Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet inn med kjæresten. Tok en flyttedag og en feriedag. Fikk flyttet alt mitt, hjem til han. Prøvde komme oss litt på plass to helger etterpå. Men enda står vi midt i kaos. Alt er ugreit, kaos og esker over alt. Vi har gjort dette helt feil innser vi. 

Jeg lurer på å spørre om å flexe eller bruke noen feriedager til.. Er det sært? 

Hvor mye fri har du pleid å ta ifm flytting? 

Anonymkode: 5ecaa...e7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er to voksne og to barn under 10 år, pluss en katt. Vi legger av to dager til pakking, en dag til flytting (kjøring 8 timer og få pappeskene i hus) og en dag til å få ut det viktigste. Deretter har alle ansvaret for å ta en eske hver dag. Det er kaos i ca 2 uker, så blir det bedre på tredje uka. 

Anonymkode: 901a7...e64

• Liker 1
Skrevet

Har hittil klart meg med en ekstra dag, tatt den i forbindelse med helg. Lever i småkaos og esker et par uker etter, men det går greit

• Liker 1
Skrevet

Tok en helg å få pakket ut alt + en flyttedag. Men jeg er slik skrudd sammen at jeg MÅ få ting i orden umiddelbart. Sist endte det med at jeg bar på meg en betennelse 🫤

Anonymkode: 6dcc8...4bb

Skrevet

Jeg er alene med et barn, brukte to dager (dagtid, kveldstid måtte jeg være med barnet) på å flytte alt. Brukte deretter lørdag og søndag på å få alt ut av pappesker og på plass. Jeg klarer ikke å ha rot rundt meg, så satt ikke i ro den helgen. Sov, men ellers null hvile.

Anonymkode: aaff0...bd1

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt feriedagene mine på å flytte. Det er da en del timer igjen av dagen etter arbeidsdagen. Hvis dere bruker 4 timer to kvelder er det jo samme som å bruke en arbeidsdag...

Anonymkode: 305d1...4fb

• Liker 2
Skrevet

Vi brukte en flyttedag hver, men ellers gikk alle ettermiddager, kvelder og helger med til nedpakking på forhånd og utpakking etterpå i ganske lang tid både før og etter. Jeg synes det ble et energisluk fordi det tok for lang tid. 

Har dere fleksitid å ta av; ta et par dager slik at dere blir ferdig. Bruk en ettermiddag på å planlegge først, så dere får en god flyt i det. 

Anonymkode: 2696f...b94

Skrevet

Sist jeg flytta tok vi alt på en dag 😅 var 5 voksne da, pluss to menn til å bære. Kjørte 3 flyttelas, 1,5 time unna. Var bare bøker og småtteri igjen etter den dagen. Var eiendelene til 3 barn pluss en voksen

Anonymkode: b0661...a56

Skrevet

Når vi flyttet fra leilighet til hus gjorde vi det en helg. Pakket deretter ut rom for rom. Det tar tid men jeg hadde ikke kastet bort feriedager på det.

Anonymkode: bb117...852

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker feriedager og avspasering på dager jeg trenger det, uavhengig av hvorfor.

Jeg oppgir ikke årsak til ønske om fri heller, med mindre jeg og sjefen har snakket om reiser/ferieturer.

Anonymkode: dba1a...432

• Liker 1
Skrevet

Vi brukte 1 flyttedag. Da kom flyttefolk tidlig på morgenen, og de er jo raske. Så brukte vi helga på å få istand det vi trengte for å ha et funksjonelt hjem til mandagen. 

Så brukte vi kveldene etter jobb på å få alt på stell. Noen rom gikk fort, da det bare var å pakke ut. Andre rom skulle vi male eller pusse opp og de tok litt lenger tid.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...