Gå til innhold

Kjæresten husker ikke hvor mange barn jeg har og hvilket kjønn de er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en mann og har fire voksne barn. Han husker ikke hvor mange voksne barn jeg har, hvilket kjønn de er eller hva de heter. Jeg har snakket om dem. Vi har vært sammen i nesten et år. Han sier det ikke er så alvorlig at han trenger å huske sånt enda, men har sagt vi har et seriøst forhold. Han sier han er litt glemsk, men er flyveleder (kan vel ikke være helt ute på tur kognitivt da?). Hva bør jeg trekke ut av dette?

Anonymkode: e6293...283

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er ikke glemsk hvis han jobber som flyveleder. 

Men det kan godt hende at han ikke gidder å huske fordi forholdet ikke er så seriøst i hans øyne.

• Liker 8
Skrevet

Jeg himlet så hardt med øynene at jeg så bakhodet mitt.. fra innsiden.

Han bryr seg ikke. 

Anonymkode: 17e50...510

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet

At han ikke prioriterer å bli så veldig kjent med barna dine siden de er voksne og lever sine liv. 
Han liker deg og er fornøyd med det. 
Barna har vel en far, og kjæresten din tenker sikkert at de blir ivaretatt av sin far istedenfor at han må inn og ha en mere bestemt rolle? 
Hva krever du for å være fornøyd ? 

Anonymkode: 95196...3b9

• Liker 5
Skrevet

Hvis han ikke har møtt dem, er det kanskje ikke så lett å huske. 

Anonymkode: 4bb8f...fef

• Liker 4
Skrevet

Det er jo veldig spesielt å ikke engang huske hvor mange barn du har, eller hvilket kjønn de er. Dette husker jeg til og med om barna til kollegaene mine 😬

Anonymkode: a3ec5...95f

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Han bryr seg ikke nok.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At han ikke prioriterer å bli så veldig kjent med barna dine siden de er voksne og lever sine liv. 
Han liker deg og er fornøyd med det. 
Barna har vel en far, og kjæresten din tenker sikkert at de blir ivaretatt av sin far istedenfor at han må inn og ha en mere bestemt rolle? 
Hva krever du for å være fornøyd ? 

Tuller du? Barn er nærmeste familie. Kjærester blir med hjem for å hilse på mor og far, tanter og onkler eller introduseres for venner. Barn er like nære som disse, og det er kutyme i vårt vestlige samfunn at kjærestepar hilser på og relaterer til signifikante andre i hverandres liv når der er seriøst.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Han gir faen  i deg. Du burde gjøre det samme.

Anonymkode: 68b00...ec2

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Menn er vel generelt ikke så fokusert på sosiale detaljer som damer er. Og flygeledere er jo drillet til å hyperfokusere på tekniske ting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tuller du? Barn er nærmeste familie. Kjærester blir med hjem for å hilse på mor og far, tanter og onkler eller introduseres for venner. Barn er like nære som disse, og det er kutyme i vårt vestlige samfunn at kjærestepar hilser på og relaterer til signifikante andre i hverandres liv når der er seriøst.

Ja, har du noe bedre svar på hvorfor han ikke bryr seg? 
Det hjelper ikke hva du forventer og krever når han ikke er typen til å innfri dine ønsker. 
Samme som noen par ikke ønsker å bo sammen pga de har hvert sitt bosted og ikke kan tenke seg å flytte sammen og inngå  økonomiske forpliktelser igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han gir faen  i deg. Du burde gjøre det samme.

Anonymkode: 68b00...ec2

Hvorfor skal ts gi faen i seg selv?

Anonymkode: cdf61...c25

• Liker 1
Skrevet

Han er muligens kjæresten din, men du er ikke hans kjæreste. 
Det er kanskje flere bjeller som ringer, hvis du tenker etter? 

• Liker 4
Skrevet

Husker han hva du heter? 

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke helt problemet med mindre dere treffer barna dine iblant. Men det er uansett tidlig i forholdet til å kreve at han skal bry seg og huske det. Jobben kan ikke sammenlignes med, det er noe han sannsynligvis liker godt og har drevet på med i mange år.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

I can top that! 😁 

Min venninne datet en mann som glemte hvor hun kom fra. Hun var fra Tsjekkia og han begynte plutselig å presentere henne med: "Hun er fra Kroatia". Hyggelig 😀

Anonymkode: 868f6...7cb

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Har han møtt de? Hvor ofte treffes dere? Kaller han deg ved navn eller kjælenavn? Hvor ofte snakker du om de til han? 

Skrevet
svartkatt skrev (4 minutter siden):

Ser ikke helt problemet med mindre dere treffer barna dine iblant. Men det er uansett tidlig i forholdet til å kreve at han skal bry seg og huske det. Jobben kan ikke sammenlignes med, det er noe han sannsynligvis liker godt og har drevet på med i mange år.

De er godt voksne og har vært sammen i ett år, det er ikke tidlig i forholdet. Hvor mange år skal man være sammen for å bli seriøse nok til å vite om eller bry seg om hverandres barn (nærmeste) da? 😬 Høres ut som om ts dessverre kaster bort tiden sin på en useriøs fyr. 

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke alle som har like lett for å huske navn. Husker jeg datet en fyr med 4 brødre, var skikkelig vanskelig å huske navnene før jeg møtte dem. I tillegg var det ei død søster,  ei stesøster, pluss ei kusine med rolle som ei søster. Lærte alt til slutt, men tok meg mer en ett år. Jeg er bedre på ansikter enn navn. 

• Liker 2
Skrevet

Enten bryr han seg ikke, eller så er det en hersketeknikk for å gi deg inntrykk av at de eller du er så lite viktige for ham at han ikke husker det.

Det er jo veldig merkelig uansett, han må vel ha møtt dem noen ganger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...