AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Kan hvem som helst søke lån i Husbanken? Er det «lettere» å få lån der enn i vanlige banker? Og startlån er for spesielt vanskeligstilte? Håper noen kan oppklare dette for meg Jeg og samboeren min er 35 og 40 år og har i mange runder vært ute av arbeidslivet og mange år med Aap og diverse behandling. Vi har heldigvis sluppet å bli uføre, men står nå ganske på bar bakke fordi vi ikke eier noe og ikke har klart å spare opp noe særlig egenkapital av betydning. Vi er begge to så smått tilbake til arbeidslivet nå Ingen gjeld, ingen barn eller bil. Anonymkode: f9aaa...8a3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Startlån er for vanskeligstilte og gis av kommunene. Husbanken har vel også lån for grønn bolig og byggelån osv. Dere er ikke i målgruppen for startlån. Anonymkode: df338...246
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ingen gjeld, ingen barn eller bil. Dere er ikke i målgruppen siden dere ikke har barn. MEN dere kan likevel søke, noen kommuner tolker reglene annerledes. Anonymkode: 5c683...1ef
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 Men lite sannsynlig uten fast inntekt... Anonymkode: 46c45...9db
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 Hvis dere nå har fast inntekt, vil en bank kunne se på det, men er dere på AAP ennå er det utelukket. AAP er ikke fast inntekt, kun midlertidig, og bankene godtar SOM REGEL ikke det da. Anonymkode: ae82e...b75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå