Gå til innhold

Han har ikke lyst etter jeg ble gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. 

Dette er vanskelig, kanskje det er jeg som er vanskelig men dette sårer meg virkelig. Jeg er hormonell og gravid i uke 17. 

Vi har alltid hatt et fantastisk sexliv, men opplever at det har dabbet av veldig etter jeg ble gravid. 

Som oftest fra før av er det jeg som har tatt initiativ, men det har aldri plaget meg da han alltid har vært på og med fra første sekund. Han har ikke direkte avvist meg men jeg når ikke igjennom lenger med flørtingen, og å ta på. I dag lagde jeg frokost, tok jeg på han i masse men det var morsommere å bladde på tvn. Til slutt så sa jeg at det her er jo ikke noe vits, så gikk jeg. Vi har ikke snakket siden, sitter bare på hvert vårt rom. 

vi krangler aldri, vi har det fantastisk, vi gjør alt sammen og deler på husarbeidet. Han er det beste jeg har i livet, kjærlig og inderlig. Men å gå fra å ha et fantastisk sexliv med masse kjærlighet til at det har dabbet helt av synes jeg er vanskelig. 

Jeg føler at det er noe galt med meg, det at kroppen min har forandret seg, har ikke vært like aktiv og sprudlende som før, at han ikke er glad i meg lenger. Jeg overtenker kanskje, men det stikker så dypt. 

hjelp…

Anonymkode: 42503...d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble han glad for graviditeten ? 

Anonymkode: 9845a...2de

Skrevet

Kanskje han er sliten? Mye å tenke på?

Redd for å gjøre skade?

Men kan du ikke prøve å snakke med han? Det er så fælt å gå å ha noe usagt som skaper uro i hodet og kropp, spesielt når du er gravid. Når jeg kvier meg for å ta opp noe bruker jeg å gå å sette meg foran partneren min, og si "okei jeg vil ikke lage dårlig stemning, men vi må snakke om..." og det funker veldig bra. Det verste (for min del) er å starte samtalen, hvis jeg ikke tar meg selv i nakken kan jeg gruble i dagevis.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ble han glad for graviditeten ? 

Barnet er høyt ønsket og planlagt❤️

ts

Skrevet
snillochsøt skrev (2 minutter siden):

Kanskje han er sliten? Mye å tenke på?

Redd for å gjøre skade?

Men kan du ikke prøve å snakke med han? Det er så fælt å gå å ha noe usagt som skaper uro i hodet og kropp, spesielt når du er gravid. Når jeg kvier meg for å ta opp noe bruker jeg å gå å sette meg foran partneren min, og si "okei jeg vil ikke lage dårlig stemning, men vi må snakke om..." og det funker veldig bra. Det verste (for min del) er å starte samtalen, hvis jeg ikke tar meg selv i nakken kan jeg gruble i dagevis.

De få gangene vi har sånne runder blir det alltid silent treatment.. det er alltid jeg som må ta opp tråden etterpå, pleier alltid ordne seg men jeg føler på en måte det er hans tur.. 

han kunne så enkelt ha løst det ved å gi meg en klem og spørre hva som er galt. 

ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet er høyt ønsket og planlagt❤️

ts

Ok, det finnes menn som finner det vanskelig å ha sex etter partneren blir gravid. 
Det kommer av at noe er «forandret» med hennes kropp. 
De kan være redde for å skade barnet , og de må beskytte barnet sitt. 
Sånn sett så blir vi kvinner fortere komfortable med graviditeten enn de vordende fedrene . 
Jeg tipper at det bedre seg litt ut i graviditeten, men prat litt om det og hør hva han tenker 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg ville nevnt for han at det kan bli svært lenge å vente hvis han vil avslutte sexlivet nå. Ikke som en trussel men mest som informasjon i tilfellet han tenker at med en gang barnet er ute så kommer det til å bli som før. Det gjør det neppe. Bare renselsen tar 6 uker. Og så kan det være du får skader, barnet får kolikk osv. Det er enklere nå. Men hvis han absolutt ikke vil så er det ikke noe å gjøre. Men ikke ta dette personlig. En annen periode i livet kan det være du som ikke vil.

Anonymkode: 286d0...49d

Skrevet

Regner med at ts er ei som er rett på sexlivet når ungen nettopp er født og stiller villig opp uten det knyst etterpå. 

Anonymkode: 9eaa8...216

Skrevet

Kjenner meg igjen. Vi sluttet å ha sex i mine svangerskap, og ca 1 år etter fødsel.

forskjellen var jo at ingen av oss ønsket sex, ikke bare den ene.

Prøv å tenk at det ikke er så unormalt.

Anonymkode: da5a1...bd3

Skrevet

Du burde da kanskje vite at ikke alle menn synes noe om å ha sex med ei som er gravid! 

Anonymkode: d7ede...700

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei dere. 

Dette er vanskelig, kanskje det er jeg som er vanskelig men dette sårer meg virkelig. Jeg er hormonell og gravid i uke 17. 

Vi har alltid hatt et fantastisk sexliv, men opplever at det har dabbet av veldig etter jeg ble gravid. 

Som oftest fra før av er det jeg som har tatt initiativ, men det har aldri plaget meg da han alltid har vært på og med fra første sekund. Han har ikke direkte avvist meg men jeg når ikke igjennom lenger med flørtingen, og å ta på. I dag lagde jeg frokost, tok jeg på han i masse men det var morsommere å bladde på tvn. Til slutt så sa jeg at det her er jo ikke noe vits, så gikk jeg. Vi har ikke snakket siden, sitter bare på hvert vårt rom. 

vi krangler aldri, vi har det fantastisk, vi gjør alt sammen og deler på husarbeidet. Han er det beste jeg har i livet, kjærlig og inderlig. Men å gå fra å ha et fantastisk sexliv med masse kjærlighet til at det har dabbet helt av synes jeg er vanskelig. 

Jeg føler at det er noe galt med meg, det at kroppen min har forandret seg, har ikke vært like aktiv og sprudlende som før, at han ikke er glad i meg lenger. Jeg overtenker kanskje, men det stikker så dypt. 

hjelp…

"Alt er bare så fantastisk" 😂🙈

Høres ikke ut som at dere evner å kommunisere sammen. Det kommer isåfall til å bli drepen på forholdet deres i det lange løp ☺️. I et parforhold så snakker man sammen om alt, man holder ikke på som dere to. 

Anonymkode: 3bccc...86c

• Liker 1
Skrevet

Du må rett og slett snakke med ham, men prøv å unngå tårer/konfrontasjon. Noen menn mister helt lysten når partner er gravid, og de kan ikke noe for det, selv om partner blir såret. Det blir vanligvis bedre etter graviditeten. Men vær obs på at baby/småbarn ikke akkurat gjør underverker for sexlivet heller. Det kommer ofte i andre rekke i en hektisk periode av livet som også kommer med mange kroppslige endringer. 

Anonymkode: 9fb4f...1b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Alt er bare så fantastisk" 😂🙈

Høres ikke ut som at dere evner å kommunisere sammen. Det kommer isåfall til å bli drepen på forholdet deres i det lange løp ☺️. I et parforhold så snakker man sammen om alt, man holder ikke på som dere to. 

Anonymkode: 3bccc...86c

Vi holder absolutt ikke på sånn, derfor føles det nok litt ekstra tungt når det skjer for vi er ikke vant til det.
Vi snakker om absolutt alt, vi kan gråte og le, ingen i verden er en bedre klippe en han. 

Men akkurat det her ble litt sårt for meg og jeg har behov for råd før jeg snakker med han om det. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...