Gå til innhold

Du som jobber med barn, hva er det rareste eller verste du har sett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av påkledning, matpakker, generelt rare ting, noe rart foreldre har sagt eller lignende?

Anonymkode: da43b...006

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De oppegående som passer våre barn er kanskje voksen nok til å ikke slenge det ut her..

Anonymkode: 43897...a24

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Uten å utlevere for mye så kan jeg si at matpakkene til de eldre barna er rett og slett bekymringsverdige

Skrevet

Ressurssterke foreldre med gode jobber som sverger til brukt tøy, det er helt ok, men når barnet på 3år er nr X i rekken av barn som har brukt det, og det er hull i regntøy, og vintertøyet lekker vann.. 

Anonymkode: d9518...b31

• Liker 11
Skrevet (endret)

Også legger jeg til at enkelte voksne virker ikke å bry seg om at barnet fryser eller kan bli våt i løpet av en dag. Ingen byttekler, tynne t skjorter og bomullsgensere midt på vinteren.. det og matpakkene er vel det som sjokkerer meg mest

Endret av Sprite
Skrevet

Sorry litt off topic

2 ganger har matpakke blitt nevnt. Hva får disse ungene med som lunsj? 

Hilsen alene far som ikke vil gå på en smell

Anonymkode: af846...03a

• Liker 5
  • Hjerte 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sorry litt off topic

Jeg har vært borti kald happy meal fra i går…

Ellers så er det klassiske problem som å sende med kalde pølser som må grilles når det er turdag med 60 elever på trinnet. Eller foreldre som lar barna smøre matpakken selv, men ikke sjekker om den faktisk har blitt smurt eller hva som er med. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sorry litt off topic

Utrolig mange har nugatti/sjokoladepålegg. Kaker. Loff????!!!!

Energibar som basically består av sjokolade. 
Sjokokuler. 
Bakverk fra helgen (boller,muffins etc). 
Nuggets

Pommes frites. 

Endret av Sprite
Skrevet
atropos skrev (Akkurat nå):

Ellers så er det klassiske problem som å sende med kalde pølser som må grilles når det er turdag med 60 elever på trinnet. Eller foreldre som lar barna smøre matpakken selv, men ikke sjekker om den faktisk har blitt smurt eller hva som er med. 

Men er du nå at man skal sende med varme ferdiggrillede pølser på turdag, eller?

• Liker 27
Skrevet
BobbySocks skrev (Akkurat nå):

Men er du nå at man skal sende med varme ferdiggrillede pølser på turdag, eller?

Nei, men når det er tre lærere og 60 barn på tur så er det ikke ressurser til pølsegrilling. Ikke sikkert det blir bål engang. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
atropos skrev (Akkurat nå):

Nei, men når det er tre lærere og 60 barn på tur så er det ikke ressurser til pølsegrilling. Ikke sikkert det blir bål engang. 

Ok, for her skriver de på ukeplana: "turdag, ta med pølse, det blir grilling". Evnt, ta med matpakke. Jeg så for meg at du mente man skulle sende med ferdiggrilla pølser i det første eksempelet, men da mener du sikkert kalde pølser når det er forventet vanlig matpakke. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
atropos skrev (1 minutt siden):

Vi gjorde da det da vi var på tur på barneskolen ? Og det var flere klasser på tur? 

Anonymkode: 490af...e65

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg møtte en seksåring med traaange dongeribukser og en bitteliten magetopp for en god del år siden. Jeg vil ikke være dømnende, men jeg hadde nok ikke kjøpt slike klær til mitt barn, og i alle fall ikke sendt det på skolen slik. Når det er det verste jeg har sett, så har jeg vel ikke sett så mye ille.  Ja, også var det smågutten som ropte "fakk ju" til meg. 😅 

Anonymkode: 3309e...1ae

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Ok, for her skriver de på ukeplana: "turdag, ta med pølse, det blir grilling". Evnt, ta med matpakke. Jeg så for meg at du mente man skulle sende med ferdiggrilla pølser i det første eksempelet, men da mener du sikkert kalde pølser når det er forventet vanlig matpakke. 

Ja, det stemmer :) står det at man skal ta med mat til grilling blir det selvsagt mulighet for det :)

• Liker 1
Skrevet

Piercing på en niåring. Øverst på øret, men likevel…

Anonymkode: 319d4...e1d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Så en en 4.klasse jente fra en annen skole på et felles arrangement med mange skoler samlet, med knæsj rosa t-skjorte med teksten "if you think I'm a BITCH, wait until you meet my mon". Måtte le litt da ja. 

Ellers er det vel matpakker som går igjen, mye godis for å si det sånn. Og dårlig oppfølging med klær. 1.klassinger med ankel sokker midt på vinteren osv. 

Anonymkode: 5ff13...ebc

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sorry litt off topic

Matpakkene jeg stusser mest på er pølsebrød med ketchup (ja, bare det), evt loff med nugatti. Står seg ikke lenge på næringen de nistene gir. 

Når det gjelder tur og bålmat: min erfaring er at det er lurt å sende med noen brødskiver i tillegg til pølser eller ostesmørbrød som skal varmes. Blir ofte litt ventetid rundt bålet, alle skal varme mat samtidig.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Værste jeg så, var alle de barna/unge ungdommene som var utsatt for grove seksuelle overgrep og/eller annen fysisk og psykisk mishandling mishandling.

Anonymkode: 7156e...139

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Sprite skrev (18 minutter siden):

Utrolig mange har nugatti/sjokoladepålegg. Kaker. Loff????!!!!

Energibar som basically består av sjokolade. 
Sjokokuler. 
Bakverk fra helgen (boller,muffins etc). 
Nuggets

Pommes frites. 

Hadde barnet mitt spist noe av dette, hadde jeg jublet.

Sist hen spiste noe annet en oreokjeks til frokost og lunsj begynner å bli lenge siden. 
Oftest blir det 3-4 kjeks til frokost, og ikke noe mer før middag.

Anonymkode: 7156e...139

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
atropos skrev (19 minutter siden):

Hvorfor er det et problem med skolebarn? 

Anonymkode: 0f052...b30

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...