Gjest Pet Skrevet 26. desember 2005 #1 Skrevet 26. desember 2005 (endret) Skal kjøpe meg ny mikroovn nå og lurer på : dere som har tilleggsfunkjoner på den som f eks grill - blir de brukt? Det jeg bruker den til nå er å tine/varme opp ting og en gang i blant koke grønnsaker og fisk. Og poppe popcorn, selvfølgelig! Disse andre funksjonene - er de bra og blir de brukt? Pizzafunksjon, hvordan funker egentlig det? Til tining og steking av frossenpizza? Endret 26. desember 2005 av Pet
Gjest Gjesta Skrevet 26. desember 2005 #2 Skrevet 26. desember 2005 Jeg har en sånn med hundreogfemti tilleggsfunskjoner. Den kostet over fire tusen da jeg fikk den for ni år siden...... *riste på hodet* Jeg bruker min kun til oppvarming av mat og til popping av popcorn, smelting av margarin og varming av melk til baking..... Har overhodet ikke hatt bruk for alt det andre, og skulle gjrne hatt en som var mindre og hadde halvparten så mange knapper. Har prøvd pizzafunksjonen, men det blir ikke bra syns jeg..... Og opptiningsprogrammene tar så himla lang tid, hvem gidder å høre på microen i en halvtime........ Bortkastede penger. Men det var ikke jeg som punget ut
Nella Skrevet 27. desember 2005 #3 Skrevet 27. desember 2005 Jeg har en mikro til 3500,- En whirlpool med masse fine funksjoner. Jeg ville nok aldri kjøpt en så dyr mikro i utgangspunktet, men så jobbet jeg med dette og betalte ikke full pris Nå angrer jeg ikke i det hele tatt. Elsker mikroen min og den sparer meg for masse jobb. Har en whirlppol der det fulgte med en grønn plastbolle + rist som passer i bollen + ei grillrist. Har følgende funksjoner: Damp (steam): Damper grønnsaker, litt vann i bunnen + grønnsaker på rista. Trykker steam + start og så stopper den når den er ferdig. Alltid perfekt dampet brokkoli feks. Koker ris i den. Har oppi mengde ris + vann som ved koking, trykker steam + skrur antal minutter risen skal koke. Og risen blr super+ at du slipper å være uheldig å skulle brenne noe. Har jeg dårlig tid koker jeg poteter i den. Vann opp til halvparten av potetene, steam + 4-5 min og potetene er ferdig kokt. Reheat: Legger bare det jeg vil ha gjennomvarmet i ovnen og trykker på reheat knappen så finner den tid selv og maten er god og varm når den stopper. Defrost: Kan velge hva jeg skal tine, kylling,brød, okse,grønnsaker,fisk og så velge vekt + start. Finner tia og det ble tint og ikke kokt. Crisp: den ene knappen har to programmer 1, for pizza. En ferdigpizza inni crisppanna der og det programmet gir kjemepbra pizza. 2, pomm frites. Legges også i crisppanna og stekes på det programmet. Helt genialt. En egen crispkanpp som brukes ved å trykke på og stille tid selv. Bruker den til ostesmørbrød, tine opp gjærbakst fra frysen (blir som å gjøre det i ovnen) og det er gjort på 3-4 min det også. Jeg har en whirlpool MT48 og sambo har også fått et elskeforhold til den Supert for oss som er to, supert til plutselig besøk (har også en sånn høyere form som jeg faktisk kan røre sammen en sånn ferdigkake og steke i mikroen på mye kortere tid enn i ovnen). Det gjelder å lese bruksannvisning og sette seg litt inn i hva du kan bruke den til. Det er da du får valuta for pengene. Jeg er ikke i tvil. Om denne jeg har nå går i stykker vil jeg bytte til en tilsvarende. Vil du også se litt på muligheter,ligger det endel oppskriftshefter ute på whirlpool.no og skal du ha en avansert mikro vil jeg anbefale deg det merket. Er noe av det beste på mikro og har erfaring. Styr unna asiamerker som er veldig billige med masse funksjoner. Det blir ikke bra i lengden...
Snuppelure Skrevet 27. desember 2005 #4 Skrevet 27. desember 2005 Jeg har en Electrolux EMC 3060 og er super fornøyd! Ante ikke hvilke fine ting man kunne bruke en micro til før jeg fikk denne i hus ;-) Kan ikke alt enda, men varmluft og grill bruker jeg rett som det er. Faktisk blir ferdig pizza bedre i denne enn i den vanlige ovnen vår.
Gjest 1111 Skrevet 27. desember 2005 #5 Skrevet 27. desember 2005 Vi har pizza-funksjon på vår mikrobølgeovn, men det kunne jeg liksågodt holdt meg uten, for pizzaen blir like ekkel og svett og myk uansett om du bruker pizza-funksjonen eller ikke. Det jeg derimot kunne tenkt meg var en funksjon som gjorde pizzaen litt sprø og hvor jeg også kunna ha pommes frites..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå