AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Er separert og nå skal vi skilles. Jeg går på AAP og ender antageligvis på ufør. Han har jobb og bor i huset vi bodde i sammen. Han kjøpte gården og huset fra faren sin mens vi var samboere, jeg står ikke som eier. Jeg står heller ikke som eier på bilene, selvom jeg betalte for to av dem. Men han har sagt at jeg skal få den ene. Jeg tok med meg noen av møblene når jeg flyttet, men han har mesteparten av tingene vi hadde sammen. Han ga meg litt penger for å kjøpe litt ting, resten har jeg betalt selv og fått støtte fra NAV. Jeg burde nok få advokathjelp for å for å finne ut hva jeg har krav på. Men vet ikke hvordan jeg skal få råd til det. Aner heller ikke hva det koster. Er det noen som har noen råd til meg? Anonymkode: 7d321...450
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Sjekk hva innboforsikringa dekker. Er du fagforeningsmedlem har mange der noe gratis juridisk bistand. Jurk/jusbuss kan også hjelpe Anonymkode: 8fb5a...9bf 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 Hva du har krav på? Ingenting. Eller har du vært hjemmeværende og muliggjort at han har tjent mye penger? Anonymkode: 48a72...6b9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #4 Skrevet 26. februar 2023 Snakk med en advokat. Noe har du krav på med mindre dere har skrevet en avtale som sier noe annet. Anonymkode: 64caa...721 1
Hareena Skrevet 26. februar 2023 #5 Skrevet 26. februar 2023 Anbefaler deg å søke råd hos JURK, juridisk rådgivning for kvinner - det er gratis. https://foreninger.uio.no/jurk/ 2 1
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 26. februar 2023 #6 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det noen som har noen råd til meg? Anonymkode: 7d321...450 1. Hvis dere kan samarbeide, gjør det. Samarbeide i denne sammenhengen betyr "ingen av dere blir vil bli fornøyde". 2. Jeg betalte ca. 25 000 for advokat for noen år siden. De mest bortkastede pengene jeg har kastet bort noensinne. 3. Prøv å se noen år fram i tiden i stedet for å henge deg opp i detaljene her og nå. Kom deg igjennom det med tanke på at du skal leve med deg selv når du ser tilbake. Det er bare penger. Det blir bedre. Det blir veldig mye bedre.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #7 Skrevet 26. februar 2023 Du har jo bodd gratis, så du bør ikke kreve spesielt mye. Anonymkode: 100e3...aca
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #8 Skrevet 26. februar 2023 Betalte du leie for å bo hos han eller bodde du gratis? Anonymkode: 698ad...900
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #9 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva du har krav på? Ingenting. Eller har du vært hjemmeværende og muliggjort at han har tjent mye penger? Anonymkode: 48a72...6b9 Du mener at jeg ikke har krav på noe etter flere års ekteskap? Jeg jobbet før jeg ble syk og jeg har tatt meg av barna og hjulpet til på gården T. S. Anonymkode: 7d321...450 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #10 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du har jo bodd gratis, så du bør ikke kreve spesielt mye. Anonymkode: 100e3...aca Jeg kjøpte mat, klær, bil, bensin, betalte strøm, kjøpte maling, gulv og pusset opp AnonymBruker skrev (16 timer siden): Betalte du leie for å bo hos han eller bodde du gratis? Anonymkode: 698ad...900 Betalte ikke leie nei. Det var jo "våres hus". Vi hadde ikke mine og dine penger. Trengte han penger for å betale noe så overførte jeg til han og omvendt T. S. Anonymkode: 7d321...450
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #11 Skrevet 27. februar 2023 Vikarsykepleier skrev (16 timer siden): 1. Hvis dere kan samarbeide, gjør det. Samarbeide i denne sammenhengen betyr "ingen av dere blir vil bli fornøyde". 2. Jeg betalte ca. 25 000 for advokat for noen år siden. De mest bortkastede pengene jeg har kastet bort noensinne. 3. Prøv å se noen år fram i tiden i stedet for å henge deg opp i detaljene her og nå. Kom deg igjennom det med tanke på at du skal leve med deg selv når du ser tilbake. Det er bare penger. Det blir bedre. Det blir veldig mye bedre. Skjønner hva du mener, men å stå på bar bakke mens han beholder alt selvom jeg har krav på noe er jo bare dumt. Anonymkode: 7d321...450
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #12 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner hva du mener, men å stå på bar bakke mens han beholder alt selvom jeg har krav på noe er jo bare dumt. Anonymkode: 7d321...450 Du bør be om en rådgivende time hos advokat. Anonymkode: 64caa...721 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #13 Skrevet 27. februar 2023 Du må ha advokat, dette høres veldig rotete ut. Du kan ikke få hjelp til dette her inne. Håper det ordner seg og at du kommer ut av det med noe i hvert fall ❤️ Anonymkode: 65735...7a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå