Gå til innhold

Hull i øret på gutt .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det noe guttene gjorde for å være kue på åttitallet?

Anonymkode: 077f3...58e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 år. Begge ørene på tatoveringsstudio. Da hadde han mast i 2 år. 

Anonymkode: 73607...198

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blodharry og/ eller litt småhomofilt. Ville sagt at hull i øret er for jenter, derfor må du vente til du er 15 år og betale for det selv. Hadde han fremdeles ønsket det da så ville det være opp til han selv. Synes de som tar hull i øret på guttene sine og lakker neglene deres bidrar til å skape et identitetsproblem hos gutter. Det er en forsømt uting i mine øyne. 

Anonymkode: 271a0...906

Håper du ikke har barn..min er 10 år og har hull i øret...lakker neglene innimellom og har langt hår.. han er verken Harry eller homofil. Han føler seg flott og det er det som betyr noe for meg. Heldigvis driter han i slike som deg som skal gå innom A4 og alle skal være like og kjedelige 

Endret av Sofakona
  • Liker 9
Skrevet

Herlighet så mange utdaterte holdninger her.. «småhomofilt» - really? skjønner hvor barn som mobber får verdiene sine fra…

Min fikk når han var 9. Han fikk tenke seg om en stund så han var forberedt på å holde det rent osv. Hadd jo aldri sagt nei om han var jente.. Eneste argument til å si nei tenker jeg er hygiene, dersom de ikke er modne nok til å ta vare på hullene og være forsiktige. 

Pappaen hans har forøvrig hull i ørene, og tok de når han var ung. Passer han kjempegodt, og han digger de selv. Straks 40 år gammel, og har aldri angret. 

Om guttungen angrer senere får han jo bare ta ut øredobbene da. På akkurat samme måte som jenter kan gjøre om de angrer…

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ville hatt samme aldersgrense som jente. Har ikke tenkt helt ut når det er enda (min er ennå baby), men rundt 10-12 år?

Anonymkode: fe5c3...faf

Skrevet

Aldri

Anonymkode: b3f08...617

• Liker 1
Skrevet

Gay

Anonymkode: 7e25d...6ec

• Liker 2
Skrevet

Min gutt tok i begge ørene da han fylte 8 år. Da hadde han hatt lyst på en stund. Søsteren tok da hun var 7 år

• Hjerte 1
Skrevet

Er han pirat eller homo?

Anonymkode: 4d076...3bc

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal han ha hull i øret? Han kommer til å angre når han ser tilbake på det om noen år.

Anonymkode: 006d9...0e8

Det er ikke en tatovering det er snakk om.

Anonymkode: cc0e7...d51

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er han pirat eller homo?

Anonymkode: 4d076...3bc

Hvorfor kan han ikke vere pirat ?🤣 det er barn du snakker om!

Anonymkode: 643c1...cd0

Skrevet

Han fikk når han var 9år. Spurt siden han var 8 år, men syns han skulle vente til han var helt sikker. Hadde hatt samme regel på en jente. Vente en stund å se om de fortsatt ville hatt. 

Anonymkode: 2ab92...13c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Blodharry og/ eller litt småhomofilt. Ville sagt at hull i øret er for jenter, derfor må du vente til du er 15 år og betale for det selv. Hadde han fremdeles ønsket det da så ville det være opp til han selv. Synes de som tar hull i øret på guttene sine og lakker neglene deres bidrar til å skape et identitetsproblem hos gutter. Det er en forsømt uting i mine øyne. 

Anonymkode: 271a0...906

😂😂

Anonymkode: b63ff...453

Skrevet

Samme regel for alle, 12 år

Anonymkode: b63ff...453

Skrevet

Husker ikke alderen, men han måtte vente til han nådde aldersgrensen på det lokale piercingstudioet.

Anonymkode: e9493...940

• Liker 1
Skrevet
Heyyah skrev (3 timer siden):

Herlighet så mange utdaterte holdninger her.. «småhomofilt» - really? skjønner hvor barn som mobber får verdiene sine fra…

Min fikk når han var 9. Han fikk tenke seg om en stund så han var forberedt på å holde det rent osv. Hadd jo aldri sagt nei om han var jente.. Eneste argument til å si nei tenker jeg er hygiene, dersom de ikke er modne nok til å ta vare på hullene og være forsiktige. 

Pappaen hans har forøvrig hull i ørene, og tok de når han var ung. Passer han kjempegodt, og han digger de selv. Straks 40 år gammel, og har aldri angret. 

Om guttungen angrer senere får han jo bare ta ut øredobbene da. På akkurat samme måte som jenter kan gjøre om de angrer…

Nå var jo ring i venstre øret, står det i tråden her, et tegn på at en er homofil og hvorfor ikke fortsette med det. Hvorfor må hetrofile ta fra homokulturen særpreg?

I det andre øret var det vel for å bli hentet opp fra havet om en var dykker. 

Når det er sagt så bryr jeg meg igrunnen lite bortsett fra at de må stelle det selv i etableringsfasen.

Skrevet
Flintis skrev (1 time siden):

Nå var jo ring i venstre øret, står det i tråden her, et tegn på at en er homofil og hvorfor ikke fortsette med det. Hvorfor må hetrofile ta fra homokulturen særpreg?

I det andre øret var det vel for å bli hentet opp fra havet om en var dykker. 

Når det er sagt så bryr jeg meg igrunnen lite bortsett fra at de må stelle det selv i etableringsfasen.

Det er ikke det eneste som står i denne tråden nei… F.eks. #16… «småhomofilt».. «hull i øret er for jenter»… «de som har hull i øret på guttene sine og lakker neglene deres bidrar til å skape et identitetsproblem hos gutter». Og flere «gay»- og «homo»-kommentarer uten noen videre forklaring nedover tråden.

At i hull i det ene øret er ensbetydende med å være homofil er jo helt utdatert. Ja, det var et uttrykk for det på den tiden homofile ikke kunne uttrykke sin legning direkte. Men for noen tiår siden var det også populært i hippie- og gangstermiljøene. Etterhvert også i punk rock-miljøet. Når Georg Michael piercet begge ørene ble det trendy i en periode.. Så fordi dette har vært «greia» i tidligere epoker, så skal ikke dagens gutter få ha hull i øret? Er guttene våre homofile hippier som elsker punk rock om de har hull i øret? 

Trendene endrer seg, og fordi mange gutter i 2023 syns det er kult med hull i øret er jo sånne kommentarer helt tullete… Guttene nå vil gjerne ha langt hår, permanent-frisyrer og rosa og lilla klær også. Det har vel aldri vært opp til de voksne å styre motene og trendene til ungdommene?

Og jeg tenker at det er nettopp foreldre som IKKE lar guttene ta hull i øret eller lakke neglene når de ønsker det, som bidrar til å skape identitetsproblemer! Da påfører de jo barna sine stereotypiske holdninger. Og barna legger jo ikke mer i disse ønskene enn at det er kult eller fint… Og skulle det nå være sånn at ønsket kommer pga. legning eller andre ting, så må jo det være greit! Skal vi påføre barna skam bare fordi de tenker annerledes rundt dette enn tidligere generasjoner?

Nei Guri meg.. jeg blir skremt av hvilke holdninger og tankesett mange mennesker har.. Påstår ikke at du har det altså, men svarer deg basert på kommentaren din til meg.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Når lar dere gutter ta hull i ørene? Har en som maser 🙈

Anonymkode: 643c1...cd0

Når han ønsker det og er inneforstått om at det kan være vondt. Har selv hatt hull i øret så ser ikke noe problem i at sønnen vår hadde ville hatt hull i øret. Men lurer litt, mener du at det skal være forskjell på når en gutt eller jente skal ta hull i øret/ørene? Mulig jeg missforstår.

Forøvrig så synes jeg det er kult at gutter også har ring i ett øre 😄

• Hjerte 1
Skrevet
10 hours ago, Heyyah said:

At i hull i det ene øret er ensbetydende med å være homofil er jo helt utdatert. Ja, det var et uttrykk for det på den tiden homofile ikke kunne uttrykke sin legning direkte. Men for noen tiår siden var det også populært i hippie- og gangstermiljøene. Etterhvert også i punk rock-miljøet.

For 30-35 år siden da jeg var ung så hadde det jo ikke noe med å være homofil så lenge hullet vær i venste øre. Så det har vært utdatert lenge. Det var derimot kult og et statement om at man turte å være seg selv. De som reagerte mest da var enkelte jenter. Tror ikke jeg en eneste gang hørte noen gutter uttale seg negativt om det. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Gutten min har rosa sekk, lakker neglene innimellom og skal selvfølgelig få hull i ørene hvis han vil det! 

Anonymkode: 87dcc...7b4

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...