Gå til innhold

Sier du ifra til mannen hvis han ser sjuskete ut? Altså ustelt skjegg, rotete hår t-skjorte vrang, osv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er direkte, klar og tydelig. Typ: 

”Jeg synes at du skal trimme skjegget ditt litt, det blir fint”

” Skal jeg bestille en frisørtime til deg, det ser ut som det trengs litt klipping?”

” Skal jeg booke en botoxtime til deg hos ….”

Anonymkode: 270c6...cb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det hadde vært aktuelt siden jeg ikke blir dradd mot sånne typer 

Anonymkode: 55271...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal jeg booke en botoxtime til deg hos …

Hæ? 

Mja, jeg tar på eks skjegg og flirer litt. Så sa min eks samboer selv, "ja, skulle fått barbert det." Er noe på vranga eller. Bakfrem, så spør jeg om han hadde en travel start på dagen 😬

Ikke direkte, men de jeg har hatt seriøst forhold med, har somregel tatt hintet. Han ene ordna sånn selv, før jeg rakk og reagere. 

Og alle har ordna time hos frisør og sånn selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ifra ja. Hvis han har noe mat mellom tenna, hull i sokkene, skjorta på vranga. Ikke alltid menn bryr seg like mye om disse tingene som vi gjør da

Men må selv klippe ørehåra hans, for de ser han jo ikke selv😂

Men å kreve at de skal ta botox?? 

Anonymkode: 6982b...c45

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men ikke på den måten du skriver. Det er nedbrytende og respektløst.

Er han sjuskete på håret så retter jeg litt på det når jeg kysser han hadet når han skal ut døren og sier "Sånn! Det stod litt opp, nå er det bra 😊"

Hvis han går i shabby klær pleier jeg ikke legge meg opp i det med mindre han skal noe spesielt, da kan jeg si "Kanskje ta på en annen bukse som ser litt mer ordentlig ut? Husk at du skal på intervju nå og ikke butikken :)"

Har han fått langt hår sier jeg "Oi! Nå begynner du å få langt hår!" så får det være opp til han om han følger opp den kommentaren med "Ja, burde jeg klippe meg?" eller ikke. Jeg kan ikke bestemme over han men komme med veiledning.

Anonymkode: 6d3d5...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han skal noe spessielt: ja. 

Om han ikke skal noe spessielt: nei. 

Men han er en voksen mann og passer godt på seg selv. Jeg klipper håret hans en gang i måneden. Han tar selv skjegget. Jeg hjelper han å sier ifra om øyebrynene vokser villt, men han er nærsynt og ser det ikke uten briller. Er ikke viljen det går på. 

Botox er uansett uaktuellt for oss begge. 

Anonymkode: a079e...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... Har ikke opplevd noe sånn.. Men jeg har kommentert hvertfall skjeggvekst på snap. Altså.. de må bare gjøre som de vil, men.. Det går hvertfall an å holde det velstelt. Tviler på at det er mine utsagn som gjorde at hvertfall to stk nylig korta ned skjegg og hår veldig. De ble flotte. Er flere menn som sparer og lar det gro om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. eksemplene dine hadde ikke forekommet her, men jeg sier i fra om han har tatt på seg klær på vrangen, fikser litt på genseren om den sitter skjevt, sier ifra om hår som kommer ut av nesa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er direkte, klar og tydelig. Typ: 

”Jeg synes at du skal trimme skjegget ditt litt, det blir fint”

” Skal jeg bestille en frisørtime til deg, det ser ut som det trengs litt klipping?”

” Skal jeg booke en botoxtime til deg hos ….”

Anonymkode: 270c6...cb0

Wtf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, når jeg leser eksemplene dine.

Men jeg kan si at det mulig er på tide med en frisørtime, at t-skjorten mulig er litt sliten etter for mange vask, at buksa trenger et belte, tilbyr meg å klippe/barbere nakken, og slikt. 

Anonymkode: 25c4e...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på meg selv som overfladisk, men hadde nok ikke blitt sammen med en som var ustelt annet enn på vei til badet om morgenen.

Anonymkode: d5e99...8f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe som kan fikses kjapt, som feks skjegg, øyenbryn, litt skitne klær etc. Ville aldri foreslått botox eller lignende, og hadde min partner foreslått det for meg hadde jeg nok sett annerledes på han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboer sier ikke et ord, men hvis vi tar turen innom svigers på en kopp kaffe så tar det ikke mer enn 2,2 sekunder før jeg hører hun trekker pusten og da kommer det som perler på en snor. 

Går du virkelig med hull i ola buksa? 

Hvorfor har du ikke barbert deg! 

Hun mener det, av hele sitt hjerte. Ikke vondt ment, men hun liker ikke at folk er sluskete. 

Anonymkode: dd679...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Sier i fra om hår eller skjeggvekst blir for langt. Sier i grunn fra om det meste 😅 Også om magen blir for stor 🫣

Anonymkode: caa9b...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker min manns lange hår, elsker det ustelte skjegget, men og når det er nybarbert.

han har en fysisk jobb, å arbeidstøyet er stortsett skitent, hjemme driver han også med ting som krever arbeidstøy, og det er slik jeg liker han. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har t-skjorta på vranga spør jeg om han har kledd på seg selv i dag. Pleier å ta hintet.

Ellers barberer han seg ca annenhver dag uten at jeg trenger å si noe, men det hender at jeg minner han på å bestille frisørtime hvis vi skal noe spesielt.

Anonymkode: bc208...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...