AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Jeg har både brukt vater og justert skruene på vaskemaskina. Men likevel rister det i hele leiligheten mår den sentrifugerer 😮 Og jeg har stor leilighet! Noen som har tips? Hjelper det å få satt vaskemaskina på et stativ eller lignende? Har sett noen ha det. Anonymkode: c6c61...3f7
Taluno Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Er maskinen ny? Har den gjort det siden dere kjøpte den?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 Taluno skrev (Akkurat nå): Er maskinen ny? Har den gjort det siden dere kjøpte den? Jeg kjøpte den i juli 2022, så den er ganske ny. Det var samme problemet da, men så fikk jeg min far til å komme innom med vater etc sånn at maskina stod jevnt. Men den rister altså noe så vanvittig, at det rister i gulvet på soverommet mitt til og med på andre siden av leiligheten 😮 Selve maskina er fin den, AEG. Anonymkode: c6c61...3f7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #4 Skrevet 26. februar 2023 Er transportskruene bak på maskina skrudd av? Anonymkode: 11f49...096 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #5 Skrevet 26. februar 2023 Har du tatt ut transportsperrene? Mange glemmer det i nye maskiner. Anonymkode: ac878...98a 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #6 Skrevet 26. februar 2023 https://www.aeg.no/support/support-articles/klesvask/vaskemaskiner/slik-fjerner-du-transportbolter/ Anonymkode: ac878...98a 1
Friluftsmann70 Skrevet 26. februar 2023 #7 Skrevet 26. februar 2023 Det er mulig å kjøpe noe gummiklosser, beregnet for vaskemaskin, kan hende det hjelper litt. Ellers tenker jeg du må prøve deg frem med ulike mengder klær, for mye eller for lite kan gjøre at maskinen blir ustø. Tredje alternativ er å bytte ut til en tyngre maskingevær, som vil være mer stabil. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #8 Skrevet 26. februar 2023 Det finne understell og føtter du kan bruke. Snakk med fagfolk. Anonymkode: 4c104...d8e 1
Belima Skrevet 26. februar 2023 #9 Skrevet 26. februar 2023 Jeg bor i murblokk og har det problemet med naboen under meg. Hele leiligheten rister nåe naboens sentrifuge går. Har bedt de kjøpe sånne: https://www.clasohlson.com/no/Vibrasjonsdempere-for-vaskemaskin/p/Pr408387000
Taluno Skrevet 26. februar 2023 #10 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kjøpte den i juli 2022, så den er ganske ny. Det var samme problemet da, men så fikk jeg min far til å komme innom med vater etc sånn at maskina stod jevnt. Men den rister altså noe så vanvittig, at det rister i gulvet på soverommet mitt til og med på andre siden av leiligheten 😮 Selve maskina er fin den, AEG. Anonymkode: c6c61...3f7 Så maskinen var ustabil når du kjøpte, farem din vatret opp, og nå er den ustødig? Hjalp det farem din gjorde? Altså sto maskinen stødig etterpå? Og problemet har gjennomstått en stund senere? Som andre sier, er transportfestene tatt ut? Har du gummiknotter på bena? Står maskinen i ro eller vandrer den? Det kan være feil med trommel også.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #11 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er transportskruene bak på maskina skrudd av? Anonymkode: 11f49...096 Ja, det var det første jeg gjorde. Har lagt de i en skuff. Anonymkode: c6c61...3f7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #12 Skrevet 26. februar 2023 Taluno skrev (1 minutt siden): Så maskinen var ustabil når du kjøpte, farem din vatret opp, og nå er den ustødig? Hjalp det farem din gjorde? Altså sto maskinen stødig etterpå? Og problemet har gjennomstått en stund senere? Som andre sier, er transportfestene tatt ut? Har du gummiknotter på bena? Står maskinen i ro eller vandrer den? Det kan være feil med trommel også. Maskinen står i ro så den hopper ikke nei. Ser ikke gummiknotter på beina, bare vanlige i plast. Går det an å sette på noen ekstra gummiknotter? Bør jeg kontakte Elkjøp evt? Anonymkode: c6c61...3f7
Taluno Skrevet 26. februar 2023 #13 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Maskinen står i ro så den hopper ikke nei. Ser ikke gummiknotter på beina, bare vanlige i plast. Går det an å sette på noen ekstra gummiknotter? Bør jeg kontakte Elkjøp evt? Anonymkode: c6c61...3f7 Du finner gummiknotter på alle steder som selger hvitevarer, og de fleste jernvarehandler. Har sett det på Clas Ohlson også 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #14 Skrevet 26. februar 2023 Jeg kjøpte sånne gummi greier til å ha under, 4 stk, for maskina mi terroriserte hele blokka. I ettertid har ingen klaget så det fungerer Anonymkode: 91fe9...c49 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #15 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjøpte sånne gummi greier til å ha under, 4 stk, for maskina mi terroriserte hele blokka. I ettertid har ingen klaget så det fungerer Anonymkode: 91fe9...c49 Lurt Skal gå innom Clas Ohlson i morgen og se etter sånne gummiknotter og håpe det funker. Anonymkode: c6c61...3f7 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #16 Skrevet 26. februar 2023 Gummiknotter som de andre sier. Men hva slags leilighet bor du i? Og har du hørt med naboer om dette gjelder dem også? Om badet ditt ikke er støpt så vil det skape vibrasjoner, been there done that. Hele huset vårt ristet når maskinen sentrifugerte før vi gjorde om hele badet og støpte gulvet. Til og med terrassen vibrerte, helt sykt. Anonymkode: bc9f5...be8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #17 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om badet ditt ikke er støpt Hva betyr det? Anonymkode: c3803...0c8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #18 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hva betyr det? Anonymkode: c3803...0c8 Regner med vedkommende mener om gulvet ditt på badet er støpt? Eller om det kun er trebjelkelag? Anonymkode: 045a7...fb2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #19 Skrevet 26. februar 2023 Friluftsmann70 skrev (6 timer siden): Det er mulig å kjøpe noe gummiklosser, beregnet for vaskemaskin, kan hende det hjelper litt. Ellers tenker jeg du må prøve deg frem med ulike mengder klær, for mye eller for lite kan gjøre at maskinen blir ustø. Tredje alternativ er å bytte ut til en tyngre maskingevær, som vil være mer stabil. Friluftsmann anbefaler maskingevær - det gjør nok susen 👌😅 Anonymkode: d6f00...314 2
Rocbarco Skrevet 1. august #20 Skrevet 1. august Kjøp Nordic Quality vibrasjonsmatte. Kutt den i 4 ( 30x30 cm). Kjøp gammel mdf plate og kutt den i 4 (30x30 cm). Kutter du ikke vibrasjonsmate så er den for liten for å sette den under vaskemaskinen og for stiv. Vibrasjonsmatte + mdf under hver bein. Still inn vaskemaskinen riktig, og viktigst av alt, fest den andre skruen til vaskemaskinens bein. Hjelper det ikke da er vaskemaskinen allerede ødelagt. gumiknotter hjelper ikke ! Gjør bare verre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå