AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Dere som ikke ammet, men som pumpet og ga morsmelk og/eller MME på flaske, hvor lenge holdt dere på? Til baby begynte på fast føde? Til baby var 1 år? Vil gjerne høre deres erfaringer Anonymkode: 27a4a...e8c
Shavasa Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Holder på ennå, men bare til duppen på dagtid og til han skal legge seg for kvelden. 16 mnd ☺️
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 Shavasa skrev (6 minutter siden): Holder på ennå, men bare til duppen på dagtid og til han skal legge seg for kvelden. 16 mnd ☺️ Oi, det er imponerende! Er ganske mye styr rundt vasking av flasker og pumpeutstyr, så det står det respekt av 💪 Hvor mye melk pumper du ca, og hvor lang tid bruker du? Pumper du flere ganger per dag? Får du amme/pumpefri fra jobben? Anonymkode: 27a4a...e8c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #4 Skrevet 26. februar 2023 10 måneder. Synes ikke det var noe stress. Hadde nok melk og alltid et lager i kjøleskapet så pumpet ikke før måltidene, men pumpet til faste tider på dagen og satte melken i kjøleskapet. Varmet opp når baby var sulten. Om vi var på farten hadde jeg med mm på flaske og håndpumpe og pumpet om det ble behov. Hadde nok flasker og dobbelt opp av pumpetilbehør. Mannen vasket og steriliserte før jobb og på ettermiddag/kveld. (Baby tok ikke brystet - derfor pumping) Anonymkode: 1ca03...942 1
Shavasa Skrevet 26. februar 2023 #5 Skrevet 26. februar 2023 Har 3 sett med pumpedeler, kaster alt i en bøtte med vann og zalo etter bruk, når den er full skyller jeg av og slenger i en microsterilisator. Så rengjøring går kjapt. Pumpet hver 2. time i starten, nå går det 6-9 timer mellom hver pumping. Får 200ml av å pumpe 12 min. merker at produksjonen går ned nå av seg selv 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #6 Skrevet 26. februar 2023 3 mnd… da orka jeg ikke mer og gikk over til kun MME Anonymkode: 6101d...ae8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #7 Skrevet 26. februar 2023 Fullpumpet til ca 6 mnd. Pumpet fra hun var 3 uker grunnet stramt tungebånd og ineffektiv diing. Nå er hun 8 mnd og får ca. 4-500 ml morsmelk til dagen. Spiser grøt og middag så merker hun vil ha mindre morsmelk nå😅 Hun får et par flasker erstatning på natt, da min produksjon har gått litt ned, og jeg ikke orker å pumpe på natta lengre. Håper å fortsette med morsmelk på dagtid til hun er ett år🤞🏻 Anonymkode: 6b517...178
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #8 Skrevet 26. februar 2023 2 uker. Jeg slet såpass med produksjon at jeg ga opp før det klikket fullstendig. Pumpet hver 2.-3. time (avhengig av når det passet) 24/7 og det meste jeg klarte å få ut til sammen på begge bryst var kanskje 20 ml, det var ikke verdt strevet (med støtte fra helsesykepleier). Nå får lille kun mme og jeg er fornøyd med det. Anonymkode: a22f5...337
Arkana Skrevet 26. februar 2023 #9 Skrevet 26. februar 2023 Så lenge det gikk. For min del klarte jeg ikke å opprettholde melkeproduksjonen med pumping så det varte maks 2-4 mnd.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #10 Skrevet 26. februar 2023 Fullpumpet fra 6 dager gammel til cirka 2 måneder. Hadde soppinfeksjon som krevde behandling men fant ikke ut av det før jeg babyen var rundt 5-6 uker. Heldigvis fikk jeg til amming igjen men pumper enda en gang om natten. Babyen går mot 7 mnd. Anonymkode: e2ca9...245
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #11 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): 2 uker. Jeg slet såpass med produksjon at jeg ga opp før det klikket fullstendig. Pumpet hver 2.-3. time (avhengig av når det passet) 24/7 og det meste jeg klarte å få ut til sammen på begge bryst var kanskje 20 ml, det var ikke verdt strevet (med støtte fra helsesykepleier). Nå får lille kun mme og jeg er fornøyd med det. Anonymkode: a22f5...337 MME er fine greier det også! Skjønner godt du ikke orket å pumpe mer når du fikk så lite ut, ja. Anonymkode: 27a4a...e8c
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #12 Skrevet 27. februar 2023 5 mnd. Hadde lite melk og klarte aldri øke. Fikk gradvis mindre og til slutt en brystbetennelse som tok resten. Da orker jeg ikke mer. Anonymkode: be9bf...601
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #13 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): MME er fine greier det også! Skjønner godt du ikke orket å pumpe mer når du fikk så lite ut, ja. Anonymkode: 27a4a...e8c Ja både jeg og babyen ble så stresset (hun fikk jo ikke til noe hun heller selv om jeg la henne til hyppig og jeg prøvde å slappe av). Nå har vi en god rutine med flasker osv så jeg savner ikke å bare slenge ut puppen. Anonymkode: a22f5...337 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå