Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #1 Skrevet 26. desember 2005 Merker jeg ble litt snurt i går på min såkalte knullekompis. Jeg er på på ferie nå, altså et par-tre dager vekk fra han. Det kom mer eller mindre frem i går at hvis han fant ei villig dame som så ok ut så kunne han tenkt seg å blitt med henne hjem kun pga kåthet. Vi har snakket om nettopp dette. Og hvis en av oss får seg kjæreste kutter vi selvfølgelig ut hele greia, men vi fortsetter å ha sex til dette skjer siden begge har behov. Men er det "rett" av kk min og hoppe på ei annne kun av ren kåthet siden jeg er på ferie og vi har avtalt å være kk? Har jeg rett til å bli snurt? Jeg driver ikke på sånn, kanskje derfor jeg reagerer. Blir jo selvfølgelig annerledes hvis han hadde møtt ei jente han likte og så på som ei potensiell kjæreste, men jeg støtter ikke helt den "kun av kåthet" når han allerede har meg som kk. Da er jo hele denne vitsen med å ha en kk borte hvis man skal ha tilfeldig sex med andre Hmm.. Synspunkter? Fra noen som er i/har vært i samme situasjon?
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #2 Skrevet 26. desember 2005 Det høres ikke ut som du passer til å ha en knullekompis som du kaller det... Men det er ikke unormale følelser fra din side. Sex pleier å lede til dypere følelser. Kanskje du er for følsom?
Gjest GreenSky Skrevet 26. desember 2005 #3 Skrevet 26. desember 2005 Så lenge dere er kun PV, kan dere ha sex med hvem dere vil, med mindre dere har avtalt noe annet. Etter min mening.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #4 Skrevet 26. desember 2005 helt enig med de 2 andre. Det ligger jo i kortene når man er knullekompisser. Tror egentlig du har sterkere følelser for ham en du kanskje vil innrømme overfor deg selv.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #5 Skrevet 26. desember 2005 Vi ble vel så og si enige om å kun ha sex med hverandre til en av oss fikk seg kjæreste/ble interessert i en annen. Hvis man kun føler lyst og kåthet og ikke noe kjærlighet kan man jo like gjerne få tilfredstilt det hos kk/pv istedenfor å dra til en vilt fremmed for å få tilfredstilt dette behovet !? Er kun snakk om 2-3 dager jeg er borte..
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #6 Skrevet 26. desember 2005 helt enig med de 2 andre. Det ligger jo i kortene når man er knullekompisser. Tror egentlig du har sterkere følelser for ham en du kanskje vil innrømme overfor deg selv. ← Ja, det har jeg, og innrømmer det for meg selv. Men les alikevel innlegget mitt over for å høre mitt synspunkt.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #7 Skrevet 26. desember 2005 Jeg skjønner at det gjør vondt. Har også en knullekompiss som jeg kanskje innerst inne kunne tenkt meg noe litt mer seriøst med. Men så lenge man bare definerer seg som knullkompiss så har man ikke noe med om den andre har sex med 10 andre utover deg. Fixer man det ikke må man bare gi vedkommende et ultimatum om at enten får det bli seriøst eller så bryter dere tvert av. Jeg er ikke sterk nok til å komme med et sånt "krav", men kanskje du er? Lykke til ;-)
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #8 Skrevet 26. desember 2005 Jeg skjønner at det gjør vondt. Har også en knullekompiss som jeg kanskje innerst inne kunne tenkt meg noe litt mer seriøst med. Men så lenge man bare definerer seg som knullkompiss så har man ikke noe med om den andre har sex med 10 andre utover deg. Fixer man det ikke må man bare gi vedkommende et ultimatum om at enten får det bli seriøst eller så bryter dere tvert av. Jeg er ikke sterk nok til å komme med et sånt "krav", men kanskje du er? Lykke til ;-) ← Dette er OK så lenge man ikke har avtalt noe annet. Men vi avtalte jo på en måte å kun ha sex med hverandre til et eventuelt kjæresteobjekt dukket opp. Er nok derfor jeg reagerte. Jeg synes det er kjipt å være ei han knuller på annenhver gang hvis dere skjønner hva jeg mener, og det vet jeg han synes også for det har han sagt. Men nå virker det som han går mot sine egne utsagn så. Jaja.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #9 Skrevet 26. desember 2005 Du får spørre han hva han egentlig mener da? Kanskje han bare sa det for å "teste" deg på en måte. Kan jo hende han kanskje er interssert i no mer alvorlig han også...
Væren Skrevet 26. desember 2005 #10 Skrevet 26. desember 2005 Jeg har aldri vært i den situasjonen at jeg har hatt en knullekompis, men skjønner at det kan være både "praktisk og hyggelig" dersom begge er i en livsfase hvor dette er aktuelt. Men jeg synes ikke det er riktig at man skal kunne forvente noen slags forpliktelse fra en slik pulevenn eller knullekompis. Det er vel nettopp det som ligger til grunn for et slikt forhold; gjensidig og uforpliktende sex mens man venter på noe annet? Det virker som om du kanskje har utviklet litt andre følelser for denne vennen din? Eller kanskje jeg misforstår. Du har jo på en måte ikke noen rett til å være "sjalu" eller noe i den dur. Kan heller ikke forvente å være hans eksklusive venn på dette området. Kanskje dere bør ta dere en åpenhjertig prat om hvordan dere ønsker å ha det framover og få avklart forventningene og hvilke "regler" som evt. skal gjelde dere i mellom?
Gjest gjest1 Skrevet 26. desember 2005 #11 Skrevet 26. desember 2005 Det kommer an på "avtalen" deres det. Selv er vi bestevenner og har ikke noen intensjoner om å såre hverandre, så når den ene eller andre interesserer seg for noen nye, sies det ifra tilogmed før vi sier til ny person at vi liker han/henne. Det er en så grei ordning. Selv om ikke det er et kjærlighetsforhold, skal en jo ha en viss respekt ovenfor den andre.
Gjest Pet Skrevet 26. desember 2005 #12 Skrevet 26. desember 2005 Hvis PVer skal være trofaste mot hverandre, definerer man på en måte en ny type forhold. Har man forpliktelser i forhold til hverandre, har man jo også et forhold. Er ikke hele poenget med å ha en PV å ikke ha et forhold, men å ha tilgang å sex?
Gjest gjest1 Skrevet 26. desember 2005 #13 Skrevet 26. desember 2005 Hvis PVer skal være trofaste mot hverandre, definerer man på en måte en ny type forhold. Har man forpliktelser i forhold til hverandre, har man jo også et forhold. Er ikke hele poenget med å ha en PV å ikke ha et forhold, men å ha tilgang å sex? ← Jo, men man trenger jo ikke ha fler på en gang? Diskuterte dette faktisk i går og vi var så glad begge to for at vi tenker likt akkurat på det området. Om man klikker bra sammen sex-messig men ikke forholds-messig kan man jo være kjempegode venner. Så klart er det jo bare noen som har sex uten å være venner, mer som forbruksvare. Det synes jeg er synd (med mindre de klarer det da), men husker jeg ble dritsinna på en fyr for 3 år siden som jeg forelsket meg i og trodde vi skulle bli sammen, så forteller han meg at jeg ikke akkurat er den beste av de tre pulevennene hans! Tjohei! Blir altfor mye stress å blande inn fler folk.
Gjest gjest1 Skrevet 26. desember 2005 #14 Skrevet 26. desember 2005 Høres ut som min ex-knullekompis... Jeg ble sjalu, eller fikk følelser av et eller annet slag, da han snakket om andre jenter han kadde ligget med, eller jenter han syntes var sexy. Til slutt følte jeg meg nesten som en kompis og veldig usexy. Hadde han latt være å snakke om sine andre erobringer, og vært litt mer gentleman og flørtet litt mer med meg ville jeg sikkert fortsatt å ha ham som elsker. Men jeg mistet litt av den seksuelle gnisten når han var så åpen og sa ting jeg egentlig ikke trengte å høre. Du må vel si noe til ham, tenker jeg! (eller være pysete som jeg var og bare trekke deg ut av 'forholdet' mens du ennå har skinnet i behold...)
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #15 Skrevet 26. desember 2005 Hvis PVer skal være trofaste mot hverandre, definerer man på en måte en ny type forhold. Har man forpliktelser i forhold til hverandre, har man jo også et forhold. Er ikke hele poenget med å ha en PV å ikke ha et forhold, men å ha tilgang å sex? ← Alt etter avtale:-) Jeg har hatt et par "forhold" hvor vi ikke har avtalt noe, hvor jeg ikke VET hva den andre har gjort. Og jeg har hatt en pulevenn hvor vi var enige om å ikke være med andre. Jeg synes det siste var det greieste og beste, fordi vi faktisk kunne være trygge på hverandre inntil noe annet ble sagt. Nå endte vi opp med å bli gradvis mer og mer seriøse - pr i dag, tre år etter at vi møttes, er vi samboere og snakker om å forlove oss... Men utgangspunktet var faktisk ikke noen forventinger om å bli kjærester. Det er mulig at "reglene" spilte inn likevel - at vi beviste for hverandre at vi kunne og ønsket å ta hensyn til hverandre? Jeg synes pk-en til trådstarter virker ganske egosisisk, selv om man ikke kan forvente annet i et slikt forhold. Dersom han faktisk "må" finne noen andre fordi man er bortreist noen dager skjønner jeg godt at det føles sårende. Hvis du (trådstarter) synes dette er problematisk synes jeg du skal sette foten ned og avslutte affæren hvis han ikke ønsker å ta hensyn til deg. Ellers får dere la være å ta opp temaet "andre" og late som det ikke e3ksisterer. Men bruk kondom...
org Skrevet 26. desember 2005 #16 Skrevet 26. desember 2005 Har du forelsket deg i knullevennen din? I så fall bør du kanskje si det til ham.
Gjest Gitte Skrevet 27. desember 2005 #17 Skrevet 27. desember 2005 Knullekompiser har ingen forpliktelser ovenfor hverandre uansett etter min mening. Når jeg var singel hadde jeg også en KK, og vi hadde en avtale om å ikke ligge med noen andre. Jeg gjorde ikke det, fordi jeg ikke følte at jeg trengte det. Han sier han ikke gjorde det, men jeg stoler rett og slett ikke på han.. Jeg ga blanke siden jeg ikke hadde andre følelser for han enn at jeg var kåt på han, og siden han ikke stolte 100% på meg, og jeg ikke 100% på han, så gjorde vi det tryggeste, nemlig å bruke kondom.. Det er muligens tåpelig av han å si det til deg på den måten, men jeg syns ikke du har rett til å bli snurt. Som sagt, etter min mening har ikke KKs noen som helst forpliktelser ovenfor hverandre.
Gjest christineemily Skrevet 27. desember 2005 #18 Skrevet 27. desember 2005 Har man Fucking Friends, så har man etter min mening ikke noe forholdsmessig ansvar ovenfor disse. Han skal kun stå til ansvar ovenfor de avtalene dere evt. har laget, og følge vanlige vennskapelige regler. Men det er klart, - når man har sex med noen, får man alltid dypere følelser for dem (min erfaring ihvertfall ), så jeg skjønner at du blir såret. Ta deg en prat med han da vel. Høres ut som en merkelig ting å si, spør du meg, - virker nesten som han vil teste din reaksjon...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå