AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #21 Skrevet 2. mars 2023 Dere som får 1,6 det er jo ingenting å kjøpe en leilighet for. Anonymkode: 0114c...b30
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #22 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere som får 1,6 det er jo ingenting å kjøpe en leilighet for. Anonymkode: 0114c...b30 ja det hørtes ut som en dråpe i havet en sum man ikke får brukt til noe fornuftig i dette landet hvis en skal finne et sted å bo. Anonymkode: 46112...b85
Diry72 Skrevet 2. mars 2023 #23 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Til trådstarter, du har krav på å få startlån. Så lenge du er verge for en funksjonshemmed så har du krav på det. Så du skal anke. Få en legeerklæring og eventuelt dokumentasjon fra PPT hvis de har vært involvert. Er det noen mulighet for å komme inn under eie til leie? 1.6 i Oslo er en vits, da kan man likegodt gi avslag. Endret 2. mars 2023 av Diry72 Ekstra info
Grønt blad Skrevet 2. mars 2023 #24 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 26.2.2023 den 13.13): Du er frisk, der er du veldig heldig. Du kan faktisk studere, og få deg en enda bedre betalt jobb om du ønsker mer lønn. Jeg har også barn med spesielt behov og er alene med han 50%. Jeg jobber 100% i fast stilling, og jobber ekstra om kveldene for å tjene mer. Jeg er frisk ( men har adhd diagnose) Fikk avslag i DNB men ikke i sparebanken, så du burde prøve i flere banker og se hva du kan få i lån. Har du barnet helt alene? Anonymkode: c8ade...979 Det er så utrolig arrogant å si at man bare kan studere eller bytte til en bedre betalt jobb. Ikke alle har kapasitet til å studere ved siden av alt annet (om TS i det hele tatt har studiekompetanse). Og det er ikke alltid så greit å bare bytte til en bedre betalt jobb. Det er mange som har nok med å komme seg gjennom hverdagen slik den er, og som ikke har kapasitet til noe mer selv om de er arbeidsføre. 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #25 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): ja det hørtes ut som en dråpe i havet en sum man ikke får brukt til noe fornuftig i dette landet hvis en skal finne et sted å bo. Anonymkode: 46112...b85 Virkelig ikke. Hva finner man for 1,6? Bedre å leie da. Anonymkode: 0114c...b30
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #26 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Virkelig ikke. Hva finner man for 1,6? Bedre å leie da. Anonymkode: 0114c...b30 Det kommer jo an på hvor i landet man bor. Her jeg bor får du en grei 3-roms i forholdsvis ny firemannsbolig til den summen, og har penger igjen til litt maling og nye møbler. Anonymkode: efbb5...925
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #27 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kommer jo an på hvor i landet man bor. Her jeg bor får du en grei 3-roms i forholdsvis ny firemannsbolig til den summen, og har penger igjen til litt maling og nye møbler. Anonymkode: efbb5...925 Ikke i oslo. Anonymkode: 0114c...b30
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #28 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 26.2.2023 den 12.47): En venninne av meg har 2 barn, hun er uføretrygdet og går hjemme. Har mye forbrukslån som hun har tatt opp i forbindelse med ferier og annen kos. Hun unner seg frisør, ferier, besøk i hudpleie-salong. Jeg jobber 100% har ett barn med spesielle behov. Har gjeld som har komt av tap etter salg av hus med x. Hun har noen flere tusen inn i mnd en meg, men mye høyere forbruk. Jeg får avslag i vanlig bank pga gjelden, men får avslag i husbanken for at jeg er ikke varig vanskelig-stilt. Leieprisene er skyhøye, strøm-prisene er også det. Har søkt om kommunal-leiebolig men får avslag for jeg er ikke i målgruppen. Anonymkode: be5d6...91c Du er bitter på noen som er syk på fast basis, som ellers fikk et vedtak avgjort av en tredjepart? Hva er det med sånne som deg? Forbruk er bra. Det øker hennes livskvalitet, samtidig som hun smører økonomien i Norge ved å øke omsetningen i butikkene. Det er en grunn til at Norge liker at pengene man får fra staten helst skal igjen resirkuleres og brukes igjen i Norge - til siste krone. Du er for øvrig kvalifisert til å få lån i kommunen, så igjen. Det er ikke venninna di sin skyld. Det er idiot-faenskapet som kom med vedtaket der du ble avslått. Mens samtidig gjort av en annen kvinne, som jobber i kommunen. Så da bør du lære deg hvor du skal rette bitterheten mot. Venninna di har ikke noe skyld i det. Anonymkode: 70a2e...bfd 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #29 Skrevet 2. mars 2023 Sorry, men du er en sykt dårlig venn. Hvis du er bitter for at ting ordner seg for veninnen din, og du ikke evner å unne henne det. Skille mellom hva som er ditt og hennes er du en ræva venn. Jeg har hatt noen slike venner som deg. Som begynner å baksnakke meg osv de få gangene noe har falt på plass for min del også. Også når det ordner seg for dem selv, da kommer de for at jeg skal være glad på deres vegne. Ta deg sammen eller kutt henne ut før du forgifter henne med din bitterhet. Kanskje du heller skulle prøve litt hardere å ordne ditt eget. Selvfølgelig klager du på avslaget. Du begrunner det med varig sykt barn som trenger stabilitet og tilpasning i hjemmet og evnt hva det måtte være. Om det så er at ungen blir urolig ved flytting osv. Du lan iallefall ikke sitte å tove dine hender og klage på egen situasjon. Hun vennen din høres foresten ut som en god venn, som både unner deg et hjem, og ønsker å hjelpe deg der hun kan. Kanskje du heller skal prøve det, fremfor å klage på hennes lykke. Maken til smålighet Anonymkode: e7b98...157 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #30 Skrevet 2. mars 2023 Diry72 skrev (1 time siden): Til trådstarter, du har krav på å få startlån. Så lenge du er verge for en funksjonshemmed så har du krav på det. Så du skal anke. Få en legeerklæring og eventuelt dokumentasjon fra PPT hvis de har vært involvert. Er det noen mulighet for å komme inn under eie til leie? 1.6 i Oslo er en vits, da kan man likegodt gi avslag. Krav? Man har ikke krav på noen ting. Man kan søke, men sjansen er alltid der for at man får avslag, uansett diagnose eller bosituasjon. Man kan ikke kreve noe som helst. Anonymkode: a1f64...550 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #31 Skrevet 2. mars 2023 Bitterhet og misunnelse er viktige følelser på den måten at de forteller oss hva vi ønsker oss. Ikke noe du trenger å skamme deg over. Du ønsker deg økonomisk trygghet. Helt normalt. Men sannheten er også at det erikke venninnen din som står i veien for at du får det. Så energien er bortkastet der. Men la deg selv føle. Og la det motivere deg. Du ønsker det hun har (noen av delen), ta deretter de stegene du kan for å komme dit. Anonymkode: 741c8...294 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #32 Skrevet 3. mars 2023 Jeg skjønner godt at ts kan synes dette er bittert. Hun virker å være i en tøff og vanskelig situasjon selv, med krevende barn, aleneforelderstatus, dårlig økonomi, helseutfordringer som gjør det vanskelig å ta tak i egen situasjon. Så er det venninna som ikke trenger å legge inn 8 timer med jobb på toppen, og som har mer penger inn og en mer sløsete livsstil. Kanskje er det ikke så store forskjellene på helse og kapasitet hos de to damene, men den ene må jobbe for mindre mens den andre ikke trenger det. Håper du finner en løsning, TS! Anonymkode: b3ba6...b09 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #33 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 26.2.2023 den 13.28): Kan man egentlig få startlån som ufør? Jeg er minsteufør, men ville aldri i verden hatt nok penger til å dekke lån + fellesutgifter.. så lenge man ikke har en skokk med unger så er det vel helt umulig? Anonymkode: f9d2d...779 Selvsagt kan man få det, da gir de gjerne deler av lånet som tilskudd. Kan også være lurt å kjøpe selveier for å slippe fellesutgifter... Hilsen ufør. Med startlån. Anonymkode: 2ca69...c72
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #34 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Bitterhet og misunnelse er viktige følelser på den måten at de forteller oss hva vi ønsker oss. Ikke noe du trenger å skamme deg over. Du ønsker deg økonomisk trygghet. Helt normalt. Men sannheten er også at det erikke venninnen din som står i veien for at du får det. Så energien er bortkastet der. Men la deg selv føle. Og la det motivere deg. Du ønsker det hun har (noen av delen), ta deretter de stegene du kan for å komme dit. Anonymkode: 741c8...294 Et utrolig nyttig og klokt innlegg! Anonymkode: 32999...396
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #35 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ikke i oslo. Anonymkode: 0114c...b30 I Oslo får man selvsagt ikke mer enn en parkeringsplass for den summen. Hvis man har så lavt budsjett, må man (langt) ut av Oslo. Jeg bor i en liten by i en annen landsdel. Her er det mulig å få noe til under to millioner, men da er det enten et totalrenoveringsobjekt (dvs i praksis må man legge på 2-3 millioner til), eller det er ekstremt lite. Anonymkode: adfe5...778
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #36 Skrevet 3. mars 2023 Mao: Ekstremt lite = uegnet til en familie på to hvorav ett barn med spesielle behov. Anonymkode: adfe5...778
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #37 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Dere som får 1,6 det er jo ingenting å kjøpe en leilighet for. Anonymkode: 0114c...b30 Jeg kjøpte en leilighet for 1 million i fjor. Og den er 3 år gammel. Anonymkode: 4adf0...d77
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #38 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 26.2.2023 den 13.28): Kan man egentlig få startlån som ufør? Jeg er minsteufør, men ville aldri i verden hatt nok penger til å dekke lån + fellesutgifter.. så lenge man ikke har en skokk med unger så er det vel helt umulig? Anonymkode: f9d2d...779 Jeg har en venninne som er minste ufør (ikke ung-ufør), alene og uten barn. Hun fikk startlån første runde hun søkte. Anonymkode: 64288...e4c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #39 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ikke i oslo. Anonymkode: 0114c...b30 Nå bor de fleste nordmenn andre steder enn Oslo. Anonymkode: 4adf0...d77 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå