Gå til innhold

Vanlig mengde mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i midten av 30-årene og har den siste tiden merket at jeg ikke lenger kan spise helt likt som før uten å legge på meg. Forbrenningen har vel  gått litt ned. Lurer bare på om dette er en vanlig/ ok mengde mat på en dag? 

Frokost: To knekkebrød med makrell i tomat og majones 

Lunsj: En porsjon havregrøt lagt på melk  med rosiner og kanel. 

Middag: En porsjon laks med ris og grønnsaker som agurk, fetaost, salat og løk. 

Kvelds: Gjerne et par skiver med leverpostei og tomat og en appelsin. 

Har BMI på 22

Anonymkode: 04e55...5fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

igjen...?

Anonymkode: 5d9f9...2e9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har BMI på 22. Slapp av.

Anonymkode: e5dc2...0a5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Om du holder vekten er det jo helt ok mengde mat.

Om vekten sakte øker kan du enkelt fikse det ved å droppe litt fett. Dropp majones på knekkebrød, rosiner på grøt, og spis torsk i stedet for laks. Så er mye gjort. 

Anonymkode: a5fa5...252

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

igjen...?

? Jeg har aldri tidligere spurt om kostholdsråd her inne:) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du holder vekten er det jo helt ok mengde mat.

Om vekten sakte øker kan du enkelt fikse det ved å droppe litt fett. Dropp majones på knekkebrød, rosiner på grøt, og spis torsk i stedet for laks. Så er mye gjort. 

Anonymkode: a5fa5...252

Takk! Visste ikke at torsk var magrere enn laks:) 

Skrevet

Holder sikkert å kutte ut majones,  så har du kuttet 200kcal der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk! Visste ikke at torsk var magrere enn laks:) 

Lol. 

Anonymkode: 22392...e58

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

? Jeg har aldri tidligere spurt om kostholdsråd her inne:) 

Nei sikkert ikke. :) 

Skrevet

Jeg skjønner ikke.. Du har BMI på 22, og du stresser?

Skrevet

Det høres helt fint ut, det, ts.

Drikker du noe særlig kalorier?

Skrevet

Det spørs jo helt på hvor aktiv du er og hvor mye du trener. Om du er normalvektig så sier det seg jo selv at det ikke er for mye mat…

Anonymkode: f8692...3f8

Skrevet

Det der sier jo ingenting om kostholdet ditt. Hvor mange gram havregryn spiser du? En porsjon med havregrøt kan ha masse unødvendige kalorier. Hvor mye majones? Hvor stor er middagen? Hvis du mistenker at du spiser for mye, så bør du prøve å telle kalorier og kutte ut det som er lite næringsrik og har masse kalorier. Og du spiser vel ikke det samme hver eneste dag?

Anonymkode: b9615...b60

Skrevet
kløverpiken skrev (31 minutter siden):

Det høres helt fint ut, det, ts.

Drikker du noe særlig kalorier?

Nei, av og til et glass melk eller et glass hjemmelaget smoothie

Skrevet
Vixella skrev (34 minutter siden):

Jeg skjønner ikke.. Du har BMI på 22, og du stresser?

Som jeg nevnte så har jeg gått litt og litt opp i vekt den siste tiden, derfor jeg lurte:) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det der sier jo ingenting om kostholdet ditt. Hvor mange gram havregryn spiser du? En porsjon med havregrøt kan ha masse unødvendige kalorier. Hvor mye majones? Hvor stor er middagen? Hvis du mistenker at du spiser for mye, så bør du prøve å telle kalorier og kutte ut det som er lite næringsrik og har masse kalorier. Og du spiser vel ikke det samme hver eneste dag?

Anonymkode: b9615...b60

Jeg lager meg en porsjon ut fra pakken med havregryn, så det er vel 1 dl havregryn og 2 dl melk eller noe i den duren:) Nei, spiser ikke det samme hver dag. 

Skrevet

Du vet at det er vanlig at vekten går litt opp og ned? 2-3 kg er ikke unormalt og trenger ikke ha noe med hva du spiser å gjøre. 

Anonymkode: 3b799...80d

Skrevet

Ikke slutt å spise laks, ørret og makrell. Det er veldig viktig med fet fisk i kostholdet og er ikke derfor du legger på deg. Veldig bra med hvit fisk også da.

- Kutt ned på ris og lag quinoa i stedet.

- Kutt ned på fruktsukker, som appelsin, eple, banan, druer. Spis masse bær og avokado i stedet.

- spis kvelds før 19.00

Anonymkode: 6e139...1fe

Skrevet

Ikke hør på dem som sier at du MÅ være fornøyd på bmi 22. Jeg har alltid holdt meg rundt bmi 19/20, men etter 30år seg den opp til 22/23, så da passer jeg på hva jeg spiser så jeg holder meg på ca bmi 21 fordi det er da kroppen min ser ok ut og jeg føler meg vel. 

Du kan jo spise slik en stund samtidig som du følger med på vekten. Går du litt ned eller holder deg stabil er det jo grei mengde. Jeg er 36år og 170cm og ville økt i vekt på det kostholdet. Men du skriver jo ikke noe om mengder. Prøv å vei maten en dag og legg inn i feks Lifesum appen. Jeg må holde meg på rundt 1500-1600kcal daglig for å holde vekten. I praksis blir det litt svingninger såklart. Men ha, det er helt vanlig at slanke kvinner over 30år må jobbe litt for å holde figuren. Ingen skal i det:)

Anonymkode: c8b10...01a

Skrevet

Det du lister opp her er absolutt innafor, men jeg regner med at du spiser andre ting også? Hvordan ser helgene ut for eksempel? Snacks og snop? Selvsagt mest logisk å kutte der, og ikke på den vanlige hverdagsmaten som du skriver om her. 

Anonymkode: b15ab...df2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...