Armonia Skrevet 26. desember 2005 #1 Skrevet 26. desember 2005 Har en kalkun på litt over 6 kg. Hvor lang tiningstid bør jeg beregne?
prinsessa Skrevet 26. desember 2005 #2 Skrevet 26. desember 2005 Ca. 2 til 3 dager i kjøleskap + at du tar ut kalkunen om morgen den dagen du skal bruke den og ta den ut av posen og legge den på kjøkkenbenken.
monja Skrevet 26. desember 2005 #3 Skrevet 26. desember 2005 Kalkunen vår er 6,4 kg. Jeg bør altså ta den opp og sette den i kjøleskapet idag da. Vi skal spise den 6 juledag.
Armonia Skrevet 26. desember 2005 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2005 Ok, takk for svar Tar den opp imorgen da
Chiquita Skrevet 26. desember 2005 #5 Skrevet 26. desember 2005 Om du har kjøpt kalkun i en sånn "pappboks" så er det med et papir innni som forklarer dette. I min (som jeg tok opp i dag) står det. "Kalkunen kan tines i kjøleskap/kjølerom, eller på annet kjølig sted. Husk at det tar fra 1 1/2 - 2 døgn å tine en kalkun" Vi beregner litt i overkant av 1 døgn (5kg) - men da står den halvkjølig. Vi skal spise den i morgen. Pleier å gå bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå