AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Jeg fulgte flylady i flere år, datt helt ut etterhvert og virker litt gammeldags. Nå prøver jeg en enklere variant der jeg deler opp i soner, men ikke så rigid som flylady er. Ca 5 uker i mnd, der en til to uker består av færre dager. Uke 1. Kjøkken og vaskerom Uke 2. Stue og inngang/garderobe. Uke 3. Bad/lilledo og trapper (3.etg). Uke 4. Soverom og soveromsgang. Uke 5. Kjellerstue og kjellerbod. Daglig rydding gjøres generelt over alt, men ofte blir ting stående og ikke gjort, greit nok. En dag i uken vaskes hele huset sånn type helge vask (mitt hus er 3etg på ca 140 kvm, så ikke så stort, men upraktisk og blir fort støvete med tenåringer og hund). Ukene er definert litt slik flylady gjorde. Feks Uke 1 Kjøkken og vaskerom skal jeg ha ekstra fokus på den uken. Feks rydde en kjøkkenskuff, vaske inni kjøleskap, støvsuge filter på tørketrommel, vaske i søppel skap osv. Det som trengs i den sonen. Neste uke er fokus på stue/inngang/garderobe. Vaske vetrineskap, tørke billedrammer, sortere sko, vaske utgangsdør osv. Fokus på de rommene som er i den uken man er i,men max 15 min hver dag eller max 1time i uka, om du gjør alt en gang i uka. Noen som vil være med meg å prøve? Anonymkode: d7f58...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Datt ut uke en denne mnd. Mye overtid på jobb. Flylady sier hopp inn der du er, og for meg er uke 2 i mnd stue/inngang. Har vasket ukesrengjøring hele huset i dag, og tenker jeg skal vurdere vitrineskap, som ikke er ryddet i og vasket på over ett år, evt vinduer i stue som virkelig trenger en puss i vårsolen i mars. Skal ikke ta på meg for mye, fornøyd med at huset er støvsugd og vasket denne helgen. Anonymkode: d7f58...a4e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå