AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Begynner å få FØLELSER for en fyr, skikkelig. Men jeg blir skeptisk og usikker fordi han noen ganger virker veldig av og på. Vi har vært sammen mye og oppfører oss som et par, møtt venner og søsken, ikke foreldre enda. Han har aldri sagt hva han føler for meg og vil, er jeg som leder an og spør, og han svarer som i overskrifta. "Jeg har følelser for deg, har du for meg og?" "Ellers hadde jeg jo ikke ligget her" "Jeg ser for meg et forhold mellom oss, jeg vil ta neste skritt og bli seriøse, hva tenker du? "Ellers hadde jeg ikke vært her". Han ler det gjerne litt bort mens han klemmer eller kysser meg, og jeg tar alt det som et ja, men føler likevel en avstand og liten avvisning. Er det bare jeg som er gal? Anonymkode: 74cda...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Det betyr "nei". To av mine ekser brukte en sånn "taktikk". "Om jeg ikke elsket deg, ville jeg ikke vært her" i stedet for "Jeg elsker deg" eller vise det med handlinger. Anonymkode: 6dcc4...c49 11 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det betyr "nei". To av mine ekser brukte en sånn "taktikk". "Om jeg ikke elsket deg, ville jeg ikke vært her" i stedet for "Jeg elsker deg" eller vise det med handlinger. Anonymkode: 6dcc4...c49 Nå ble jeg skikkelig lei meg, men har hatt en gnagende ekkel følelse på at det er en avstand og avvisning der egentlig 😭 hvordan fant du det ut til slutt, innrømte de det? Jeg skjønner bare ikke hvorfor han ikke er ærlig, vi har tatt det med ro og ikke presset noe, tvert om er det han som plutselig får slike innfall og som først ba meg bli med på middag hos broren.. Jeg tok det som at han mente noe seriøst Anonymkode: 74cda...ea5 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #4 Skrevet 26. februar 2023 Oi.. Det betyr nei, ja.. Anonymkode: a2971...be2 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #5 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oi.. Det betyr nei, ja.. Anonymkode: a2971...be2 Dritt, trodde jeg hadde funnet en ordentlig nå.. eller håpet Anonymkode: 74cda...ea5 1
exictence Skrevet 26. februar 2023 #6 Skrevet 26. februar 2023 Selvfølgelig har han følelser for deg. Mye av handlingen hans sier det, og ja, han hadde ikke vært der ellers. Kanskje du skal bare la være å spørre. Si at du har følelser for ham, men dropp og spør om han også har det. Fortsett med å være åpen til ham. Kanskje han da sier noe? Noen synes det er skikkelig vanskelig å sette ord på følelser. Hvis/når han sier noe fint om deg, så må du si at du blir så glad når han sier fine ting til deg. 3
Mt3 Skrevet 26. februar 2023 #7 Skrevet 26. februar 2023 Hva med å prøve å ikke være så på selv (vet ikke om du er det utfra det lille du har delt) og se om han da kommer til deg i stedet. Enkelte klarer ikke å se hva de vil ha før de må jobbe litt for det, og om han da ikke legger inn noen innsats overhode på å holde kontakt så vet du det var kun pjatt og at det var derfor han ikke sa det med egne ord. 2 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 26. februar 2023 #8 Skrevet 26. februar 2023 (endret) Det kan jo like gjerne være at han er usikker eller ikke tør å si så mye ennå. Ingen her kan fortelle deg hva denne mannen føler, det vet bare han selv. Jeg er enig med exictence, fortell hva du føler uten å kreve svar tilbake. Mange føler seg da presset til å si noe de ikke er klare for ennå. Se på hva han gjør, og ikke bare hva han sier. Oppfører han seg som kjæresten din, så er han det. Endret 26. februar 2023 av Anonymus Notarius
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #9 Skrevet 26. februar 2023 Mt3 skrev (9 minutter siden): Hva med å prøve å ikke være så på selv (vet ikke om du er det utfra det lille du har delt) og se om han da kommer til deg i stedet. Enkelte klarer ikke å se hva de vil ha før de må jobbe litt for det, og om han da ikke legger inn noen innsats overhode på å holde kontakt så vet du det var kun pjatt og at det var derfor han ikke sa det med egne ord. Hmm ja jeg skal prøve på det, føles litt som jeg drar hele lasset og han henger seg på. når jeg ikke er så på feks fordi stress på jobb eller sykdom, så er det som om skynder seg frem, var slik jeg fikk møte hans søsken. En stille periode, så plutselig forslag om det. Anonymkode: 74cda...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #10 Skrevet 26. februar 2023 "If its not a HELL YES, then It's a NO." Etter tre år med en fyr hvor forholdet begynte veldig likedan som det beskrevet i HI, og det var konstant preget av hans avoidant attachment som trigget min usikkerhet, så skulle jeg ønske jeg kunne gå tilbake og aldri innlede forholdet overhodet. Det var de mest smertefulle årene av mine liv, og det ble bare verre og verre. Hver gang vi kom nærmere hverandre med en dypere connection og intimitet, så begynte han å slå av følelsesmessig eller dytte meg unna. Aldri igjen skal jeg gå for noen som ikke vet hvordan de skal uttrykke følelser tydelig. Livet er for kort. Særlig for mennesker som meg (kanskje også TS?) som har vært mer i anxious attachment, og som har behov for validering og bekreftelser fra den vi elsker for å føle oss trygge. Pro tip: jobb med din tilknytning og gjør shadow work for å bli sunn nok til å tiltrekke deg en sunn partner. Verdens beste investering! Anonymkode: 70bf2...22e 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #11 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "If its not a HELL YES, then It's a NO." Etter tre år med en fyr hvor forholdet begynte veldig likedan som det beskrevet i HI, og det var konstant preget av hans avoidant attachment som trigget min usikkerhet, så skulle jeg ønske jeg kunne gå tilbake og aldri innlede forholdet overhodet. Det var de mest smertefulle årene av mine liv, og det ble bare verre og verre. Hver gang vi kom nærmere hverandre med en dypere connection og intimitet, så begynte han å slå av følelsesmessig eller dytte meg unna. Aldri igjen skal jeg gå for noen som ikke vet hvordan de skal uttrykke følelser tydelig. Livet er for kort. Særlig for mennesker som meg (kanskje også TS?) som har vært mer i anxious attachment, og som har behov for validering og bekreftelser fra den vi elsker for å føle oss trygge. Pro tip: jobb med din tilknytning og gjør shadow work for å bli sunn nok til å tiltrekke deg en sunn partner. Verdens beste investering! Anonymkode: 70bf2...22e Oi så trist å høre at det skjedde med deg ❤ føler jeg kan relatere veldig til det du skriver, er dette jeg mener med av og og på, at når vi først har kommet nær eller delt noe intimt, så er det som om han slår av følelsene eller stemninga bare forandrer seg, men ingen sier noe. Jeg tror du skjønner, føler meg som jeg er den eneste som merker noe, for har av og til spurt ham "eh går det bra..?" For det blir så rart at jeg vet ikke hva jeg skal si. Da sier han bare "ja selvfølgelig, hva mener du ". Alt det du snakker om, det er nytt for meg, hva er shadow work for å få bedre partner?? Anonymkode: 74cda...ea5
Bombasi Skrevet 26. februar 2023 #12 Skrevet 26. februar 2023 Vanskelig å få noe ut av dette da det er umulig å vite hva som ligger bak. Men du har et par røde flagg, og det er at han sliter med å uttrykke sine følelser (og må jåsse det bort på tøvsnakk) og at han er en del av/på der du må lede an. Nesten som om at du "prakker deg" på han, der han ikke engang gidder å møte deg på midten. Høres slitsomt ut. Synes du det er en fin start på et langt og godt forhold?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #13 Skrevet 26. februar 2023 Har vært borti noe lignende som visst trodde han var like viktig som f.eks tom cruise og at jeg skulle føle meg veldig heldig når han tok seg tid til en halvtime å snakke med meg.. drittsekker. Men ts...spør han rett ut at du må ha ett svar hvis ikke trekk deg unna for å se om han kommer til deg, men nå skal sies at mannfolk gjør mye for å få tilgang på sex så kan du noen gang ta det for god fisk det de sier? Anonymkode: b9cbc...eed 1
Gjest ti10 Skrevet 26. februar 2023 #14 Skrevet 26. februar 2023 exictence skrev (58 minutter siden): Selvfølgelig har han følelser for deg. Mye av handlingen hans sier det, og ja, han hadde ikke vært der ellers. Kanskje du skal bare la være å spørre. Si at du har følelser for ham, men dropp og spør om han også har det. Fortsett med å være åpen til ham. Kanskje han da sier noe? Noen synes det er skikkelig vanskelig å sette ord på følelser. Hvis/når han sier noe fint om deg, så må du si at du blir så glad når han sier fine ting til deg. Dette.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #15 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): "If its not a HELL YES, then It's a NO." Etter tre år med en fyr hvor forholdet begynte veldig likedan som det beskrevet i HI, og det var konstant preget av hans avoidant attachment som trigget min usikkerhet, så skulle jeg ønske jeg kunne gå tilbake og aldri innlede forholdet overhodet. Det var de mest smertefulle årene av mine liv, og det ble bare verre og verre. Hver gang vi kom nærmere hverandre med en dypere connection og intimitet, så begynte han å slå av følelsesmessig eller dytte meg unna. Aldri igjen skal jeg gå for noen som ikke vet hvordan de skal uttrykke følelser tydelig. Livet er for kort. Særlig for mennesker som meg (kanskje også TS?) som har vært mer i anxious attachment, og som har behov for validering og bekreftelser fra den vi elsker for å føle oss trygge. Pro tip: jobb med din tilknytning og gjør shadow work for å bli sunn nok til å tiltrekke deg en sunn partner. Verdens beste investering! Anonymkode: 70bf2...22e Pro tip from me: lær deg de samme uttrykkene på norsk. For de finnes faktisk. Anonymkode: e4617...5f3 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #16 Skrevet 26. februar 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Pro tip from me: lær deg de samme uttrykkene på norsk. For de finnes faktisk. Anonymkode: e4617...5f3 Bra tips! Blir helt flau av å lese her inne om dagen. Anonymkode: 6a220...bca 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #17 Skrevet 26. februar 2023 Bombasi skrev (54 minutter siden): Vanskelig å få noe ut av dette da det er umulig å vite hva som ligger bak. Men du har et par røde flagg, og det er at han sliter med å uttrykke sine følelser (og må jåsse det bort på tøvsnakk) og at han er en del av/på der du må lede an. Nesten som om at du "prakker deg" på han, der han ikke engang gidder å møte deg på midten. Høres slitsomt ut. Synes du det er en fin start på et langt og godt forhold? Tror ikke vi møtes på midten nei, annet enn i perioder hvor han på en måte dater meg i skippertak om du skjønner. Det vil si jeg tar masse initiativ og leder an, så av ulike grunner dabber av litt (ikke med vilje men da jeg fikk feks influensa) så kommer han sterkere på.. er sånn av på av på, som hun over her beskrev. Veldig rart at plutselig i intime nære situasjoner bare slår han av og later som ingenting Anonymkode: 74cda...ea5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #18 Skrevet 26. februar 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Pro tip from me: lær deg de samme uttrykkene på norsk. For de finnes faktisk. Anonymkode: e4617...5f3 Engelsk er mitt morsmål og det kommer etterhvert. Dette er mitt fjerde år med norsk, så jeg forventer ikke av meg selv å skulle ha alt på plass enda. Men takk for tips. Anonymkode: 70bf2...22e 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #19 Skrevet 26. februar 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke vi møtes på midten nei, annet enn i perioder hvor han på en måte dater meg i skippertak om du skjønner. Det vil si jeg tar masse initiativ og leder an, så av ulike grunner dabber av litt (ikke med vilje men da jeg fikk feks influensa) så kommer han sterkere på.. er sånn av på av på, som hun over her beskrev. Veldig rart at plutselig i intime nære situasjoner bare slår han av og later som ingenting Anonymkode: 74cda...ea5 Anbefaler deg å lese deg opp på the anxious/avoidant dance", der vil du lære mye. Som andre sier, det har nok sikkert et uttrykk på norsk, så de kan kanskje informere deg om hva du bør søke på. Shadow work er basert på Jungian psykologi, hvor vi må integrere vår skygge. Den mest vanlige måten å gjøre dette på, er å begynne en journal (dagbok?) for å skrive ut alle tanker fra underbevisstheten. Hvis du søker opp shadow work exercises, så vil du finne spørsmål som du kan ta utgangspunkt i. Som oftest er våre samlivsproblemer på grunn av ting fra barndom som vi ikke har healet enda. Jeg kan anbefale at du kan start med noen av disse: - Når følte jeg meg mest og minst sett som barn? - Hva manglet jeg i barndommen? - Hvordan er mitt forhold til meg selv/har jeg respekt og kjærlighet for meg selv? - Hvorfor tiltrekker jeg meg menn som ikke er emosjonelt tilgjengelig? - Når jeg føler meg avvist av partner, hvilke situasjoner fra barndommen kan det minne meg om? Anonymkode: 70bf2...22e 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #20 Skrevet 26. februar 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Engelsk er mitt morsmål og det kommer etterhvert. Dette er mitt fjerde år med norsk, så jeg forventer ikke av meg selv å skulle ha alt på plass enda. Men takk for tips. Anonymkode: 70bf2...22e I så fall var min kommentar ikke myntet på deg, bare så det er sagt. Anonymkode: 6a220...bca 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå