jodlaho Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Hei Jeg har tidligere gått på p-piller for en del år siden men måtte slutte da jeg fikk sånn migrene anfall. Har lenge brukt kun kondom, men vurdere nå å begynne på spiral da jeg helst vil unngå hormoner. Er 32 år så tenker at det å få barn er noe jeg ønsker om 2-4 år. Jeg har til nå sett på kobber spiral, men klarer ikke helt å lande da jeg synes det er vanskelig å velge en prevensjonstype da det alltid er noe negativ å lese om de ulike... Er det noen som har noen anbefalinger? Er kobberspiral ok? Jeg har lest at partner kan kutte seg på spiralen, man får kraftigere mens etc, men igjen så virker kobberspiral som en av de "mildeste" mtp ingen hormoner samt at den kan stå inne 3-5 år. Takk for alle svar 😃
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Du må sjekke hvor lang din livmor gang er, med hensyn til trådene. Eksen min hadde en ganske kort penis, og jeg en kort livmor gang, og han stakk seg blodig på trådene rett som det var selv om jeg fikk de klippet. Jeg kunne stikke fingrene oppi og kjenne den selv liksom.. og den gangen blir jo kortere/lengre under syklusen så enkelte dager kunne vi bare ikke ha sex i det hele tatt. Anonymkode: d5dbb...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 Jeg var allergisk mot kobber, så kroppen støtte den ut etter å kapslet den inn i vev. Men har hørt andre som synes det har fungert helt supert. (jeg har også brukt kondom i 1,5 år nå og skal steriliseres til sommeren, men jeg har to barn da) Anonymkode: 69779...4db 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #4 Skrevet 26. februar 2023 Man kan ikke kutte seg på selve spiralen, nei, for den ligger jo inni livmoren. Det er trådene som stikker ut av livmorhalsen man kan kjenne. Jeg har kobberspiral. Min partner har aldri kuttet seg på trådene, hverken med hormonspiral eller kobberspiral. Man kan kjenne trådene med fingrene langt oppi der, men de skaper ikke problemer på noen måte. Mine tråder er lange, og det er et et poeng, for da legger de seg liksom oppover rundt livmorhalsen i stedet for at endene peker nedover. Jeg har svært beskjeden mens nå. Hadde ingen mens på hormonspiral, men på kobberspiral har jeg en liten blødning. Bruker kun truseinnlegg, trenger hverken bind eller tamponger. Har overhode ikke menssmerter, hverken i mage eller rygg eller noe som helst. Så jeg har god erfaring med kobberspiral. Anonymkode: bcf9c...210 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå