Gå til innhold

Trusler fra gjengmedlem i barneselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden om redaksjonsleder som er gift med en kriminell, hvor det kom frem at gjengmedlemmer dukket opp under et barneselskap og truet faren og familien. 

Hvordan hadde dere som foreldre reagert. Ville dere sendt barna på besøk hos dem igjen eller ikke? 

Anonymkode: d9e67...727

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke svaret på dette åpenbart? 

Hvis barnet ditt så far denge mor, ville du sendt barnet dit igjen? 

Hvis barnet ditt så mor snorte kokain, ville du sendt barnet dit igjen? 

• Nyttig 2
Skrevet

Nei, ville absolutt ikke sendt barnet mitt dit igjen. Men jeg ville ikke "slått hånden" av barnet i den aktuelle familien, men heller invitert han/hun med oss på ting uten foreldrene.

Anonymkode: 3110e...d6d

• Liker 2
Skrevet

Nope. Det er en sak for politiet å hanskes med dem, ikke meg.
Alle barn er velkomne hit, men det er ikke alle steder jeg lar kidsa bli igjen uten oss.
Jeg påfører ikke mine barn traumer, og setter ikke deres liv og helse i fare.

• Liker 2
Skrevet

Ts her. 

En rask Google på mannen viser jo at han har en fortid. Og andre foreldre syns tydeligvis det er ok å sende barna deres hjem til de. 

Derfor jeg opprettet denne tråden for å høre om andre foreldre og deres tanker om denne saken. 

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke sendt barna mine ditt. Er ikke så raus at jeg hadde tatt i mot deres barn heller, om foreldrene ikke kan oppføre seg. Det er selvfølgelig ikke barnas feil, men det er ikke alle mennesker jeg ønsker å ha nært på. Blir jeg truet, så trekker jeg meg unna. 

Men jeg ser ingen grunn til å fortelle andre om dette eller få andre med på min avgjørelse. De får ta sine egne valg. Jeg vet om en i klassen til mitt barn, hvor far er tatt for å ha en diger hasjplantasje. Vi takker nei til bursdagsinvitasjoner og andre invitasjoner hjem til dem, da far er ute igjen og tilsynelatende driver på som før. Hva andre velger, får være opp til dem. Men dette er ikke en familie vi ønsker å ha nær. På grunn av dårlig oppførsel, inviterer vi ikke deres barn hit. Vi har forsøkt, det ble ikke hyggelig. 

Anonymkode: e1aed...9ce

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Inspirert av tråden om redaksjonsleder som er gift med en kriminell, hvor det kom frem at gjengmedlemmer dukket opp under et barneselskap og truet faren og familien. 

Hvordan hadde dere som foreldre reagert. Ville dere sendt barna på besøk hos dem igjen eller ikke? 

Ville ikke sendt barna dit igjen nei. Må jo ha vært traumatiserende for barna som opplevde det. Men ville selvfølgelig ikke slått hånden av barna hans. De hadde vært velkomne hjem til oss. De skal ikke lide for foreldrenes elendige livsvalg. 

Anonymkode: ad127...516

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ts her. 

En rask Google på mannen viser jo at han har en fortid. Og andre foreldre syns tydeligvis det er ok å sende barna deres hjem til de. 

Derfor jeg opprettet denne tråden for å høre om andre foreldre og deres tanker om denne saken. 

Akkurat i den saken hvor de begge er ressursterke mennesker, hvor hun er redaksjonsleder i Dagbladet og han daglig leder i en sportsklubb så hadde jeg sendt ungene på bursdag selv om jeg kjente hans fortid. Dog kanskje ikke etter at det hadde vært en episode på døren, men da hadde deres barn vært velkommen hit så mye de ønsket. Hadde nok holdt igjen besøk i det hjemmet om jeg visste at truslene var krim- eller gjengrelatert. 

Anonymkode: 8624e...3bc

Skrevet

Barnet mitt hadde ikke vært i det bursdagsselskapet engang.

Anonymkode: 94b4b...b01

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Akkurat i den saken hvor de begge er ressursterke mennesker, hvor hun er redaksjonsleder i Dagbladet og han daglig leder i en sportsklubb så hadde jeg sendt ungene på bursdag selv om jeg kjente hans fortid. Dog kanskje ikke etter at det hadde vært en episode på døren, men da hadde deres barn vært velkommen hit så mye de ønsket. Hadde nok holdt igjen besøk i det hjemmet om jeg visste at truslene var krim- eller gjengrelatert. 

Anonymkode: 8624e...3bc

Så det at de er *ressurssterke* pga jobb gjør at du hadde sendt barna dine der? Ikke til en helsefagarbeider og en bussjåfør med samme bakgrunn? Uansett yrke virker dette paret lite ressurssterkt. 

Anonymkode: c61ac...688

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...