AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Er dette veldig lavt? Besvimte i dusjen i dag og har tatt blodtrykket nå som viser 98/55 og har nesten 100 i puls. Pleier ha hvilepuls på 57-58. Noen råd for å få blodtrykket opp? Vet ikke om blodtrykkapperatet er helt nøyaktig. Ble kjøpt på apotek for et par år siden til 900 kr. Har vært til lege for blodtrykksfall før uten at legen mente det var nødvendig å utrede det. Anonymkode: 35627...198
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Fant dette på google https://blodtrykk.com/verdi/98-over-55/ Anonymkode: 1e542...d05
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fant dette på google https://blodtrykk.com/verdi/98-over-55/ Anonymkode: 1e542...d05 Takk 😊 Skal lese det Anonymkode: 35627...198
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #4 Skrevet 26. februar 2023 Kommer an på størrelsen din. Jeg er liten/normalvektig og har 100/60 som er kjempefint trykk på meg ifølge min lege. For å få opp blodtrykket bør du drikke mer væske. Gjerne med salter i, som farris. Og hvis du besvimer eller er nær å besvime så bør du ligge ned og få bena høyt for å få blodet til hjernen igjen. Du har fått deg en skikkelig støkk så ikke det spor rart at pulsen din er litt høy nå. men 100 er normalt det også. Hvor ofte skjer dette siden du har vært hos legen før for dette? Du burde ta kontakt så de får registrert at du besvimer mye? Det er jo skummelt å skulle risikere å slå seg fordervet i fallet. Anonymkode: 0bd9e...192 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #5 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kommer an på størrelsen din. Jeg er liten/normalvektig og har 100/60 som er kjempefint trykk på meg ifølge min lege. For å få opp blodtrykket bør du drikke mer væske. Gjerne med salter i, som farris. Og hvis du besvimer eller er nær å besvime så bør du ligge ned og få bena høyt for å få blodet til hjernen igjen. Du har fått deg en skikkelig støkk så ikke det spor rart at pulsen din er litt høy nå. men 100 er normalt det også. Hvor ofte skjer dette siden du har vært hos legen før for dette? Du burde ta kontakt så de får registrert at du besvimer mye? Det er jo skummelt å skulle risikere å slå seg fordervet i fallet. Anonymkode: 0bd9e...192 Er ikke så ofte jeg besvimer. Men skjer ukentlig at jeg føler at jeg skal besvime. Som regel bare svartner det og jeg rekker å legge meg ned før det skjer. Men i dag ble jeg helt borte før jeg kom så langt. Falt heldigvis så langt siden jeg var på vei ned på gulvet når det skjedde. Er ikke alltid så flink til å spise og drikke jevnt. Glemte å spise noe i går kveld og hadde sen frokost i dag rett før dusjen. Så har nok med det å gjøre 😊 vil tro blodtrykket mitt var betydelig lavere enn 98/55 når jeg besvimte. Jeg fikk jo ikke målt det før etterpå når jeg følte meg bedre. Anonymkode: 35627...198
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #6 Skrevet 26. februar 2023 Mitt blodtrykk ligger jevnt på rundt det nå under graviditet, har en del fall i tillegg men blodtrykkverdien i seg selv er ikke et problem i seg selv for min del. Drikker du nok? Ofte hjelper det å få opp væskebalansen. Anonymkode: a2c32...307
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #7 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mitt blodtrykk ligger jevnt på rundt det nå under graviditet, har en del fall i tillegg men blodtrykkverdien i seg selv er ikke et problem i seg selv for min del. Drikker du nok? Ofte hjelper det å få opp væskebalansen. Anonymkode: a2c32...307 Ok 😊 er nok ikke blodtrykket i seg selv som er et problem da kanskje, men blodtrykksfallene. Vet at er vanlig for gravide å ha blodtrykksfall, men er det normalt når man ikke er gravid? 😅 Legen min virket ikke bekymret når jeg tok det opp for et par år siden. Har som regel et blodtrykk på rundt 100/60 når jeg er hos legen, og da føler meg meg ikke dårlig. Anonymkode: 35627...198
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #8 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mitt blodtrykk ligger jevnt på rundt det nå under graviditet, har en del fall i tillegg men blodtrykkverdien i seg selv er ikke et problem i seg selv for min del. Drikker du nok? Ofte hjelper det å få opp væskebalansen. Anonymkode: a2c32...307 Er ikke alltid like flink til å drikke nei. Drikker som regel bare når jeg spiser. Så hvis jeg glemmer å spise så glemmer jeg ofte å drikke også 🙈 Anonymkode: 35627...198
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #9 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke alltid like flink til å drikke nei. Drikker som regel bare når jeg spiser. Så hvis jeg glemmer å spise så glemmer jeg ofte å drikke også 🙈 Anonymkode: 35627...198 Isåfall er det jo ikke så rart at du får rart blodtrykk 🙃 så da ville jeg startet der. Jeg har fått noen runder væskebehandling under graviditeten nå og det hjelper alltid på blodtrykket. Kroppen må jo ha noe å lage trykk av, og blod består jo stort sett av væske 😊 Anonymkode: a2c32...307 1
Purple_Pixiedust Skrevet 26. februar 2023 #10 Skrevet 26. februar 2023 Det er vanlig blodtrykk for meg. Jeg slet med ortostatisk hypotensjon tidligere. Da var jeg tynnere og kroppen min sliten. Nå har jeg ikke der lenger.
snillochsøt Skrevet 26. februar 2023 #11 Skrevet 26. februar 2023 Når du besvimer i dusjen har du jo et problem, og hvis det var blodtrykket som var årsak i det, så var det nok betydelig lavere da du svimte av, men det kommer seg jo fort igjen, spesielt når man får litt adrenalinrush etter du har smelt i bakken. Så da får du liksom ikke fanget opp hvor lavt det evnt var da du besvimte.
tussi680 Skrevet 26. februar 2023 #12 Skrevet 26. februar 2023 Sjekk det ut hos legen, det hørtes veldig lavt ut. Normalt ligger det sånn gj.snittlig på 120/80. Har ei venninne som har lavt blodtrykk, ho har endel vondt i hodet pga det. Sjekk det ut før det skjer igjen.
kaffegirl Skrevet 26. februar 2023 #13 Skrevet 26. februar 2023 Sliter også med lavt blodtrykk. Ofte nede i typ 80/50, og sliter også med svimmelhet og til tider besvimelse. Det som er dumt er at det ikke finnes noen medisiner for å heve blodtrykket, sånn som det finnes for å senke det. Eneste rådet jeg har fått er å innta mer salt og lakris, i tillegg til å øke vekten / redusere undervekt (men lettere sagt enn gjort..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå