk aktivitet, bevegelse og løfting av lette vekter er absolutt anbefalt. Bra for psyken og bra for kroppen, fødsel og tiden etter 🙂 

Anonymkode: 6c893...632

• Nyttig 1
Skrevet

Bare positivt å holde seg fysisk aktiv som gravid! 

Anonymkode: c1f1d...76f

Skrevet

Trening og aktivitet er supert! Men ikke gå knallhardt ut. Hent inn informasjon i forkant. For eksempel er det en fin bok som heter Frisk Graviditet, den kan lånes på biblioteket og har mye bra stoff om gravidtrening. Hvis du bruker instagram så finnes det mange inspirerende kontoer der med ulike øvelser og økter som passer for gravide, og hva man bør passe på.

Anonymkode: ffb22...41d

Skrevet

Det er veldig bra om du greier å fortsette treningen så lenge det er mulig. Jeg trente helt til slutten men tilpasset etterhvert siden jeg fikk mye bekkensmerter av enkelte treningsøvelser. Da droppet jeg disse øvelsene som var triggere og trente annet. Lange gåturer var det verste for min del men treningsøkter med vekter/strikk gikk fint. Ville ikke meldt meg inn på et senter med mindre jeg faktisk visste medlemskapet ville bli brukt uansett.

Anonymkode: 8ba04...733

Skrevet

Da er du i bedre form når fødselen starter 👍

Anonymkode: 6d5c4...1b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er 16 uker på vei og vært glad i å trene før, jobber mye fysisk på jobb, føler meg "sprek" men har høy bmi.

Vurderer å begynne trene på treningssenter 1 eller 2 ganger i uken, men vet ikke om det er realistisk når man er 4 måneder gravid liksom....og verdt pengene ..

Anonymkode: 793aa...5ed

Gå på gravidyoga. Det er vel det mest realistiske at du klarer å følge opp og får noe ut av.

Anonymkode: 75e86...e5d

Skrevet

Hvis du ikke har trent noe særlig fra før så anbefaler jeg deg heller å gå på gravid-yoga, svømming og slike aktiviteter. Yoga styrker kjernemuskulaturen og hjelper med å åpne bekken, bryst og andre positive ting for kroppen. Så jeg ville kjørt på med disse tingene istedenfor ☺️

Anonymkode: 77064...880

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...