AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Jeg jobber som pedagogisk leder i en barnehage, og er for tiden "singel og fri". Nylig oppdaget jeg at en far på min avdeling har likt meg på en datingapp (jeg betaler for å se hvem som liker meg), og jeg har ikke hørt noe annet enn at han fortsatt er sammen med-, og bor med mor. Jeg er nå i et profesjonelt og etisk dilemma: burde jeg kalle inn mor til et møte for å fortelle det? Det kan jo hende han er utro, men det kan også hende de ikke er sammen. Det kan også hende de har et åpent forhold, og jeg er redd for å "stikke nesa mi der den ikke hører hjemme". Er det noen som har opplevd noe liknende, og har erfaringer dere ønsker å dele? Jeg har forresten null interesse for far, bare så det er sagt 😅 Jeg er redd for at dette kan påvirke foreldresamarbeidet, men samtidig føler jeg at mor burde få vite om partneren hennes ikke er trofast. Anonymkode: 21349...d31 1
Wednesday Addams Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Innkalle henne til møte? Absolutt ikke. Du har ikke noe med deres privatliv å gjøre. 18 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 Jeg hadde ikke kontaktet mor. Ser på det som en privatsak og ikke noe jeg ville blandet meg oppi med «jobb-hatten» på ihverfall! Jeg hadde latt det passere og glemt av hele greia. Anonymkode: c6af1...dc2 13 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #4 Skrevet 26. februar 2023 Hvis du er pedagogisk leder så burde du ha mere greie på dette en bermen på KV. Har du ikke noe annet faglig støtteapparat å spørre? Anonymkode: 3f9e7...079 3 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #5 Skrevet 26. februar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du er pedagogisk leder så burde du ha mere greie på dette en bermen på KV. Har du ikke noe annet faglig støtteapparat å spørre? Anonymkode: 3f9e7...079 Helt enig! Med din utdannelse burde det vært helt unødvendig å stille dette spørsmålet her inne. Anonymkode: 16e5d...787 7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #6 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg jobber som pedagogisk leder i en barnehage, og er for tiden "singel og fri". Nylig oppdaget jeg at en far på min avdeling har likt meg på en datingapp (jeg betaler for å se hvem som liker meg), og jeg har ikke hørt noe annet enn at han fortsatt er sammen med-, og bor med mor. Jeg er nå i et profesjonelt og etisk dilemma: burde jeg kalle inn mor til et møte for å fortelle det? Det kan jo hende han er utro, men det kan også hende de ikke er sammen. Det kan også hende de har et åpent forhold, og jeg er redd for å "stikke nesa mi der den ikke hører hjemme". Er det noen som har opplevd noe liknende, og har erfaringer dere ønsker å dele? Jeg har forresten null interesse for far, bare så det er sagt 😅 Jeg er redd for at dette kan påvirke foreldresamarbeidet, men samtidig føler jeg at mor burde få vite om partneren hennes ikke er trofast. Anonymkode: 21349...d31 Du er nå i et "profesjonelt og etisk dilemma"? Det er du absolutt ikke og du bør la folks privatliv være nettopp det. Jeg håper du ikke er seriøs. Anonymkode: af1ba...6ea 10 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #7 Skrevet 26. februar 2023 Dette skal du la helt ligge. Om foreldrene til et av barna i barnehage holder på å gå fra hverandre, trenger barnet ro og profesjonalitet fra personalet. Anonymkode: bb664...9f3 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #8 Skrevet 26. februar 2023 Tie!! Herregud, hva godt kommer ut av å tyste? Skjerp deg. Anonymkode: d3b64...17d 3
Eva-Lena Skrevet 26. februar 2023 #9 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg jobber som pedagogisk leder i en barnehage, og er for tiden "singel og fri". Nylig oppdaget jeg at en far på min avdeling har likt meg på en datingapp (jeg betaler for å se hvem som liker meg), og jeg har ikke hørt noe annet enn at han fortsatt er sammen med-, og bor med mor. Jeg er nå i et profesjonelt og etisk dilemma: burde jeg kalle inn mor til et møte for å fortelle det? Det kan jo hende han er utro, men det kan også hende de ikke er sammen. Det kan også hende de har et åpent forhold, og jeg er redd for å "stikke nesa mi der den ikke hører hjemme". Er det noen som har opplevd noe liknende, og har erfaringer dere ønsker å dele? Jeg har forresten null interesse for far, bare så det er sagt 😅 Jeg er redd for at dette kan påvirke foreldresamarbeidet, men samtidig føler jeg at mor burde få vite om partneren hennes ikke er trofast. Anonymkode: 21349...d31 Du skal oppføre deg profesjonelt og ikke si noe til hverken mor eller far. Skulle du innlede ett forhold med denne mannen selv om han er singel, så anser jeg det som uprofesjonelt også. 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #10 Skrevet 26. februar 2023 Du skal opptre profesjonellt, og det betyr at du sletter den «faren» fra Liker-kandidatene dine på Tinder. Du smiler og later som ingenting og lar det ligge. Skulle si si noe så later du som du ikke har sett han på Tinder. Dette er en tufs som vil slå krokfot på seg sjøl før eller siden Anonymkode: 950d3...900 4
Andro Skrevet 26. februar 2023 #11 Skrevet 26. februar 2023 Nei, dette har absolutt ingenting med foreldre - barnehage-samarbeidet. La det ligge. Ignorer ham, og ikke trekk det inn. 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #12 Skrevet 26. februar 2023 Dette er bare et bevis på at pedagogiske ledere er dumme Anonymkode: ba4c8...7a7 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #13 Skrevet 26. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Dette er bare et bevis på at pedagogiske ledere er dumme Anonymkode: ba4c8...7a7 Ikke spesielt smart å skjære alle over samme kam heller, for å si det pent. Anonymkode: 16e5d...787 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #14 Skrevet 26. februar 2023 Det du kan gjøre er å holde deg unna han i appen. Om gan skriver til deg sier du avvisende at du ikke blander privatliv og jobb. Resten er opp til han og hans familie. Jeg hadde aldri blandet meg inn i noe sånt. Anonymkode: a3d95...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #15 Skrevet 26. februar 2023 Selvfølgelig skal du ikke kalle henne inn til et møte for og fortelle det. Jeg mener at du bør tie , av de grunnene du selv sier. Du vet ikke hvilke ordninger de har, du vet ikke konsekvensene av å si det og du har ikke noe med det å gjøre. Hvis du er en sånn som absolutt MÅ stikke nesa di i andres saker fordi du er så "moralsk", så er dette noe du gjør på fritiden, ikke på jobb og uten pedagogisk leder-hatten på. Men jeg ville ikke rørt i den gryta der, de får ordne sine saker selv og har rett på privatliv. Hvis det faktisk er sånn at han ikke får være der, så finner hun fort nok ut av det, jeg tror det å ligge på Tinder med fullt navn og bilde er kanskje den dummeste måten i verden å skaffe seg en elskerinne på. Det er bare et spørsmål om tid før noen som kjenner dem godt ser det. Anonymkode: 277ee...567 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #16 Skrevet 26. februar 2023 Siden du jobber med barnet dems blir det feil å blande deg som person. Men jeg syns alle som blir bedratt fortjener å vite det så det du kan gjøre er å sende henne en anonym melding med screenshot av dating profilen hans Anonymkode: cec3c...0f7 2
ClausSaus Skrevet 26. februar 2023 #17 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg jobber som pedagogisk leder i en barnehage, og er for tiden "singel og fri". Nylig oppdaget jeg at en far på min avdeling har likt meg på en datingapp (jeg betaler for å se hvem som liker meg), og jeg har ikke hørt noe annet enn at han fortsatt er sammen med-, og bor med mor. Jeg er nå i et profesjonelt og etisk dilemma: burde jeg kalle inn mor til et møte for å fortelle det? Det kan jo hende han er utro, men det kan også hende de ikke er sammen. Det kan også hende de har et åpent forhold, og jeg er redd for å "stikke nesa mi der den ikke hører hjemme". Er det noen som har opplevd noe liknende, og har erfaringer dere ønsker å dele? Jeg har forresten null interesse for far, bare så det er sagt 😅 Jeg er redd for at dette kan påvirke foreldresamarbeidet, men samtidig føler jeg at mor burde få vite om partneren hennes ikke er trofast. Anonymkode: 21349...d31 Normalt ville jeg sagt at du burde si ifra. Men her får du altså et problem, fordi eneste grunnen til at du vet noe om denne fyrens sivile status er gjennom stillingen din. Og da skal du være jævlig forsiktig med å foreta deg noe. Men det går jeg da ut fra at du vet…? 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #18 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Siden du jobber med barnet dems blir det feil å blande deg som person. Men jeg syns alle som blir bedratt fortjener å vite det så det du kan gjøre er å sende henne en anonym melding med screenshot av dating profilen hans Anonymkode: cec3c...0f7 Ville sendt en anonym mld med screenshot. Så får kona bevis med en gang. Så har du sagt ifra, håper alle ville gjort det samme for meg. Anonymkode: 633f5...a5e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #19 Skrevet 27. februar 2023 Samlivsbrudd kan pågå lenge før det blir offisielt for omverdenen. Så nei, du skal ikke si noe som helst. Tror du virkelig at han ville likt deg om han var ute etter å være utro? En som møter på samboeren eller kona hans rett som det er? Så dumme er de færreste. Anonymkode: 6bf19...076
MacadamiaNut Skrevet 1. mars 2023 #20 Skrevet 1. mars 2023 Anonym melding til kona støttes, jeg tror de fleste hadde likt å vite! (Som ikke har svin på skogen selv, vel å merke…) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå