AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Hei Mitt barn har nå fått vannkopper - hun er fem år og har et helt normalt vannkoppforløp. Jeg har hatt vannkopper, men har aldri vist noe særlig om omstendighetene rundt det. I samtale med min mor viser det seg at jeg hadde et svært mildt utbrudd (3 kopper) når jeg var fire måneder - samtidig som et eldre søsken hadde det. Når jeg får vite det, blir jeg litt bekymra for min egen immunitet, for jeg mener å vite at i slike situasjoner er man ikke sikret immunitet. Jeg begynner å google litt, men finner ikke noe som støtter min "kunnskap" om dette. Så da begynner jeg å lure på om dette bare er en slik løs anekdote som virker som allmennkunnskap, men som ikke har noe rot i virkeligheten. Noen som vet, eller har erfaringer med dette? Ikke at jeg er så veldig bekymra på egne vegne, men ble litt nysgjerrig. Anonymkode: aa039...eb2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Du skal være immun om du har fått vannkopper tidligere. Uavhengig av omfang. Men, det er noen svært svært få som er uheldige å blir smittet to ganger av viruset. De har da hatt en alvorlig immundempende sykdom første gangen hvor man ikke klarte bygge immunitet mot viruset. Men det er virkelig få mennesker som blir smittet to ganger altså! Jeg fikk én vannkopper på magen som barn. Har nå hatt to barn med vannkopper og jeg gikk helt fri hvis det beroliger;) Anonymkode: 2a4d9...f8f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå